دسته‌بندی نشده

پیگیری پلمپ دفاتر قانونی 1401

[ad_1]

پیگیری پلمپ دفاتر قانونی ۱۴۰۱ با مراجعه به سامانه مخصوص آن که سامانه جامع ثبت شرکت ها می باشد، امکان پذیر بوده و برای استعلام ثبت دفاتر پلمپ با کد رهگیری یا بارکد مرسوله پستی، متقاضی باید، به آدرس سامانه، مراجعه کرده و پس از انتخاب گزینه پیگیری درخواست و انتخاب پلمپ دفاتر تجاری، با وارد کرد کد مورد نظر، نسبت به این امر، اقدام کند.

برای مشاوره نحوه پیگیری پلمپ دفاتر قانونی

برای مشاوره نحوه پیگیری پلمپ دفاتر قانونی

 

قانون تجارت، قواعد مربوط به تجار و اشخاصی که شغل و حرفه معمول خود را تجارت قرار داده اند، پیش بینی نموده است که از جمله این قواعد، پلمپ دفاتر قانونی هر تاجر می باشد که سالانه، باید، از طریق مراجعه به سامانه اینترنتی مخصوص، نسبت به انجام آن، اقدام کند.

پس از ثبت درخواست پلمپ دفاتر قانونی، در صورت طی شدن درست مراحل، به فرد، یک کد رهگیری داده خواهد شد تا متقاضی بتواند، به صورت اینترنتی، اقدام به پیگیری پلمپ دفاتر قانون و استعلام ثبت دفاتر پلمپ، با کد رهگیری نماید که انجام این امر، نحوه و مراحل مخصوص به خود را دارد.

لذا، در مقاله حاضر، قصد داریم در خصوص سامانه پیگیری پلمپ دفاتر قانونی 1401، توضیح داده و نحوه پیگیری پلمپ دفاتر قانونی از طریق سایت مخصوص آن را بگوییم ؛ سپس، بررسی کنیم که استعلام ثبت دفاتر پلمپ با کد رهگیری و بارکد پستی در سال ۱۴۰۱، به چه صورت، قابل انجام است.

سامانه پیگیری پلمپ دفاتر قانونی

قبل از توضیح در خصوص سامانه پیگیری پلمپ دفاتر قانونی 1401، که سامانه جامع ثبت شرکت ها می باشد، باید، اندکی در خصوص پلمپ دفاتر قانونی، توضیح داده و بگوییم که چه کسانی ملزم به پلمپ دفاتر قانونی خود هستند و به چه طریقی باید، برای این امر، اقدام کنند؛ سپس، بگوییم که آدرس و امکانات سامانه پیگیری پلمپ دفاتر قانونی در سال ۱۴۰۱، چیست.

قانون تجارت، در ماده 6 خود، مقرر می دارد: “هر تاجری، به استثنای کسبه جزء، مکلف است، دفاتر… روزنامه؛ دفتر کل؛ دفتر دارایی و دفتر کپیه” را داشته باشد. همچنین، این قانون، در خصوص پلمپ برخی از این دفاتر، تعیین تکلیف، می نماید.

بدین صورت که دفتر روزنامه و دفتر کل باید، هر ساله، پس از ثبت درخواست پلمپ دفاتر قانونی، در سایت مخصوص و پس از طی کردن مراحل مورد نیاز، پلمپ شوند. بدین شرح که با ثبت اینترنتی درخواست پلمپ، دفاتر مذکور، توسط مامور ذی صلاح، برگ شماری شده، تمامی صفحات آن، شماره گذاری گشته و با درج مشخصات هویتی تاجر، همچنین، تعداد صفحات، در صفحه اول و آخر دفاتر، عملیات پلمپ دفاتر قانونی، اتمام می یابد و دفاتر، به آدرس پستی تاجر، ارسال می شوند.

شایان ذکر است، ماده 11 قانون تجارت، پلمپ دفتر روزنامه، دفتر کل و دفتر دارایی تاجر را ضروری دانسته اما، در رویه ثبتی، صرفا، دو دفتر کل و روزنامه، پلمپ می گردند. در گذشته، روند پلمپ دفاتر قانونی، از طریق مراجعه حضوری به اداره ثبت شرکت ها و مالیات، صورت می گرفت اما، اکنون، تمامی مراحل این امر، از طریق سامانه مخصوص، انجام می گیرد و پیگیری و استعلام ثبت پلمپ دفاتر قانونی نیز، به صورت اینترنتی، میسر است.

در پاسخ به این پرسش که سامانه استعلام ثبت پلمپ دفاتر قانونی چیست؟ باید گفت، در حال حاضر، سامانه جامع ثبت شرکت ها، به آدرس irsherkat.ssaa.ir، سامانه پیگیری پلمپ دفاتر قانونی​ 1401 است و زیر نظر قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اقدام به ارائه خدمات می نماید.

علاوه بر امکان استعلام پیگیری ثبت پلمپ دفاتر قانونی، ثبت درخواست برای پلمپ دفاتر، ثبت اینترنتی درخواست تشکیل شخصیت حقوقی و همچنین، ثبت تغییرات شرکت، از دیگر امکانات این سامانه هستند که با جست و جوی آدرس آن، یعنی irsherkat.ssaa.ir، در دسترس متقاضیان خواهد بود.

سامانه جامع ثبت شرکت ها

نحوه پیگیری پلمپ دفاتر قانونی 1401

پس از توضیح در خصوص سامانه پیگیری پلمپ دفاتر قانونی 1401، در این بخش از مقاله، قصد داریم، درباره نحوه پیگیری پلمپ دفاتر قانونی ۱۴۰۱ صحبت کنیم و بگوییم که متقاضی انجام این امر، برای استعلام ثبت پلمپ دفاتر قانونی، به چه اطلاعاتی، نیاز دارد.

در وهله اول، لازم به توضیح است که تنها اطلاعات و امکانات لازم، برای پیگیری پلمپ دفاتر قانونی در سال 1401، دسترسی به اینترنت و داشتن کد رهگیری زمان ثبت درخواست پلمپ دفاتر یا بارکد پستی، می باشد و اطلاعات و امکانات دیگری، مورد نیاز نیست.

نحوه پیگیری پلمپ دفاتر قانونی ۱۴۰۱ نیز، با مراجعه به سامانه مخصوص، یعنی سامانه جامع ثبت شرکت ها، انتخاب گزینه پیگیری درخواست ها، انتخاب گزینه پلمپ دفاتر تجاری و وارد کردن یکی از اطلاعات، نظیر کد رهگیری و یا بارکد پستی، در کادرهای مخصوص، می باشد که در زیر، این مراحل را ضمن یک راهنمای تصویری، توضیح خواهیم داد.

در ابتدا، متقاضی باید، آدرس سامانه جامع ثبت شرکت ها irsherkat.ssaa.ir که سامانه پیگیری ثبت درخواست پلمپ دفاتر قانونی و استعلام این امر با کد رهگیری ۱۴۰۱ می باشد را، در مرورگر خود، جست و جو کرده تا وارد صفحه ای همانند صفحه زیر گردد و سپس، بر روی گزینه پیگیری درخواست ها که با فلش نمایش داده شده، کلیک کند.

 

 

سپس، متقاضی باید، از قسمت نوع درخواست، گزینه پلمپ دفاتر تجاری را انتخاب کند تا به مرحله بعدی، هدایت گردد.

 

 

در این مرحله، بسته به اینکه متقاضی، قصد دارد اقدام به استعلام ثبت پلمپ دفاتر قانونی با کد رهگیری یا شماره بارکد پستی کند، می تواند، اطلاعات مورد نیاز را در کادر مربوطه، وارد کرده و پس از درج کد امنیتی، بر روی گزینه بازیابی درخواست، کلیک کند.

 

 

با کلیک بر روی گزینه بازیابی درخواست، صفحه ای همانند صفحه زیر، به شخص، نشان داده خواهد شد که می تواند در قسمت وضعیت، از وضعیت ارسال یا عدم ارسال دفاتر پلپ شده خود، مطلع گردد و در صورت نیاز، برای پرینت گرفتن از این صفحه، اقدام کند.

 

 

همانطور که گفتیم، ثبت نام پلمپ دفاتر قانونی، به صورت اینترنتی، امکان پذیر می باشد که علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این موضوع، می توانند، نسبت به مطالعه مقاله ای که در زیر در قسمت بیشتر بخوانید آمده است، اقدام کنند.

بیشتر بخوانید : ثبت نام پلمپ دفاتر قانونی

 

استعلام ثبت دفاتر پلمپ با کد رهگیری

با توجه به اینکه پس از پایان ثبت درخواست پلمپ دفاتر قانونی، یک کد رهگیری، به متقاضی داده می شود، این پرسش برای افراد، مطرح می گردد که آیا امکان استعلام ثبت دفاتر پلمپ با کد رهگیری وجود دارد یا خیر؟ لذا در این بخش از مقاله، قصد داریم به بررسی پرسش مطروحه پرداخته و به آن، پاسخ دهیم.

در پاسخ به این پرسش که آیا استعلام ثبت دفاتر پلمپ با کد رهگیری وجود دارد؟ باید گفت، بله این امر، امکان پذیر است و لازمه آن، دسترسی به اینترنت و داشتن کد رهگیری زمان ثبت درخواست پلمپ دفاتر قانونی می باشد.

نحوه انجام این امر نیز، بدین صورت خواهد بود که متقاضی باید، به سامانه جامع ثبت شرکت ها یا سامانه پیگیری پلمپ دفاتر قانونی، به آدرس irsherkat.ssaa.ir، مراجعه کرده و گزینه پیگیری درخواست را انتخاب کنند.

سپس، از آنجا که از طریق این سامانه، می توان، درخواست های مختلف ثبت شده را پیگیری کرد، متقاضی باید، از منوی کشویی نوع درخواست، پلمپ دفاتر تجاری را انتخاب نماید تا به مرحله بعدی، هدایت گردد.

در این مرحله، متقاضی باید، کد رهگیری خود را در کادر مربوطه، وارد نماید و پس از درج کد امنیتی، در کادر مخصوص، گزینه بازیابی درخواست را انتخاب نماید تا موفق به استعلام ثبت دفاتر پلمپ با کد رهگیری شود. شایان ذکر است که راهنمای تصویری این مراحل، در تیتر قبل، ارائه شده است و علاقمندان به مشاهده راهنمای تصویری می توانند، اقدام به مطالعه تیتر قبل نمایند.

تمامی درخواست های ثبت شده در سامانه جامع ثبت شرکت ها، قابل پیگیری اینترنتی هستند که علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پیگیری درخواست در سایت اداره ثبت شرکت ها، می توانند، نسبت به مطالعه مقاله ای که با همین عنوان، در قسمت در ادامه بخوانید آمده است، اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید : ثبت اینترنتی پیگیری درخواست در سایت اداره ثبت شرکت ها

 

پیگیری پلمپ دفاتر با بارکد پستی

یکی از روش های پیگیری پلمپ دفاتر قانونی هر شخص حقیقی یا حقوقی که تاجر محسوب می شود، پیگیری از طریق بارکد پستی است که این امر نیز، همانند استعلام ثبت دفاتر پلمپ با کد رهگیری، از طریق اینترنتی و با مراجعه به آدرس irsherkat.ssaa.ir، امکان پذیر می باشد.

نحوه و مراحل پیگیری پلمپ دفاتر با بارکد پستی، بدین نحو است که متقاضی باید، ابتدا، آدرس مذکور را در مرورگر خود، جست و جو نماید تا وارد صفحه پیگیری پلمپ دفاتر با بارکد پستی گردد و از منوی بالای صفحه، خدمت پیگیری درخواست را انتخاب کند که تمامی این مراحل، ضمن راهنمای تصویری، در تیتر دوم مقاله، با عنوان نحوه پیگیری پلمپ دفاتر قانونی 1401، توضیح داده شده است.

سپس، متقاضی باید، نوع درخواست خود را پلمپ دفاتر تجاری، انتخاب کرده و در کادر مربوط به بارکد پستی، اعداد بارکد پستی را وارد کرده و با کلیک بر روی بازیابی درخواست، از وضعیت پلمپ دفاتر قانونی خود، مطلع گردد.

ثبت اینترنتی انصراف از درخواست در سایت اداره ثبت شرکت ها

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه پیگیری پلمپ دفاتر قانونی در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه پیگیری پلمپ دفاتر قانونی پاسخ دهند.

سوالات متداول

1- آدرس سامانه پیگیری پلمپ دفاتر قانونی چیست؟

irsherkat.ssaa.ir آدرس سامانه پیگیری پلمپ دفاتر قانونی است که علاوه بر امکان استعلام و پیگیری ثبت درخواست پلمپ دفاتر قانونی خدماتی همچون تاسیس شخصیت حقوقی به صورت اینترنتی را نیز ارائه می نماید که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

2- نحوه پیگیری پلمپ دفاتر قانونی با کد رهگیری در سال 1401 چگونه است؟

نحوه پیگیری پلمپ دفاتر قانونی با کد رهگیری در سال ۱۴۰۱ با مراجعه به آدرس سامانه irsherkat.ssaa.ir و انتخاب گزینه پیگیری درخواست ها و سپس انتخاب پیگیری پلمپ دفاتر تجاری و وارد کردن کد رهگیری می باشد که جزئیات و توضیحات این امر در متن مقاله ارائه شده است.

3- برای پیگیری پلمپ دفاتر قانونی از طریق سامانه به چه اطلاعاتی نیاز است؟

برای پیگیری پلمپ دفاتر قانونی از طریق سامانه اطلاعاتی نظیر کد رهگیری زمان ثبت درخواست پلمپ دفاتر قانونی یا شماره بارکد پستی مورد نیاز است که جزئیات و توضیحات این امر در متن مقاله ارائه شده است.

برای مشاوره نحوه پیگیری پلمپ دفاتر قانونی

برای مشاوره نحوه پیگیری پلمپ دفاتر قانونی

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *