مزدا سی ایکس – 5
معرفی خودرو
بالاخره مزدا قبول کرد توان رقابت با خودروسازانی چون تویوتا و مرسدسبنز در ارائه و ساخت خودروهای « هیبریدی » و « فول الکتریکی » را ندارد! ولیکن این نگرش به معنای دستکشیدن مزدا از سایر بازارهای جهانی نیست؛ مزدا با این تفکر به راه دیگری رفت: ارتقای تکنولوژیکی پیشرانههای جدید. بعد از جانگرفتن و به قولی « پختهشدن » این نوع تفکر و همچنین توجه طراحان به این ارتقا ، به مرور ایدهایی جدید در ذهن مهندسین مزدا شکل گرفت که تنها در یک کلمه خلاصه شد: SkyActive کراساور کاملا جدید CX-5 که حدود دوماه پیش اولین رندرهای آن منتشر شده بود، نخستین خودروی تولیدی مزداست که از تکنولوژی « اسکایاکتیو » بهره میبرد. هماکنون برای این خودرو سه تیپ مخلتف موجود است : ۱) پیشرانهای به حجم ۲ لیتر؛ با 155 اسببخار قدرت ؛ دیفرانسیل جلو ؛ گیربکس شش سرعته دستی ؛ رینگهای ۱۷ اینچی. ۲) پیشرانهای دیزلی به حجم ۲ لیتر ؛ با ۱۶۳ اسببخار قدرت و ۲۱۰ نیوتنمتر گشتاور ؛ همه چرخهای متحرک ؛ گیربکس شش سرعته اتومات ؛ رینگهای ۱۹ اینچی ( این مدل انحصارا برای بازار روسیه درنظر گرفته شده) ۳) پیشرانهای توربو دیزلی به حجم ۲.۲ لیتر ؛ با ۱۷۳ اسببخار قدرت و ۴۲۰ نیوتنمتر گشتاور ؛ همه چرخهای متحرک ؛ گیربکس دستی و اتومات ؛ رینگهای ۱۹ اینچی.