بنتلی مولسان اسپید
معرفی خودرو
در بنتلی برای چیزهای کوچک هم باید هزینههای زیادی پرداخت؛ اما در اینجا حتی برای چیزهای کمتر باید هزینه بیشتری بپردازید. درواقع پرداخت 100 هزار دلار اضافی برای خودرویی که قدرت کمتر، سیلندرهای کمتر، نهایت سرعت پایینتر و دو چرخ محرک کمتر دارد، غیر منطقی به نظر میرسد. اما دو چیز در مولسان اسپید، آن را خاص میکند. انحصار و گشتاور. نسخه اسپید از موتور هشت سیلندر 6.75 لیتری مجهز به توربوشارژر دوقلو استفاده میکند. این موتور تاریخچهای 55 ساله دارد و در این مدت به تکامل نهایی رسیده است. حتی میتواند استانداردهای سختگیرانه آلایندگی را نیز پاس کند. در سال 2015، تغییرات در محفظه احتراق موتور، پورتهای دریافت و انژکتور و شمعها برای افزایش کارایی تغییر کردهاند. گشتاور تولیدی مولسان با یک جهش از 1019 نیوتن متر به 1100 نیوتن متر رسیده است. نیروی تولیدی موتور هم به 530 اسب بخار میرسد که نسبت به نسخه معمولی مولسان، 25 اسب بیشتر اما نسبت به نسخه 12 سیلندر W شکل فلائینگ اسپور، 86 اسب بخار کمتر است. انتقال همه گشتاور و نیرو از طریق چرخهای عقب صورت میگیرد. این باعث میشود که برخی از میلیاردها نیز هوس برن اوت به سرشان بزند. با این حال انتظار میرفت تا از چهار چرخ محرک برای بهبود هندلینگ و تواناییهای حرکتی این چنین خودرویی استفاده گردد. گیربکس هشت سرعته خودکار نسبت به سابق، ارتقا پیدا کرده است. اکنون تعویض دنده سریعتر و اسپرت تر میباشد. حالت اسپرت قابل انتخاب باعث میشود تا عملکرد فرمان و سیستم تعلیق بادی کمی محکمتر شود. با این حال چیزی از میزان راحتی این بنتلی کاسته نمیشود. شتاب صفر تا صد بنتلی اسپید تنها 4.8 ثانیه است. بیشینه سرعت این خودرو نیز به 306 کیلومتر بر ساعت میرسد. این اعداد را باید با 4.3 ثانیه و 322 کیلومتر بر ساعت نسخه 12 سیلندر مولسان مقایسه کرد.