مک لارن 570 اس کوپه
معرفی خودرو
مک لارن، پیش از این برنامه خود برای ساخت خودرویی برای رقابت با پورشه 911 توربو و ورود به دنیای خودروهای اسپرت یا سوپراسپرت ارزان را اعلام کرده بود. اکنون با معرفی مدل 570S این برنامه تحقق یافته است. هرچند که به نظر چیزی بیش از یک رقیب برای 911 به نظر می رسد. مک لارن 570S خودرویی آشنا به نظر می رسد. شاید بدین دلیل که از نگاه جلو، تفاوت اندکی با مدل 650S دارد. اما، نمای عقب آن کاملاً از نو طراحی شده و منحصر به فرد است. در مقایسه با 650S این خودرو از فن آوری های گران قیمتی نظیر عناصر آئرودینامیکی فعال و تعلیق قابل تنظیم، بهره نمی برد. درب ها به صورت عمودی باز می شوند. در عوض، استفاده از فیبرکربن در بدنه محدود شده است. فضای داخل کابین مک لارن 570S نیز در عین سادگی، مدرن و اسپرت می باشد. یک نمایشگر لمسی بزرگ برای کنترل تجهیزات، تهویه و سیستم اطلاعات به کار گرفته شده است. این نمایشگر به صورت شناور روی داشبورد و کنسول میانی جاگذاری شده تا فضای قابل استفاده بیشتری نیز در این کابین نسبتاً تنگ، فراهم آید. فضای بار نیز 150 لیتر می باشد. پیشرانه مک لارن 570S یک موتور 8 سیلندر V شکل با حجم 3.8 لیتر است که در واقع نسخه ای با تنظیم خاص و تضعیف شده از موتور 650S است. این موتور با توربوشارژر دوقلو، در پشت راننده قرار گرفته و با یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک SSG متصل گردیده است. نیروی تولیدی این پیشرانه، 562 اسب بخار (570ps) در دور موتور 7400 و گشتاور خروجی آن 600 نیوتن متر در دور موتور 5000 تا 6500 دور بر دقیقه می باشد. مک لارن 570S روی یک شاسی یک تکه مونوسل فیبرکربنی قرار می گیرد. وزن این شاسی، تنها 80 کیلوگرم می باشد. پنل های بدنه نیز از آلومینیوم می باشند. در نتیجه، وزن خشک این خودرو به 1313 کیلوگرم محدود شده است که به گفته مک لارن تقریباً 150 کیلوگرم سبک تر از نزدیک ترین رقیب خود می باشد.