وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

پژو 508 آر ایکس اچ

معرفی خودرو

car-intro

ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺍﺳـﺘﺎیﻞ ﻇﺎﻫﺮﻯ ﭘﮋﻭ 508RXH ﺩﺭ کﻨـﺎﺭ ﺳیﺴـﺘﻢ HYbrid4 ﺁﻥ، ﻭیﮋﮔـﻰ ﻭ ﻗﺎﺑﻠیﺘﻰ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍیﻦ ﺳـﮕﻤﻨﺖ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻣـﻰﺁﻭﺭﺩ کﻪ کـﻤﺘﺮ ﺩﺭ ﺍیﻦ ﺳـﮕﻤﻨﺖ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎ ﺩیﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﭘﮋﻭ 508RXH ﺑﺎ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻨﺪﻯ ﺍﺯ ﻗﻮﺍﻯ ﻣﺤﺮکﻪﺍﻯ ﺑﺎ 163 ﺍﺳـﺐﺑﺨﺎﺭ ﻗﺪﺭﺕ کﻪ ﻧیﺮﻭﻯ ﺁﻥ ﺑﻪ ﻫﺮ ﭼﻬﺎﺭ ﭼﺮﺥ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻣﻰ ﺷـﻮﺩ ﻭ ﻫﻤﭽﻨیﻦ ﺍﻣـکﺎﻥ ﺣﺮکﺖ ﺑﺎ ﺣﺎﻟـﺖ 100 ﺩﺭﺻﺪ ﺍﻟکﺘﺮیکﻰ (ZEV) ﺩﺭ ﻫـﺮ کیﻠﻮﻣﺘـﺮ ﺗﻨﻬﺎ 109 ﮔـﺮﻡ ﮔﺎﺯ ﺁﻻیﻨﺪﻩ CO2 ﻣﻨﺘﺸـﺮ ﻣﻰکﻨﺪ کﻪ ﺩﺭ ﺳـﮕﻤﻨﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﺗﻮﺭیﻨﮓ کﻢ ﻧﻈیﺮ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﻣـﻰﺁیﺪ. ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ کﻪ ﻣﺪﻝ ﻫﺎﻯ ﺳــﺪﺍﻥ ﻭ ﺍﺳﺘیﺸــﻦ (SW) ﭘﮋﻭ 508 ﺩﺭ ﺑﻬﺎﺭ ﺳﺎﻝ 2011 ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ کیﻔیﺖ ﺑﺎﻻﻯ ﺳــﺎﺧﺖ، ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺟﺬﺍﺏ ﻭ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﺴیﺎﺭ ﺑﻪ ﺟﺰﺋیﺎﺕ، ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﻧﻈﺮ ﺑﺴیﺎﺭﻯ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﺧﻮﺩ ﺟﻠﺐ کﻨﻨﺪ، کﻤﭙﺎﻧﻰ ﭘﮋﻭ ﺗﺼﻤیﻢ ﮔﺮﻓﺖ ﻓﺮﻡ ﺩﮔﺮﮔﻮﻥ ﺷﺪﻩ ﺩیﮕﺮﻯ ﺍﺯ 508 ﺭﺍ ﻧیﺰ ﺗﺤﺖ ﻋﻨﻮﺍﻥ RXH ﺭﻭﺍﻧﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺳــﺎﺯﺩ ﻭ ﺑﺎ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻧﻤﺎیﺸﻰ ﺟﺪیﺪ ﺍﺯ ﺗﻮﺍﻧﺎیﻰﻫﺎیﻰ ﺗکﻨﻮﻟﻮژیکﻰ، ﺷﺨﺼیﺖ ﻭ ﻣﻮﻗﻌیﺖ ﺑﺮﻧﺪ ﭘﮋﻭ ﺭﺍ ﺑﺎﺭ ﺩیﮕﺮ ﺑﺎﻻ ﺑﺒﺮﺩ. ﭘﻬﻨﺎﻯ ﻣﺪﻝ RXH ﺩﺭ ﻣﻘﺎیﺴﻪ ﺑﺎ ﺩیﮕﺮ ﻣﺪﻝ ﻫﺎﻯ 508 ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ 40 ﻣیﻠﻰﻣﺘﺮ ﺍﻓﺰﺍیﺶ یﺎﻓﺘﻪ ﻭ ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﺁﻥ ﻧیﺰ ﺑﺎ 50 ﻣیﻠﻰﻣﺘﺮ ﺍﻓﺰﺍیﺶ، ﻇﺎﻫﺮ ﻭ ﺣﺎﻟﺘﻰ ﺷﺎﺧﺺﺗﺮ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻥ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﺯ ﺩیﮕﺮ ﻧکﺎﺕ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺍیﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﻧﻮﺍﺭ ﺧﺎکﺴﺘﺮﻯ ﺭﻧﮕﻰ کﻪ ﺩﺭ ﺩﻭﺭ ﺗﺎ ﺩﻭﺭ ﺧﻮﺩﺭﻭ کﺸیﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﻤﭽﻨیﻦ ﻧﻮﺷــﺘﻪ Hybrid4 ﺑﺮ ﺭﻭﻯ ﺍﺳکﺮﺕﻫﺎﻯ کﻨﺎﺭﻯ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺍﺷﺎﺭﻩ کﺮﺩ. ﺣﺠﻢ ﻓﻀﺎﻯ ﺑﺎﺭ ﭘﮋﻭ 508RXH ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺎ 423 ﻟیﺘﺮ ﺍﺳﺖ کﻪ ﺑﺎ ﺷکﻠﻰ مـﺴﺘﻄیﻞ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﻣکﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻥ ﭼیﺪﻣﺎﻧﻰ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺍﺯ ﺍﺷیﺎﻯ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﻰﺁﻭﺭﺩ. ﻫﻤﭽﻨیﻦ ﺩﺭب ﺑﺮﻗﻰ ﺩﺭﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻥ ﻧیﺰ ﺩﺳﺘﺮﺳﻰ ﺁﺳﺎﻧﻰ ﺭﺍ ﺍیﺠﺎﺩ ﻣﻰکﻨﺪ. ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺳیﺴﺘﻢ هاﻯ ﺍیﻤﻨﻰ ﻭ ﺭﻓﺎﻫﻰ ﻣﻮﺟــﻮﺩ ﺑﺮ ﺭﻭﻯ ﭘﮋﻭ 508RXH ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺳیﺴــﺘﻢ Open & Go، ﺻﻨﺪﻟﻰﻫﺎﻯ ﺑﺮﻗﻰ ﺟﻠﻮ، ﺭیﻨﮓﻫﺎﻯ 18 ﺍیﻨﭽﻰ، ﺳﻘﻒ ﺷیﺸﻪﺍﻯ ﭘﺎﻧﻮﺭﺍﻣﺎ، ﺻﻔﺤﻪ ﻧﻤﺎیﺶ ﺭﻧﮕﻰ، ﺳیﺴــﺘﻢ ﺗﻬﻮیﻪ ﻣﻄﺒــﻮﻉ ﭼﻬﺎﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺍﻯ، ﺁﺧﺮیﻦ ﻧﺴــﻞ ﺳیﺴــﺘﻢ کﻨﺘﺮﻝ ﭘﺎیﺪﺍﺭﻯ ﺍﻟکﺘﺮﻭﻧیک (ESP) کﻪ ﺷــﺎﻣﻞ ﺳیﺴــﺘﻢ ﻫﺎﻯ ﺯیﺮ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﻯ ﭼﻮﻥ کﻨﺘــﺮﻝ ﭘﺎیﺪﺍﺭﻯ یﺎCDS، ﺳیﺴــﺘﻢ کﻤکﻰ ﺗﺮﻣــﺰ ﺍﺿﻄﺮﺍﺭﻯ یﺎ AFU، ﺳیﺴــﺘﻢ ﺗﻮﺯیﻊ ﺍﻟکﺘﺮﻭﻧیکﻰ ﻧیﺮﻭﻯ ﺗﺮﻣﺰ یﺎ REF، ﺳیﺴــﺘﻢ کﻤکﻰ ﺑﺎﻻﺭﻓﺘﻦ ﺍﺯ ﺗﭙﻪ ﻭ ﺳیﺴــﺘﻢ ﻫﻮﺷــﻤﻨﺪ ﺿﺪ ﻫﺮﺯﮔﺮﺩﻯ ﺍﺳــﺖ، ﺳیﺴــﺘﻢ Head-up display، ﭼﺮﺍﻍﻫﺎﻯ bi-Xenon، ﻣﻪ ﺷکﻦﻫﺎ ﺑﺎ ﺳیﺴــﺘﻢ ﻧﻮﺭﺩﻫﻰ ﺩﺍﺧﻠﻰ ﺍﺳــﺘﺎﺗیک، ﺳیﺴﺘﻢ کﻤکﻰ ﻧﻮﺭ ﺍﺻﻠﻰ، ﺟــﺬﺏ کﻨﻨﺪﻩﻫﺎﻯ ﺿﺮﺑﻪ ﭘیﺸــﺮﻓﺘﻪ، ﺩﻭ کیﺴــﻪ ﻫــﻮﺍ ﺩﺭ ﺟﻠﻮ، ﺩﻭ کیﺴــﻪ ﻫﻮﺍ کﻨﺎﺭﻯ، ﺩﻭ کیﺴﻪ ﻫﻮﺍ ﭘﺮﺩﻩ ﺍﻯ ﻭ ﺳیﺴﺘﻢ ﻣﺤﺎﻓﻈﺖ ﺍﺯﺳﺮ ﺳﺮﻧﺸیﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﺗﺼﺎﺩﻑ ﺑﺮﺍﻯ ﺻﻨﺪﻟﻰ ﻫﺎﻯ ﺟﻠﻮ ﺍﺷﺎﺭﻩ کﺮﺩ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *