دسته‌بندی نشده

وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور چیست

[ad_1]

در این مقاله به بررسی وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و آدرس آن می پردازیم . 

برای مشاوره وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

برای مشاوره وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

 

از دیرباز موضوع املاک و حق مالکیت یکی از چالش برانگیزترین مسائلی بوده است که افراد با آن سر و کار داشته اند و همواره بر آن بوده اند که مالکیت خود را به املاک خود مانند زمین و خانه و مغازه و … حفظ کرده و از اینکه در معرض تهدید تصرف دیگران نیست آسوده خاطر باشند . هم چنین سایر مراودات حقوقی بین افراد که شامل احوال شخصیه می شود مانند ازدواج و طلاق نیاز به ثبت و رسمی شدن داشت تا نظم موجود در جامعه حفظ شود در این راستا سازمانی به نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ایجاد شد . ما در این مقاله به معرفی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و آدرس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می پردازیم .

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یک سازمان دولتی است که در سال 1302 تاسیس شده است . این سازمان وظایف و عملکرد مستقلی دارد و زیر نظر قوه قضاییه فعالیت می کند و رئیس آن نیز از طرف رئیس قوه قضاییه انتخاب می شود که در حال حاضر ریاست آن با آقای احمد تویسرکانی راوری است . این سازمان به امور مربوط به اسناد و املاک کشور می پردازد و دفاتر ثبت ازدواج و طلاق و دفاتر اسناد رسمی زیر نظر این سازمان ایجاد شده و فعالیت می کنند . 

بر اساس قانون دفاتر اسناد رسمی ، تاسیس یک نهاد مدنی برای کارکنان این دفاتر با عنوان کانون سردفتران و دفتریاران پیش بینی شده که شخصیت حقوقی مستقلی از دولت دارد و به دفاع از منافع شغلی و حرفه ای خود اعضا و شهروندان می پردازد . ورود به پورتال کانون سردفتران و دفتریاران از طریق سایت کانون به نشانی portal.notary.ir امکانپذیر می باشد .

حتما بخوانید: اداره ثبت اسناد و املاک تهران th.ssaa.ir

وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

به طور کلی وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در زمینه موضوعات ثبت معاملات و ثبت شرکت ها و هم چنین ثبت املاک و دارایی هایی ایرانیان است که در یک دسته بندی می توان وظایف آن را به 4 وظیفه اصلی تقسیم کرد :

 

1- ثبت املاک 

 

 

 

3- ثبت شرکت ها ، ثبت علائم و ثبت اختراعات 

 

4- ایجاد دفاتر اسناد رسمی ، دفاتر ازدواج و دفاتر طلاق 

 

آدرس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

آدرس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی زیر است :

تهران  ، خیابان فیاض بخش ، ضلع شمال شرقی پارک شهر ، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و آدرس آن به کانال تلگرام موضوعات حقوقی مراجعه کنید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و آدرس آن پاسخ دهند .

 

 

برای مشاوره وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

برای مشاوره وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *