دسته‌بندی نشده

صدور حکم تولیت – فرآیند درخواست حکم تولیت چیست

[ad_1]


در این مقاله به بررسی صدور حکم تولیت و فرآیند درخواست آن می پردازیم .

برای مشاوره صدور حکم تولیت و فرآیند درخواست آن

برای مشاوره صدور حکم تولیت و فرآیند درخواست آن

 

واقف زمانی که مالی را وقف می کند و برای اداره آن متولی تعیین می کند ، اگر واقف به طور دقیق مشخص نکرده باشد و شک و تردید وجود داشته باشد چه کسی متولی مال موقوفه است و یا متولی که دقیقا معین شده است ولی برای اداره مال موقوفه نیاز به داشتن حکم تولیت داشته باشد و غیره ، می توانند به مرجع صالح برای رسیدگی و صدور حکم تولیت مراجعه نمایند . از مراجعه صالح برای رسیدگی و صدور حکم اداره تحقیق در سازمان اوقاف است . در این مقاله به بررسی فرایند درخواست و صدور حکم تولیت و مدارک لازم برای دادخواست صدور حکم تولیت می پردازیم . 

فرایند درخواست و صدور حکم تولیت

صدور حکم تولیت و فرآیند درخواست آن به این صورت شروع می شود که ابتدا فرد متقاضی به اداره تحقیق دادخواست خود را ارائه می کند ، این دادخواست ثبت می گردد و سپس وقت رسیدگی تعیین می گردد و به طرفین دعوی اعم از خوانده و خواهان ابلاغ می شود . جلسه رسیدگی حضوری توسط هیات تحقیق و با حضور طرفین دعوی تشکیل می گردد و سپس نظر شعبه حقوقی صادر می گردد و به خواهان ابلاغ می شود و جلسه رسیدگی خاتمه می یابد . 

حتما بخوانید: وظایف سازمان اوقاف وامور خیریه و ساختار آن

مدارک لازم برای دادخواست صدور حکم تولیت

شخص که مدعی تولیت است بعد از مراجعه به اداره اوقاف باید مدارک مورد نیاز جهت طرح دعوای درخواست صدور حکم تولیت در ذیل نام برده شده است را با برای درخواست صدور حکم تولیت با خود به همراه داشته باشد : 

تصویر خوانا از وقف نامه 

کارت ملی و شناسنامه خواهان 

ارائه استشهادیه یا شهادت شهود

گواهی فوت و حصر وراثت متولی قبلی ( در صورت وجود )

کپی حکم تولیت متولی قبلی ( در صورت وجود )

سایر دلایل و مستندات 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در صدور حکم تولیت و فرآیند درخواست ، به کانال تلگرام حقوق قراردادها مراجعه نمایید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون صدور حکم تولیت و فرآیند درخواست پاسخ دهند . 

 

 

 

برای مشاوره صدور حکم تولیت و فرآیند درخواست آن

برای مشاوره صدور حکم تولیت و فرآیند درخواست آن

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *