ب ام و ام 6 کوپه
معرفی خودرو
جلوپنجره های بزرگ خودرو، لبخندی مقتدرانه به آن بخشیده و در حالی که از رنگ منحصر به فرد «نارنجی تیره» برای رنگ آمیزی بدنه استفاده شده، باز هم جلوهٔ خود را حفظ کرده است. طراحی چرخ ها نیز بر زیبایی این مدل افزوده است. این ها را در نظر بگیرید با نشانه های استاندارد یک خودروی سری M ب ام و، مانند: سقف فیبرکربنی، اگزوزهای چهارتایی و همچنین گوشه های نه چندان نوک تیز که این M6 را از مدل های پایین تر گرن کوپه متمایز می کند. قلب تپنده این کوپه، موتور ۴/۴ لیتری دو توربو شارژر v8 است. با اینکه شخصیت موتور ۵/۵ لیتری V8 مرسدس را ندارد، امّا کارایی منحصر به فرد آن، نمی تواند نادیده گرفته شود. این موتور ۴/۴ لیتری، می تواند ۵۵2 اسب بخار ایجاد کرده و گشتاوری برابر ۶80/2 نیوتن متر تولید کند که این دو، در 1500 تا 5750 دور در دسترس خواهند بود. برای تست سرعت، M6 کوپه می تواند در همان مدتی که سازنده تخمین زده، یعنی ۴/1 ثانیه (و شاید زودتر!) به 9۶/۵۶ کیلومتر بر ساعت و در حالت تخت گاز نیز به سرعت 250 کیلومتر بر ساعت برسد. سیستم و حالت رانندگی بسته به نیاز راننده می تواند تغییر و سوییچ هایی برای این منظور فراهم شده است. همچنین، می توان در سیستم iDrive تغییرات دلخواه را در رانندگی ذخیره کرد و در مواقع لزوم از آن ها استفاده کرد. سیستم فرمان کوپه هیدرولیک است و این در حالی است که امروزه همه خودروها به سمت سیستم های فرمان الکتریکی، به خاطر صرفه جویی مصرف سوخت می روند و بی ام و سعی کرده سبک کاری قدیمی خود را حفظ کند. در کل، سیستم ترمز برای چنین ماشینی، با موتور V8 و نیرویی که برای حرکت ایجاد می شود، اهمیت زیادی دارد. تعویض دنده 7 سرعته ی اتوماتیک است! مانند سیستم موتور و تعویض سرعت، سیستم تعلیق M6 گرن کوپه نیز برای شرایط مختلف تدارک دیده شده است. سیستم کنترل جذب نیروی دینامیکی M، کاملاً نیروهای وارده را به خود جذب می کند و شرایط رانندگی راحتی را فراهم می کند. در این خودرو، همه چیز در کنترل راننده است و خودرو به همان ترتیبی که یک وسیله نقلیه چهار در باید باشد، حرکت می کند. چیز دیگری که در مورد M6 کوپه جلب توجه می کند، صدای کمِ این خودرو در مقایسه با مدل هایی مانند مرسدس بنز CLS63 AMG است. حتی موتور جدید دو توربو شارژر V8 و ۴ لیتری آئودی نیز، از موتور این خودرو، صدای بلندتری تولید می کند.