وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

چری تیگو 7

معرفی خودرو

car-intro

شاید در ظاهر و تصاویر منتشرشده از تیگو 7، این خودرو کوچک تر از تیگو ۵ به نظر رسد، اما چنین نیست و حالا این مدل، پرچم دار برند چری و خصوصا کلاس کراس اورهای این شرکت محسوب می شود. چری سرمایه گذاری سنگینی روی طراحی و تولید این خودرو داشته است و تلاش می کند تا به عنوان گروهی مستقل از دیگر خودروسازان دنیا، فعالیت کند. در نمای روبه رو، حالت اسپرت و جوان پسند تیگو 7، بیننده را جذب خود می کند. چراغ های مثلثی، حس آیرودینامیک جالبی دارند، درحالی که تهاجمی و مدرن جلوه می کنند. جلو پنجره همراه با لوگوی کوچک چری در وسط، جایگاه مناسبی دارد، ضمن اینکه استفاده از یک نوار کروم، به خوبی یکنواختی جلوپنجره را کاهش داده است و محدوده ی زیر چراغ ها را به هم متصل می کند تا نمای روبه رو، به دو بخش بالا و پایین تقسیم شود. علاوه بر این، خطوط مورب و متقارن جلوپنجره، چشم را به سمت لوگوی چری می برد. سپر تیگو 7، کمی شلوغ و دارای قطعات مختلف است که شامل جایگاه لوزی شکل مه شکن ها، دو مجرای عبور هوا در وسط و ادوات فلزی نقره ای رنگ در قسمت پایین است. بهره گیری از چنین شیوه ی مدرنی در سبک طراحی، نشانه ی پیشرفت چری در صنعت خودروسازی جهان محسوب می شود، هرچند که پختگی برندهای ژاپنی را در اختیار ندارد، قابل قبول و مورد پسند عامه ی مردم خواهد بود. از نمای جانبی، طراحی هنرمندانه و خوش استیل تیگو 7، فراتر از انتظار است. زه کشی کروم، بخشی از شیشه ها را فراگرفته است، درحالی که ریل های باربند و رکاب هم، نقره ای رنگ و چشم نواز به نظر می رسند. طبق معمول کلاس کراس اورهای میان رده، فریم گلگیرها از پلاستیک سیاه تشکیل شده است و سپرهای جلو و عقب را از طریق زیر رکاب، به هم متصل می کند. مهم ترین عنصر در طراحی نمای کناری تیگو 7، خط حجم دهنده ای است که از گوشه ی چراغ جلو و روی گلگیر عقب، در امتداد دستگیره ها کشیده می شود. سه نسخه از تیگو 7 در بازار چین وجود دارند که شامل مدل 2 لیتری تنفس طبیعی و دو نمونه ی 1.۵ لیتری توربوشارژ است. ضعیف ترین نسخه ی تیگو 7 که اتفاقا برای ورود به ایران هم انتخاب نشده، دارای پیشرانه ی 2 لیتری تنفس طبیعی به قدرت 120 اسب بخار است که در دور موتور 5500 دور بر دقیقه، حاصل می شود. بالاترین گشتاور این مدل، 180 نیوتن متر خواهد بود که از دور موتور 4000 دور بر دقیقه، در اختیار راننده است. زمان دقیق رسیدن این خودرو از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت مشخص نیست، اما با توجه به وزن خالص 1432 کیلوگرم، می توان زمانی بین 11 تا 13 ثانیه برای آن پیش بینی کرد. نهایت سرعت تیگو 7 با پیشرانه ی 2 لیتر، 170 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است که با میانگین مصرف سوخت 7 تا 7.5 لیتر در 100 کیلومتر، ارائه می شود. جعبه دنده ی 7 سرعته ی خودکار از نوع CVT، پیش فرض این خودرو در چین است، اما ممکن است با نمونه ی ۶ سرعته ی خودکار و دوکلاچه ی ساخت ایسین ژاپن هم عرضه شود. تمامی نسخه های تیگو 7، فارغ از نوع پیشرانه، صرفا به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می شوند و نسخه ی دو دیفرانسیل، برای هیچ کدام از آن ها، قابل سفارش نیست. این خودروها درچهار سطح از آپشن های پایه، الایت، دلوکس و پریم عرضه می شوند که قیمت بازار چین آن ها، از طریق جدول زیر قابل مشاهده و بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *