دسته‌بندی نشده

ورشکستگی به تقصیر | مجازات ورشکستگی به تقصیر چیست

[ad_1]

در این مقاله به بررسی ورشکستگی به تقصیر و مجازات آن می پردازیم . 

برای مشاوره ورشکستگی به تقصیر و مجازات آن

برای مشاوره ورشکستگی به تقصیر و مجازات آن

 

در تعریف ورشکستگی گفتیم که وقتی تاجری از عهده پرداخت دیون خود برنیاید ، ورشکسته است . در واقع زمانی هزینه های تاجر بیشتر از درآمدش باشد باید معاملات خود را متوقف کند . در مقاله انواع ورشکستگی هم در مورد سه قسم متفاوت از ورشکستگی صحبت کردیم و هم چنین گفته شد در صورتی که تاجر با انجام اشتباهات فاحش تجاری ، منجر به ورشکستگی خودش بشود ، ورشکسته به تقصیر نامیده می شود . ما در این مقاله به بررسی جرم ورشکستگی به تقصیر و مجازات ورشکستگی به تقصیر می پردازیم .

ورشکستگی به تقصیر

ورشکستگی به تقصیر طبق قانون جرم محسوب می شود . از این رو باید عناصر جرم را در آن بشناسیم تا بدانیم که به چه کسی ورشکسته به تقصیر گفته می شود . اولا باید بدانیم که ورشکستگی تنها در مورد تجار اعمال می شود و درباره کسبه ما ورشکستگی نداریم . پس اولین شرط این است که فرد تاجر باشد .

تاجر هم می تواند یک شخص حقیقی باشد و هم می تواند یک شخص حقوقی باشد مثل یک شرکت تجاری . در قانون برای ورشکستگی به تقصیر شرایطی در نظر گرفته شده است که در صورتی که آنها وجود داشته باشند ، تاجر ورشکسته به تقصیر اجباری یا ورشکسته به تقصیر اختیاری خواهد بود .

در ورشکستگی به تقصیر نیت و سوء نیت تاجر در ارتکاب عمل زیاد مهم نیست یعنی اینکه تاجر ادعا کند که قصد انجام اعمال منجر به ورشکستگی ، سوء نیت نداشته است باز هم منجر به رفع مسئولیت کیفری او نمی شود . اما قاضی در صدور حکم ورشکستگی به تقصیر ، به احراز تقصیر سنگین متهم ، اهمیت می دهد و بدون احراز آن حکم کیفری در این باره صادر نمی کند .

مجازات ورشکستگی به تقصیر

مجازات ورشکستگی به تقصیر در ماده 543 قانون تجارت بیان شده است . در این ماده آمده است که :” ورشکستگی به تقصیر جنحه است و مجازات آن از 6 ماه تا 3 سال حبس تادیبی است ” .  بعد از اصلاح قانون مجازات اسلامی در ماده 671 این قانون ، مجازات ورشکستگی به تقصیر شش ماه تا 2 سال حبس تعزیری در نظر گرفته شد .

با توجه به اینکه ماده 671 قانون مجازات اسلامی بعد از ماده 543 قانون تجارت تصویب شده است ، مجازات ورشکستگی به نقصیر همان مجازات مقرر در ماده 671 خواهد بود . البته ورشکستگی به تقصیر مجازات تبعی اعم از قرار اعلام حکم ورشکستگی به تقصیر تاجر به مدیریت شرکت است . 

​برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ورشکستگی به تقصیر و مجازات آن در کانال تلگرام موضوعات حقوقی مراجعه شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون ورشکستگی به تقصیر و مجازات آن پاسخ دهند . 

 

برای مشاوره ورشکستگی به تقصیر و مجازات آن

برای مشاوره ورشکستگی به تقصیر و مجازات آن

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *