دسته‌بندی نشده

کارشناس رسمی و ارزیابی خودرو

[ad_1]

در بسیاری از موارد فروش دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی و یا قطعات و یا خودرو در شرکتهای پذیرفته شده در بورس و یا شرکتهای سهامی عام و یا شرکتهای دولتی و زیر مجموعه حاکمیتی برای شفاف سازی و ثبت در دفاتر حسابداری که طبق قانون تابع قانون مذایدات و مناقصات کشور میباشد قبل از شروع تشریفات فروش باید قیمت پایه توسط کارشناس رسمی دادگستری تعیین شود. بدین منظور کلیه شرکتهای خصوصی و دولتی برای خرید و فروش خودرو و وسایل نقیله میبایست جهت ارزیابی خودرو و دریافت گزارش کارشناسی از کارشناس رسمی دادگستری رشته خودرو یا وسایل نقلیه موتوری زمینی اقدام نمایند.

ارزیابی کلیه وسایل حمل و نقل که دارای پلاک انتظامی راهنمایی و رانندگی هستند در صلاحیت رشته وسایط نقلیه موتوری زمینی میباشند. همچنین ارزیابی قطعات ماشینها و لوازم یدکی اتوموبیل نیز در صلاحیت رشته وسایل نقلیه میباشد.

تعیین خسارت ناشی ازسوختن تعمیرگاهها ی خودرو باید مشترکا توسط کارشناس دادگستری ماشین و رشته کارشناس دادگستری آتش سوزی و آتش نشانی صورت گیرد.

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *