دسته‌بندی نشده

سازمان بهزیستی کشور | وظایف سازمان بهزیستی کشور چیست

[ad_1]

در این مقاله به بررسی سازمان بهزیستی کشور و وظایف آن می پردازیم .

برای مشاوره سازمان بهزیستی کشور و وظایف آن 

برای مشاوره سازمان بهزیستی کشور و وظایف آن 

 

سازمان بهزیستی کشور یک نهاد حمایتی دولتی است که در سال 1359 تشکیل شد . براساس قانون ادغام سه وزارتخانه تعاون ، کار و رفاه و تأمین اجتماعی ، سازمان بهزیستی کشور به زیر مجموعه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، ملحق شد . در واقع سازمان بهزیستی کشور به افراد معلول و محروم جامعه کمک می کند و همچنین از وظایف این سازمان به موجب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست ، رسیدگی به امور مربوط به سرپرستی کودکان و نوجوانان بی سرپرست می باشد . در این مقاله به بررسی اینکه سازمان بهزیستی کشور چیست ؟ ، وظایف سازمان بهزیستی کشور و آدرس سازمان بهزیستی می پردازیم . 

وظایف سازمان بهزیستی کشور

وظایف سازمان بهزیستی کشور : 


1- تامين و عرضه خدمات حمايتي براي كليه گروههاي سني و خانواده ها و افراد نيازمند از طريق ايجاد و تعميم واحدهاي مناسب در قالب شبكه هاي بهزيستي كشور و بر اساس نيازهاي محلي .


2- تامين و عرضه خدمات مربوط به معلولين جسمي ، ذهني ، رواني و اجتماعي قابل توانبخشي و غير قابل توانبخشي از طريق نگهداري و مراقبت از آنان در واحدهاي مناسب در سطح ارگانهاي مركزي و استاني سازمان .


3- بررسي مناطق و ارزيابي واحدهاي حمايتي و توانبخشي شبكه هاي كشور به منظور بسط و گسترش كمي و كيفي خدمات مربوط با توجه به شرايط محيط و نيازهاي عيني هر منطقه .


4- تعيين و اعلام ضوابط و معيارهاي صريح و روشن اجرايي و كنترل عرضه خدمات حمايتي و توانبخشي جهت واحدهاي تابعه و ساير موسسات غيردولتي در چهارچوب وظايف سازماني .


5- تعيين و پيشنهاد ضوابط و ميزان سرانه حق عرضه خدمات بهزيستي توسط واحدهاي استاني سازمان و ساير موسسات خدمت دهنده غير دولتي و همچنين تعيين سهم خدمت گيرندگان .


6- ارايه آموزشهاي لازم به منظور آماده ساختن نيروي انساني واحدهاي تابعه ذيربط جهت تقبل و انجام خدمات بهزيستي .


7- ارزيابي ادواري از زندگي افرادي كه از خدمات حمايتي و توانبخشي بهزيستي بهره مند شده اند و استفاده از اطلاعات بدست آمده در بهبود كيفيت و كميت خدمات .


8- تهيه طرحها و برنامه هاي اجرايي كوتاه مدت و دراز مدت بمنظور تامين و عرضه خدمات بهزيستي به گروههاي نيازمند .


9- پرداختهاي نقدي و غيرنقدي به افراد و گروههاي نيازمند و كمك به تامين حداقل هزينه زندگي آنان طبق مقررات .


10- تشويق و ترغيب مردم و افراد علاقمند جهت مشاركت عمومي در فعاليتها و خدمات مراكز بهزيستي و ايجاد امكانات و شرايط لازم در اين مورد با استفاده از نيروهاي خودياري مردم .


11- تامين و عرضه خدمات حمايتي و توانبخشي لازم به معلولين انقلاب و جنگ و خانواده آنان .

آدرس سازمان بهزیستی کشور

آدرس سازمان بهزیستی کشور : 

تلفن : 9 الی 66702001

نشانی : تهران ، میدان امام خمینی ( ره ) ، خیابان شهید فیاض بخش ، پلاک 1121، سازمان بهزیستی کشور

ساعت کاری سازمان بهزیستی کشور : 8 الی 16

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سازمان بهزیستی کشور و وظایف آن در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون سازمان بهزیستی کشور و وظایف آن پاسخ دهند .

 

 

 

برای مشاوره سازمان بهزیستی کشور و وظایف آن 

برای مشاوره سازمان بهزیستی کشور و وظایف آن 

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *