دسته‌بندی نشده

پیگیری پرونده تعزیرات حکومتی – استعلام با شماره پرونده

[ad_1]

نحوه پیگیری پرونده تعزیرات با شماره پرونده و رمز شخصی، از طریق سایت سازمان تعزیرات کشور، می باشد. بدین منظور، متقاضیان، باید پس از ورود به سایت، از طریق قسمت سامانه شکایات و گزارش مردمی 135 و سپس، گزینه اطلاع رسانی پرونده تعزیرات و با وارد کردن اطلاعات مربوط به شماره پرونده و رمز شخصی، برای استعلام پرونده اقدام نمایند.

برای مشاوره پیگیری پرونده تعزیرات

برای مشاوره پیگیری پرونده تعزیرات

 

کلیه افرادی که نسبت به وقوع تخلفات اقتصادی، صنفی و بهداشتی، نظیر کم فروشی و تقلب و احتکار، شکایتی داشته، می توانند با مراجعه به سایت سازمان تعزیرات حکومتی و بخش سامانه شکایات و گزارش مردمی 135، برای ثبت شکایت خود، اقدام نمایند.

پس از اینکه شکایتی، به روش حضوری یا اینترنتی، در سازمان تعزیرات کشور، ثبت شد، یک پرونده، برای آن شکایت، تشکیل شده و شماره پرونده و رمز شخصی، به آن پرونده، اختصاص می یابد. بدین ترتیب، هر کدام از شاکی و متهم، این امکان را داشته تا برای پیگیری پرونده خود، با استفاده از اطلاعات مربوط به شماره پرونده و رمز شخصی، اقدام نمایند که این استعلام، مستلزم آشنایی با نحوه و روند انجام آن در سامانه سازمان تعزیرات می باشد.

با توجه به اهمیت این پیگیری، برای شاکی و متهم پرونده تشکیل شده در تعزیرات، در این مقاله، ابتدا، به معرفی سامانه پیگیری پرونده تعزیرات پرداخته؛ سپس در ادامه، نحوه و مراحل استعلام پرونده تعزیرات حکومتی، با استفاده از شماره پرونده و رمز شخصی را توضیح خواهیم داد.

سامانه پیگیری پرونده تعزیرات

سازمان تعزیرات حکومتی، یک سازمان دولتی است که در سال 1373 و با تصویب قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی، توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام، زیر نظر وزارت دادگستری، تشکیل گردید. این سازمان، یک مرجع اختصاصی غیر قضایی، جهت رسیدگی به تخلفات اقتصادی، صنفی و بهداشتی، نظیر کم فروشی و تقلب، احتکار، عدم درج قیمت کالاها و خدمات و عدم ثبت نام پروانه کسب واحد های صنفی، در سطح کشور می باشد.

این سازمان، در سال های اخیر، همچون سایر بخش های دولتی، اقدام به تاسیس و راه اندازی سامانه اختصاصی خود نموده که آدرس اینترنتی آن، tazirat.gov.ir است و ارائه دهنده خدمات اینترنتی تعزیرات به کاربران سایت می باشد. مهم ترین خدمات این سامانه، عبارتند از:

سامانه شکایات و گزارش مردمی 135: افرادی که قصد ثبت گزارش و شکایت از تخلفات و تعزیرات حکومتی را داشته، می توانند از طریق این سامانه، گزارش و شکایت خود را ثبت و برای پیگیری پرونده تعزیرات با شماره پرونده و رمز شخصی، اقدام نمایند.

سامانه مبارزه با رشوه خواری و سوء استفاده از مقام اداری ماده 91: نحوه ثبت شکایات یا گزارش، با موضوع گرفتن رشوه و سوء استفاده از مقام اداری کارکنان سازمان تعزیرات و پیگیری این شکایات و گزارش ها، نیز همچون ثبت گزارش رشوه در سایت سازمان بازرسی کل کشور، به روش اینترنتی بوده و از طریق سامانه مبارزه با رشوه خواری و سوء استفاده از مقام اداری ماده 91، برای کاربران سایت تعزیرات، امکان پذیر می باشد.

سامانه ثبت و ارسال گزارش اخبار حراست: ثبت گزارش های مردمی مرتبط با کارمندان، روسای شعب و مدیران و بازرسان سازمان در سراسر کشور و ارسال انتقادات و پیشنهادات، از طریق این سامانه، امکان پذیر بوده که مطابق مقررات نحوه رسیدگی سازمان، پس از ثبت، به دفتر مرکزی حراست سازمان، ارسال می گردد.

سامانه پاسخگویی به شکایات از عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی و کارکنان: از طریق این بخش از سایت سازمان تعزیرات، کاربران سایت می توانند، برای ثبت شکایت از کارمندان سازمان، در زمینه های مختلف عدم انجام وظیفه، اطاله رسیدگی، عدم اجرای قوانین و سایر موارد مرتبط، اقدام نمایند.

یکی از بخش های مهم سایت سازمان تعزیرات، سامانه پیگیری پرونده تعزیرات، بوده که امکان پیگیری پرونده های تشکیل شده در این سازمان را با استفاده از اطلاعات مربوط به شماره پرونده و رمز شخصی، برای کاربران فراهم کرده است. نحوه استعلام پرونده تعزیرات با شماره پرونده و رمز شخصی، از طریق سامانه تعزیرات، بخش سامانه شکایات و گزارش مردمی 135 بوده که در بخش های بعد، به توضیح جزئیات آن، خواهیم پرداخت.

تعزیرات چیست

نحوه و مراحل پیگیری پرونده تعزیرات

اشخاصی که نسبت به وقوع تخلفات اقتصادی، صنفی و بهداشتی، نظیر کم فروشی و تقلب، احتکار، عدم درج قیمت کالاها و خدمات، اخفاء و امتناع از عرضه کالا، عدم صدور فاکتور و صدور ‌فاکتور خلاف واقع، نداشتن پروانه کسب واحد های صنفی و پروانه بهره‌ برداری و فروش اجباری یک کالا با کالای دیگر، شکایتی داشته، می توانند به نحو حضوری یا با مراجعه به سایت سازمان تعزیرات حکومتی و بخش سامانه شکایات و گزارش مردمی 135، برای ثبت شکایت خود، اقدام نمایند.

پس از اینکه شکایتی، به روش حضوری یا اینترنتی، ثبت شد و برای سازمان تعزیرات حکومتی، ارسال گردید، همچون نحوه شکایت در دیوان عدالت اداری، یک پرونده، برای آن شکایت تشکیل شده و شماره پرونده و رمز شخصی، به آن پرونده، اختصاص می یابد.

با اختصاص شماره پرونده و رمز شخصی، به پرونده تشکیل شده در سازمان تعزیرات، هر کدام از شاکی و متهم، این امکان را داشته تا برای پیگیری پرونده تعزیرات با شماره پرونده و رمز شخصی، از طریق سامانه تعزیرات، اقدام نمایند. لذا، در این بخش، به توضیح نحوه استعلام پرونده تعزیرات با شماره پرونده و رمز شخصی، پرداخته که مطابق راهنمای تصویری زیر می باشد:

به منظور پیگیری پرونده تعزیرات با شماره پرونده و رمز شخصی، در مرورگر دستگاه خود، آدرس سامانه تعزیرات، یعنی tazirat.gov.ir را جست و جو کرده تا وارد صفحه اصلی سایت شوید. پس از ورود به صفحه اصلی سایت، صفحه را به پایین کشیده و بر روی گزینه سامانه شکایات و گزارش مردمی 135، کلیک نمایید.

 

 

در این مرحله از مراحل نحوه پیگیری پرونده تعزیرات با شماره پرونده و رمز شخصی، از منوی سمت راست صفحه، بر روی گزینه (اطلاع رسانی پرونده تعزیرات) کلیک کنید.

 

 

اکنون، همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می کنید، استعلام پرونده تعزیرات با شماره پرونده و رمز شخصی، برای شما امکان پذیر می باشد. بدین منظور، در کادر اول، شماره پرونده، در کادر دوم، رمز شخصی و در کادر سوم، کد امنیتی را وارد کرده و در نهایت، دکمه جستجو را کلیک نمایید.

 

 

همچنین، در صورتی که پیش از این، از طریق سامانه شکایات و گزارش مردمی 135، برای ثبت شکوائیه اقدام کرده اید، می توانید از طریق گزینه پیگیری شکوائیه، برای پیگیری شکایت خود و اطلاع از ارجاع آن به شعب تعزیرات، اقدام کنید

بیشتر بخوانید : نحوه شکایت و رسیدگی در سازمان بازرسی کل کشور

 

پیگیری پرونده تعزیرات با شماره پرونده

در بخش قبل، در مورد نحوه پیگیری پرونده تعزیرات توضیح داده و گفتیم که اشخاصی که نسبت به وقوع تخلفات اقتصادی، صنفی و بهداشتی، شکایتی داشته، می توانند از طریق مراجعه به سایت سازمان تعزیرات و در مرحله بعد، سامانه شکایات و گزارش مردمی 135، برای استعلام روند پرونده خود در تعزیرات، مطابق مقررات نحوه پیگیری سایت، اقدام نمایند.

اما، یکی از سوالات مهمی که پس از ثبت اینترنتی شکایت، در رابطه با نحوه پیگیری پرونده تعزیرات در سامانه آن، برای کاربران این سایت وجود داشته، این مساله بوده که نحوه استعلام پرونده تعزیرات با شماره پرونده، برای طرفین آن، اعم از شاکی و متهم، به چه صورت می باشد؟

در پاسخ به این سوال که نحوه پیگیری پرونده تعزیرات با شماره پرونده، به چه صورت می باشد، باید گفت، این پیگیری، دارای نحوه و مراحل بسیار ساده ای بوده که مطابق راهنمای زیر می باشد:

مرورگر دستگاه خود را باز کرده و آدرس سامانه تعزیرات، یعنی tazirat.gov.ir را در آن، جست و جو نمایید تا به سایت سازمان تعزیرات، وارد شوید.

در مرحله بعد از مراحل نحوه استعلام پرونده تعزیرات با شماره پرونده، صفحه را به پایین کشیده و بر روی گزینه سامانه شکایات و گزارش مردمی 135، کلیک نمایید.

در صفحه جدید، به منظور پیگیری پرونده تعزیرات با شماره پرونده، از منوی سمت راست صفحه، بر روی گزینه (اطلاع رسانی پرونده تعزیرات) کلیک کنید.

در آخرین مرحله از روند نحوه استعلام پرونده تعزیرات با شماره پرونده، در کادرهای مشخص شده، به ترتیب، شماره پرونده، رمز شخصی و کد امنیتی را وارد کرده و در نهایت، دکمه جستجو را کلیک نمایید.

بیشتر بخوانید : پیگیری پرونده قضایی با شماره پرونده

 

پیگیری پرونده تعزیرات با رمز شخصی

پس از اینکه شکایتی، نسبت به وقوع تخفات اقتصادی، صنفی و بهداشتی در سازمان تعزیرات، ثبت گردید و بعد از تشکیل پرونده، برای رسیدگی به یکی از شعب این سازمان، ارجاع شد، هر یک از شاکی و متهم، برای پیگیری پرونده تشکیل شده، می توانند از روش های مختلفی، استفاده کنند.

مراجعه حضوری به شعبه رسیدگی کننده به پرونده تعزیرات و استعلام پرونده تعزیرات با شماره پرونده، از جمله این روش ها بوده که در بخش قبل، به توضیح نحوه انجام مورد دوم پرداختیم. اما، یکی از دیگر روش های پیگیری پرونده در سازمان تعزیرات، پیگیری پرونده تعزیرات با رمز شخصی بوده که در این بخش، به توضیح نحوه و روند انجام آن می پردازیم.

نحوه استعلام پرونده تعزیرات با رمز شخصی، دقیقا مانند نحوه پیگیری پرونده تعزیرات با شماره پرونده بوده و بدین منظور، متقاضیان، باید پس از ورود به سایت تعزیرات، به آدرس tazirat.gov.ir، از قسمت سامانه شکایات و گزارش مردمی 135 و سپس، اطلاع رسانی پرونده تعزیرات، اقدام نمایند.

سایت سازمان تعزیرات حکومتی

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پیگیری پرونده تعزیرات در کانال تلگرام حقوق کیفری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون پیگیری پرونده تعزیرات پاسخ دهند.

 

 

سوالات متداول

1- سامانه پیگیری پرونده تعزیرات چیست؟

سامانه پیگیری پرونده تعزیرات یکی از سامانه های سایت سازمان تعزیرات به آدرس tazirat.gov.ir می باشد برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

2- نحوه و مراحل پیگیری پرونده تعزیرات با چه صورت می باشد؟

نحوه و مراحل پیگیری پرونده تعزیرات از طریق قسمت سامانه شکایات و گزارش مردمی 135 سایت تعزیرات و سپس گزینه اطلاع رسانی پرونده تعزیرات می باشد برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

3- نحوه پیگیری پرونده تعزیرات با شماره پرونده به چه صورت می باشد؟

پیگیری پرونده تعزیرات با شماره پرونده از طریق قسمت سامانه شکایات و گزارش مردمی 135 و سپس گزینه اطلاع رسانی پرونده تعزیرات و با وارد کردن اطلاعات مربوط به شماره پرونده امکان پذیر می باشد برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

برای مشاوره پیگیری پرونده تعزیرات

برای مشاوره پیگیری پرونده تعزیرات

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *