دسته‌بندی نشده

چقدر با مفهوم نطق آسانسوری آشنا هستید؟

[ad_1]

چقدر با مفهوم نطق آسانسوری آشنا هستید؟

برای اینکه بدانید قدر فرصت ها را می دانید یا نه به شما پیشنهاد می کنم یکبار خودتان را در آسانسور محک بزنید! تعجب نکنید. احتمالا تعداد زیادی از شما خوانندگان محترم چیزی در مورد نطق آسانسوری یا Elevator Pitch نشنیده اید.

آدم های پولدار، سرمایه گذاران و به عبارت دیگر Mr. Moneybags همیشه عجله دارند و شاید شما هرگز این فرصت را پیدا نکنید که جلسه ای با آنها داشته باشید.

یکی از بهترین مکان‌هایی که شما باید آنها را در تور بیاندازید آسانسور است، اما در آسانسور زمان بسیار محدود است. در واقع آسانسور تمثیلی است برای زمان محدود. به خاطر بسپارید که ممکن است این شانس دیگر هیچ وقت به سراغتان نیاید و باید یاد بگیرید چگونه در زمانی در حدود 60 ثانیه به شیوه ای مختصر و  مفید، با لحنی شفاف، پرشور، قانع کننده و قابل قبول آنچه را که در ذهن دارید انتقال دهید. البته این روش جایگزینی برای طرح کسب و کار نیست بلکه برای جلب نظر یک سرمایه گذار بالقوه است.

زمانیکه مجال یک نطق آسانسوری فراهم می گردد نکات زیر را در نظر بگیرید:

ایده شما چیست؟

وضعیت کسب و کارتان چگونه است؟

بازار هدف کسب و کارتان چیست؟

مزیت ایده شما نسبت به سایر نیازهای بازار چیست؟

مزیت رقابتی ایده شما نسبت به ایده های مشابه چیست؟

مدل درآمدی شما چیست؟ مثلاً تجارت الکترونیک یا عمده فروشی.

تیمی که کسب و کار شما را به سمت موفقیت سوق می‌دهد شامل چه کسانی است؟

چشم انداز طولانی مدت و برنامه نهایی شما برای کسب و کار و بازگشت سرمایه ی سرمایه گذاران چیست؟

کل بودجه مورد نیاز برای اجرای طرح کسب و کارتان چه قدر است؟

در ابتدا به دنبال تامین چه مقدار از منابع مالی هستید و شرایط سرمایه گذاری چگونه است؟

باید به هر روش و ترفندی که شده فرد سرمایه‌ گذار را قبل از اینکه از آسانسور خارج شود، شیفته و مجذوب کسب و کارتان کنید.

یک مثال تمرینی

حالا که اصول اولیه یک نطق آسانسوری را به شما درمیان گذاشتیم ذکر یک مثال  خالی از لطف نمی‌باشد.

جملات زیر را با در نظر گرفتن زمان با صدای بلند بخوانید.خواهید دید که این کار 60 ثانیه و یا کمتر زمان خواهد برد. شما هم باید بتوانید با تمرین و ممارست پیشنهادتان را در حدود همین زمان مطرح کنید:

“اسم شرکت ما constructionboot.com  است. یک وب سایت تجارت الکترونیکی که چکمه هایی با نام تجاری construction را می فروشد.در حال حاضر هیچ شرکتی خدمات ما را ارائه نمی‌کند.سایت ما چون در سایتهای دیگر لینک دارد و بخاطر بازاریابی دهان به دهان از ترافیک بازدیدکننده خوبی برخوردار است.

در یک نظرسنجی مشخص شد که بیش از 90 درصد از کارگران صنعتی این سه ویژگی را دارا می‌باشند:

علاقه دارند برای تهیه چکمه، از یک برند تجاری استفاده کنند.

سایزشان را می دانند.

از خریدکردن از مغازه ها متنفرند.


در آماری که خود ما تهیه کردیم، 70 درصد بیان کردند که ترجیح می دهند چکمه هایشان را آنلاین خریداری کنند و آنها در هر کجا که خواستند تحویل بگیرند. با استناد به همین آمارها منتظر دریافت سفارش های بزرگی از بازار هستیم.

بودجه مورد نیاز ما برای رسیدن به خودکفایی 1.5 میلیون دلار است و طبق پیش بینی ما این اتفاق در نیمه دوم سال دوم رخ می دهد. در حال حاضر به دنبال بودجه 500،000 دلاری در ازای فروش 30 درصد از سهام مالکیت شرکت هستیم.

من مدیر عامل شرکت و دارای تجربه اجرایی بالا و ارتباط تنگاتنگ با تولیدکنندگان چکمه هستم. مدیر بازاریابی ما هم بسیار قوی است و دارای تجربه های موفقی از بازاریابی الکترونیکی در کارخانجات پوشاک است. انتظار ما این است که بتوانیم در کمتر از 3 سال شرکت را به جایی برسانیم که هم در عرصه تجارت الکترونیک موفق باشیم و هم در عرصه فروش فیزیکی و بازاریابی چهره به چهره      (Brick & Mortar Business).”


 تمرین و تکرار:

زمانی که در دنیای واقعی این شانس را پیدا می کنید که توانایی خود برای ابراز ایده کسب و کارتان را به رخ بکشید، باید این کار را به نحو احسن انجام دهید. کسی نمی‌داند چنین فرصتی مجددا چه زمانی برای شما پیش خواهد آمد! به همین علت بسیار مهم است که تسلط کافی بر نحوه بیانتان داشته باشید.

باید تمرین کنید، تمرین و تمرین، تا بتوانید بدون هیچ شک و تردید، سریع، مختصر و قانع کننده فحوای کلام را انتقال دهید. پیشنهاد ما برای رسیدن به توانایی قابل قبول تکرار راهکارهای ذیل می‌باشد:
 

جلوی آینه تمرین کنید.

جلوی دوربین فیلمبرداری تمرین کنید.

بهتر است که طرز بیانتان را در حضور فردی نکته سنج مثل یک دوست، یکی از اعضای خانواده، همکاران یا شرکاء تجاری نیز محک بزنید. مطمئن باشید نقد این افراد می تواند تغییر مثبتی در نحوه ارائه شما در کمترین زمان ممکن ایجاد نماید.


اگر اصولی که در این مقاله به شما معرفی گردید را به درستی اجرا نمایید خواهید توانست نظر سرمایه گذار بالقوه را جلب کنید. تنها راهی که برای اطمینان از عملکردتان وجود دارد این است که فرد سرمایه‌دار در انتهای صحبتتان از شما خواهد پرسید: چطور می توانم اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کارتان کسب نمایم؟

                                                                                                                          مترجم: میرشریف

 منبع http://talent.nano.irir


 

سایر مقالات

 
مقالات مرتبط :
 

نگرش همه چیز است

بازاریابی عصبی چیست ؟

به این دلایل است که هنوز پولدار نیستید

15 روش برای اینکه روز خود را با انگیزه آغاز کنید

چطور برند شخصی پایدار بسازیم؟

بهترین شخصیت خود را بیابید

8 کاری که افراد موفق در طول روز انجام می دهند

6 کلاه تفکر

نابودکنندگان نوآوری

   

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *