دسته‌بندی نشده

طرح غلط تسهیل کسب و کار وضربه به موضوع کارشناسی

اساس پرداختن به موضوعی همچون کارشناس رسمی در طرحی که پایه و اساس آن موضوعات اقتصادی بوده است و مطرح شدن آن در کمیسونی با هویت و کارکرد اقتصادی بسیار اشتباه میباشد. این طرح در صورت تصویب لکه ننگی بر بدنه مجلس سیزدهم بوده و اساس و اعتبار کارشناس رسمی را زیر سوال میبرد.

هر چند اشتغال به اموری همچون کارشناس رسمی در آمدهایی دارد اما بزرگترین آسیب و آفت به آنها نگاه اقتصادی است.

نکته دیگر اینکه کارشناسی بر خلاف وکالت یک شغل محسوب نمیشود بلکه صرفا امتیاز قانونی است که به برخی از نخبگان و فرهیختگان جامعه در جهت کمک علمی و تخصصی و فنی به قاضی داده میشود و بسیاری از کارشناسان حتی در سال یک کار هم ممکن است ارجاع داده نشود.

و لذا لازم است مسولین امر در جذب کارشناس ملاک را حد نصاب نمره قرار نداده و بلکه با بررسی دقیق شرایط احراز کارشناسی به مستحکم شدن بدنه نیروی انسانی کارشناسان کمک کنند.

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *