دسته‌بندی نشده

پیگیری صدور سند مالکیت – سایت سامانه استعلام با کد ملی

[ad_1]

مالکینی که درخواست صدور سند مالکیت خود را در سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت ثبت نموده اند، می توانند با مراجعه به سایت پیگیری صدور سند مالکیت و با استفاده از اطلاعات مربوط به کد ملی و شماره پرونده، از قسمت اطلاع رسانی پرونده، مراحل صدور سند مالکیت خود را پیگیری و استعلام نمایند.

برای مشاوره پیگیری صدور سند مالکیت

برای مشاوره پیگیری صدور سند مالکیت

 

در سال های اخیر، بسیاری از خدمات دولتی از شکل حضوری خارج شده و در قالب اینترنتی، به متقاضیان آن خدمت دولتی ارائه شده است. یکی از خدمات دولتی که در سال های اخیر از شکل سنتی و کاغذی خود خارج شده و به شکل اینترنتی و غیر حضوری ارائه شده است، درخواست های مرتبط با صدور سند مالکیت می باشد.

یکی از درخواست های مرتبط با صدور سند مالکیت، پیگیری صدور سند مالکیت می باشد؛ با این توضیح که، مالکینی که درخواست صدور سند مالکیت خود را در سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت ثبت نموده اند، در صدد بوده تا از روند رسیدگی به درخواست خود و صدور سند مالکیت مطلع شوند. در این راستا، سامانه مربوطه نیز امکان پیگیری اینترنتی و غیر حضوری صدور سند مالکیت را برای این گروه از متقاضیان فراهم کرده است.

از آنجا که استعلام صدور سند مالکیت، به شکل غیر حضوری موجب صرفه جویی در وقت و هزینه اشخاص شده و از سوی دیگر، انجام پیگیری صدور سند مالکیت، بدون آشنایی با مراحل انجام آن، امکان پذیر نمی باشد، در این مقاله، به توضیح نحوه پیگیری صدور سند مالکیت، سایت پیگیری صدور سند مالکیت و استعلام صدور سند مالکیت با کد ملی می پردازیم.

سایت پیگیری صدور سند مالکیت

قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی که در سال 1390 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را ملزم به ایجاد ساز و کاری سازمان یافته، جهت صدور سند رسمی برای اراضی فاقد سند نمود.

با پیشرفت تکنولوژی و گسترش سامانه های اینترنتی دولتی نظیر سامانه ثبت نام کد یکتا مسکن، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز با راه اندازی سایت ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت ، روند درخواست صدور سند مالکیت برای اراضی و املاک فاقد سند را به شکل اینترنتی و غیر حضوری امکان پذیر ساخت. البته سامانه های دیگری همچون سامانه همیار سند  نیز در سال های اخیر تاسیس شده که برخی خدمات ثبتی همچون تعویض اسناد قدیمی با اسناد تک برگی را به متقاضیان ارائه می نمایند.

سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت به نشانی sabtemelk.ir عنوان سامانه ای است که مالکین املاک فاقد سند رسمی  می توانند با مراجعه به آن، تقاضای ثبت نام سند از طریق ماده 147 قانون ثبت را به صورت الکترونیکی انجام دهند .

البته امکانات سایت ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت، محدود به درخواست صدور سند مالکیت نبوده، بلکه این سامانه از نظر کارکرد، یک سایت پیگیری صدور سند مالکیت نیز می باشد. به این ترتیب، مالکینی که درخواست صدور سند مالکیت خود را در این سامانه ثبت نموده اند می توانند با مراجعه به سایت پیگیری صدور سند مالکیت و با استفاده از اطلاعات مربوط به کد ملی و شماره پرونده، از قسمت اطلاع رسانی پرونده، مراحل صدور سند مالکیت خود را استعلام نمایند.

حتما بخوانید: شناسه یکتا سند مالکیت

نحوه پیگیری صدور سند مالکیت

در سال های اخیر سامانه های ملکی متعددی همچون سامانه املاک و اسکان و سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی از سوی دولت راه اندازی گردیده و سامانه پیگیری صدور سند مالکیت یکی از این سامانه ها بوده که علاوه بر درخواست صدور سند، امکان پیگیری آن را نیز برای کاربران فراهم نمده است.

پس از ثبت درخواست صدور سند مالکیت، گام بعدی پیگیری صدور سند مالکیت می باشد. نحوه پیگیری صدور سند مالکیت ،  ضمن راهنمای تصویری زیر توضیح داده شده است:

 

۱در قدم اول برای استعلام صدور سند مالکیت، عبارت ( سامانه ثبت درخواست صدور سند مالکیت ) را در مرورگر دستگاه خود جست و جو نمایید.

 

 

۲در صفحه بعد، نتایج جست و جو به شما نشان داده می شود. بر روی اولین لینک که آدرس آن، sabtemelk.ir می باشد، کلیک نمایید.

 

 

۳اکنون در صفحه اصلی سایت پیگیری صدور سند مالکیت می باشید. برای پیگیری صدور سند مالکیت بر روی گزینه اطلاع رسانی پرونده، کلیک نمایید.

 

 

۴در کادر باز شده، شماره پرونده خود را که در هنگام درخواست صدور سند مالکیت دریافت نموده اید و کد ملی خود را در کادرهای مربوطه وارد کرده و پس از وارد کردن کد امنیتی، دکمه ورود را بزنید. به این ترتیب، قادر خواهید بود که نتیجه درخواست صدور سند مالکیت خود را استعلام نمایید.

 

 

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، کلیه مالکین املاک، اعم از اینکه دارای سند رسمی بوده یا نباشد، ملزم هستند تا با مراجعه به سامانه املاک و اسکان، اطلاعات املاک خود را در این سامانه ثبت نمایند. مطالعه مقاله زیر، جهت آشنایی با نحوه ثبت نام در این سامانه توصیه می گردد.

 

ثبت نام ملک در سامانه املاک و اسکان

 

پیگیری صدور سند مالکیت با کد ملی

مالکینی که درخواست صدور سند مالکیت ملک خود را در سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت، ثبت می کنند، خواهان این مساله بوده که روند  صدور سند مالکیت ملک خود را پیگیری کرده و از آخرین اقدامات اداره ثبت املاک مربوطه مطلع شوند. سایت استعلام صدور سند مالکیت، این امکان را برای این گروه از افراد فراهم نموده که بدون مراجعه  حضوری به ادارات ثبت املاک، آخرین وضعیت درخواست صدور سند مالکیت خود را استعلام نمایند. 

برای پیگیری صدور سند مالکیت با کد ملی، لازم است که مالک ملک که درخواست صدور سند مالکیت را پیش از این در سامانه صدور سند مالکیت ثبت نموده، وارد این سامانه به آدرس sabtemelk.ir شده و گزینه اطلاع رسانی پرونده را انتخاب نماید.

 در مرحله بعد، لازم است که اطلاعات مربوط به کد ملی متقاضی استعلام صدور سند مالکیت با کد ملی و هم چنین شماره پرونده ثبتی وی، در فیلدهای مربوطه وارد شده و در انتها پس از وارد کردن کد امنیتی، دکمه ورود کلیک شود. اکنون می توان روند صدور سند مالکیت را با استفاده از اطلاعات سامانه پیگیری نمود.

سامانه ثبت نام درخواست صدور سند مالکیت sabtemelk.ir

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پیگیری صدور سند مالکیت در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون پیگیری صدور سند مالکیت پاسخ دهند.

 

 

سوالات متداول

1- سایت پیگیری صدور سند مالکیت چه سایتی است؟

سایت پیگیری صدور سند مالکیت به نشانی sabtemelk.ir امکان پیگیری صدور سند مالکیت با استفاده از کد ملی و شماره پرونده را برای اشخاص فراهم کرده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

2- نحوه پیگیری صدور سند مالکیت به چه صورت می باشد؟

نحوه پیگیری صدور سند مالکیت از طریق سامانه ثبت درخواست صدور سند مالکیت و گزینه اطلاع رسانی پرونده بوده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

3- برای پیگیری صدور سند مالکیت با کد ملی چه روندی باید طی شود؟

برای پیگیری صدور سند مالکیت با کد ملی باید از طریق سایت پیگیری صدور سند مالکیت و با استفاده از کد ملی اقدام نمود و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

برای مشاوره پیگیری صدور سند مالکیت

برای مشاوره پیگیری صدور سند مالکیت

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *