دسته‌بندی نشده

کارشناس رسمی دادگستری تعیین ارزش ارث

[ad_1]

کارشناس رسمی دادگستری تعیین ارزش ارث

کارشناس رسمی دادگستری تعیین ارزش ارث

کارشناس رسمی دادگستری تعیین ارزش ارث از جمله دقیق ترین مواردی است که در امر کارشناسی انجام می شود و به موجب آن ارزش املاک و دارایی های متوفی براورد و به میزان سهم ارث هر کدام از وارثان که طبق  احکام و قواعد حاکم بر ارث مشخص می شود، تقسیم می شود.

به لحاظ عرفی و قانونی ، ارث به مالی گفته می شود که پس از فوت یک شخص به بازماندگان وی تعلق می گیرد که البته در این خصوص مقررات و قواعد تقسیم ارث باید مورد رعایت قرار بگیرد .

اطلاع وارثان از ارزش دارایی های متوفی موضوع بسیار مهمی است که توسط کارشناسان رسمی دادگستری این مجموعه به نرخ عادلانه روز برآورد و تعیین می گردد.

 

 

ارزش گذاری سهم الارث وراث

بعد از فوت متوفی اموال وی به نسبت و با سهام مشخصی بین وراث وی تقسیم می شود که طبیعتا هر چه این قرابت نزدیکتر باشد میزان ارث بیشتر و نیز وجود خویشاوندان نزدیکتر، خویشان دورتر را از ارث محروم می نماید. دشواریهای محاسبه ارزش ارث وراث که از جمله پیچیده ترین محاسبات کارشناسی محسوب می گردد.

لذا یکی از پیچیده ترین موضوعاتی که در زمان انحصار وراثت مورد بررسی قرار می گیرد، ارزیابی و تعیین ارزش ارث می باشد .

چرا که موضوع ارزیابی با استفاده از قواعدی به عمل می آید که بسیار دقیق و مهم هستند . به این منظور ابتدا باید سهم الارث هرکدام از وارثان مشخص و سپس بر اساس گزارش کارشناس رسمی دادگستری و تعیین دقیق ارزش دارایی های متوفی سهم هر کس واگذار شود.

این مجموعه با همکاری تعدادی از کارشناسان رسمی دادگستری ، اعضاء پایه یک سازمان نظام مهندسی ، مهندسین مشاور پایه یک ، مهندسین با تحصیلات دانشگاهی فوق لیسانس و دکتری و اساتید دانشگاه ها در رشته های راه و ساختمان و نقشه برداری، ماشین الات کارخانجات، سهام و برند آماده انجام امور کارشناسی بصورت تخصصی در سطح کشور می باشد.

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *