وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

کیا نیرو

معرفی خودرو

car-intro

کیا نیرو از این جهت اهمیت دارد که زیربنا و ساختار آن از ابتدا به عنوان یک خودروی هیبریدی طراحی شده و با خودروهای بنزینی دیگر که در نسخه هیبریدی هم ارائه می شوند، تفاوت دارد. این مسیری است که تویوتا با پریوس پیموده و اکنون دیگران نیز در حال ورود به آن می باشند. پلتفرم اختصاصی این مدل ساب کامپکت، ویژه خودروهای سازگار با محیط زیست کیا و هیوندای توسعه یافته که در هیوندای ایونیک نیز به کار می رود. این پلتفرم به آسانی برای خودروهای تمام الکتریکی، هیبریدی و پلاگین قابل تعمیم است. ضریب آئرودینامیکی این خودرو تنها 0.29 است که برای یک خودروی کراس اوور کم نظیر است. قدرت بخش مدل نیرو، یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر با تزریق مستقیم سوخت GDI است که 103 اسب بخار قدرت تولید می کند. این موتور در کنار یک موتور الکتریکی 43 اسبی، درمجموع خروجی 146 اسب بخار و 364 نیوتن متر را برای پیشرانه به همراه می آورد. قدرت پیشرانه از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه DCT به چرخ های جلو منتقل می شود. باتری های 1.56 کیلووات ساعتی نیز از نوع لیتیوم یون پلیمر سبک بوده و در زیر صندلی های عقب جاسازی شده اند. کیا نیرو با استفاده گسترده از آلومینیوم در قسمت های درب موتور و درب عقب و عناصر سیستم تعلیق و حتی کالیپرهای ترمز، توانسته در وزن صرفه جویی مناسبی را رقم بزند. حتی باتری 12 ولت سنتی خودرو نیز حذف شده و وظیفه آن به باتری های ولتاژ بالای لیتیوم یون پلیمر خودرو سپرده شده است. به گفته کیا، در این خودرو روی راحتی، فضای جادار و آرامش کابین توجه زیادی شده است. در قسمت های مختلف اتاق و ستون ها و کف خودرو از عایق های چندلایه ای استفاده شده که میزان ورود صدا به کابین را به نحو چشمگیری کاهش می دهند. همچنین در این خودرو از سیستم های کمک راننده و فناوری های پیشرفته ای نظیر تشخیص نقاط کور، سیستم هشدار خروج از خط جاده، هشدار ترافیک از پشت، سیستم رانندگی خودکار، راهنمای سرازیری برای بازیافت انرژی و امکاناتی نظیر سیستم سرگرمی سازگار با آندروید اتو و اپل کارپلی همراه با نمایشگر لمسی 7 اینچی و دسترسی به شبکه های مخابراتی و ماهواره ای بهره گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *