دسته‌بندی نشده

وام خرید خودرو – شرایط دریافت – نحوه ثبت نام

[ad_1]

بانک ها با ارائه تسهیلات به افراد کمک می کنند تا اهداف مالی خود را پیش ببرند. یکی از این وام ها، وام خرید خودرو است که در مبالغ متفاوت در بانک های خصوصی و دولتی به متقاضیان پرداخت می شود. متقاضیان دریافت و ثبت نام وام خرید خودرو باید فاکتور خرید خودرو ایرانی را همراه با مدارک خود و ضامن به بانک ارائه دهند. در صورت دریافت تاییدیه از بانک، شخص مبلغ مشخص شده وام را دریافت می کند.

برای مشاوره وام خرید خودرو

برای مشاوره وام خرید خودرو

 

همه روزه افراد برای داشتن زندگی بهتر در حال تلاش هستند. برای ارتقای سطح زندگی و حل برخی مسائل مالی، افراد اقدام به دریافت وام می کنند. یکی از این وام ها، وام خرید خودرو است. متقاضیان می توانند با ارائه مدارک مربوط به خرید خودرو در بانک های مختلف اقدام به دریافت وام کنند.

افراد بالای 18 سال با توجه به شرایط ارائه شده توسط بانک می توانند برای دریافت وام اقدام کنند، اما این شرایط برای همه افراد یکسان نیست. وام گیرنده می بایست با مدارک مشخص شده به صورت حضوری به بانک مورد نظر مراجعه و نسبت به دریافت وام اقدام کند.

مبلغ وام در بانک های مختلف متفاوت است. عموما بانک های خصوصی مبلغ بالاتری را نسبت به بانک های دولتی پرداخت می کنند. پس از دریافت وام خرید خودرو فرد موظف به بازپرداخت مبلغ وام همراه با سود مشخص شده آن است. این بازپرداخت عموما طی 3 سال صورت می گیرد. در ادامه این مقاله توضیحات کاملی در خصوص نحوه دریافت وام خرید خودرو، شرایط و مدارک لازم جهت ثبت نام این وام خرید خودرو به همراه مبلغ آن ارائه شده است.

وام خرید خودرو

همه افراد در هر جایگاه و شرایطی که باشند تلاش می کنند تا امکانات زندگی خود را بهتر کنند. یکی از مهمترین امکانات زندگی، خودرو است که برای خرید آن نیاز به هزینه زیادی می باشد. با توجه به وضعیت اقتصادی و قیمت های رو به بالای خودرو در ایران خریداری این وسیله برای مردم عادی کمی سخت است که برای حل این مشکل، افراد می توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

 

وام خرید خودرو که دارای نحوه ثبت نام و مبلغ مخصوص به خود می باشد.اصلی ترین این تسهیلات است که در اختیار عموم مردم قرار می گیرد. بانک های مختلف شرایط متفاوتی را برای ارائه وام به متقاضیان ارائه می دهند که این وام ها را با عناوین متفاوتی مثل وام ازدواج، وام خرید مسکن، وام خرید خودرو، وام تعمیرات، وام خرید وسایل و … به متقاضیان ارائه می دهند.

 

وام خرید خودرو و نحوه ثبت نام و مبلغ آن از جمله تسهیلات کاربردی است که در بانک های مختلف مبلغ و شرایط متفاوتی دارد این درحالیست که عموما بانک های خصوصی مبلغ بالاتری نسبت به بانک های دولتی پرداخت می کنند. تمامی افرادی که قصد دریافت این وام را دارند باید مدارک خرید خودرو، مدارک دو نفر ضامن، شناسنامه و کارت ملی را همراه داشته باشند. مبلغ این وام در بانک های مختلف متفاوت است که معمولا بین 15 تا 100 میلیون تومان به متقاضیان تعلق می گیرد.

وام بافت فرسوده

شرایط وام خرید خودرو

بسته به بانک مورد نظر جزئیات مربوط به شرایط دریافت وام خرید خودرو متفاوت است. متقاضیان دریافت وام های بانکی خرید خودرو می توانند با مراجعه به بانک مورد نظر خود از شرایط دریافت وام مطلع شوند. در وهله اول همانطور که از نام این وام مشخص می شود افرادی می توانند از این شرایط بهره ببرند که مدارک مربوط به خرید یک خودرو ایرانی را در دست داشته باشند.

 

مورد کلی دیگر برای شرایط دریافت وام سن متقاضیان است که البته این سن برای تمامی وام ها در همه بانک های کشور اعلام می شود و صرفا مربوط به وام خرید خودرو نیست. بر اساس قانون تمامی افراد بالای 18 سال می توانند برای دریافت وام خرید خودرو اقدام کنند البته این مجوز منوط به داشتن سایر شرایط می شود. بحث مهم دیگر در قوانین بانکی ایران، داشتن ضامن معتبر است که می تواند کارمند دولت باشد و یا اینکه دارای شغل آزاد باشد و پروانه کسب را برای ضمانت به بانک تحویل دهد.

دریافت وام بدون سود و کارمزد

 

مدارک لازم برای ثبت نام و دریافت وام خرید خودرو

با توجه به چارچوب ساختاری و مدیریتی بانک ها قوانین، شرایط و مدارک دریافت هر کدام از تسهیلات ارائه شده توسط آن ها نیز متفاوت است. از آنجا که خرید خودرو در ایران کاری سخت است و افراد به مبالغ بالایی نیاز دارند تا بتوانند صاحب خودرو شوند، بانک ها محدودیت هایی را اعمال می کنند تا افراد واقعی که خودرو ایرانی خریداری کرده اند و واقعا نیاز به وام دارند بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند. در لیست زیر مدارک مورد نیاز برای ثبت نام و دریافت وام خرید خودرو آورده شده است:

 

شناسنامه و کارت ملی

پیش فاکتور خرید خودرو از نمایندگی های مجاز کشور

گواهی احراز محل سکونت

گواهی ثنا

دسته چک صیادی

گردش حساب و معدل مالی حساب

تمبر مالیاتی

اسناد مالکیت خودرو (کارت خودرو و بیمه نامه)

مدارک مربوط به ضامن (این مدارک برای افراد شاغل دولتی و آزاد متفاوت است. اصل و کپی شناسنامه، کارت ملی، فیش حقوقی و گواهی کسر از حقوق برای افراد شاغل در شغل های دولتی، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، دسته چک صیادی، پروانه کسب برای افراد با شغل آزاد مورد نیاز است.)

 

با توجه به قوانین تصویب شده مربوط به پرداخت وام ها در ایران، مدارک قید شده در بالا عموما برای تمامی وام ها در بانک های مختلف مشترک است. با توجه به عنوان وام مد نظر مدارک نیز به طور اختصاصی تغییر می کند. در خصوص وام خرید خودرو فرد می بایست مدارک مالکیتی خودرو (بیمه نامه و کارت ماشین) و فاکتور / پیش فاکتور خرید خودرو را در دست داشته باشد. 

خرید و فروش وام

نحوه دریافت وام خرید خودرو

در دنیای الکترونیک امروز می توان تمامی اطلاعات و جزئیات مربوط به هر موضوعی را به راحتی به دست آورد. عموما بانک ها چه به صورت خصوصی و چه به صورت دولتی دارای سایت های مجزایی هستند که تمامی اطلاعات مربوط به تسهیلات، امکانات، شرایط و ضوابط را در این سایت ها قرار می دهند. متقاضیان دریافت وام خرید خودرو می توانند با مراجعه به سایت بانک مورد نظر خود جزئیات مربوط به نحوه دریافت وام خرید خودرو را مطالعه کنند.

 

در اصل نحوه دریافت وام خرید خودرو به این صورت است که، افراد می بایست با مطالعه سایت بانک نسبت به شرایط و ضوابط آگاهی پیدا کند. پس از آن متقاضیان می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز بانک که در همین مقاله هم به آن ها اشاره شده است به صورت حضوری به بانک مراجعه کنند و ادامه مراحل را به اتمام برسانند.

 

پس از مراجعه حضوری، متصدی، مدارک شخص را بررسی و در صورت تایید اولیه برای ادامه مراحل دریافت وام تشکیل پرونده ای صورت می دهد. در انتها پس از امضای مدارک و تایید ضمانت فرد وام گیرنده مراحل پرداخت وام صورت می گیرد.

دریافت وام با سهام

مبلغ وام خرید خودرو

مبلغ وام خرید خودرو پرداختی در بانک های مختلف متفاوت است. عموما این مبلغ در بانک های خصوصی بیشتر از بانک های دولتی است. در حالت کلی مبلغ وام خرید خودرو در بانک های ایران بین 15 تا 100 میلیون تومان است.

 

مبلغ وام پرداخت شده در بانک های دولتی به حدی پایین است که می توان از این وام با عنوان کمک هزینه خرید خودرو نام برد. بالاترین مبلغ وام را بانک سامان با 100 میلیون تومان ارائه می دهد و کمترین مبلغ این وام را بانک صادرات با 15 و 20 میلیون تومان به متقاضیان ارائه می دهند.

 

افراد متقاضی دریافت وام خرید خودرو می توانند با داشتن حساب قرض الحسنه به دریافت راحت تر این وام کمک کنند. این حساب همراه با معدل مالی بالا می تواند مدت زمان و مبلغ وام را تا حدی افزایش دهد. 

وام مسکن زوجین

بازپرداخت وام خرید خودرو

بانک ها برای ارائه و دریافت بازپرداخت وام های خود شرایط متفاوتی دارند. هر کدام از بانک ها با توجه به چارچوب مدیریتی شعب مرکزی خود، محاسبه سود وام و مدت زمان بازپرداخت وام خرید خودرو را مشخص می کنند.

 

عموما سود پرداخت وام ها در بانک های ایران به صورت 18 درصد است و فرد موظف است مبلغ وام دریافت شده را به همراه سود آن در مدت زمان 36 ماه (سه سال) به بانک پس دهد. البته قابل ذکر است که با توجه به اینکه مبالغ وام ها در بانک های مختلف متفاوت است مدت زمان بازپرداخت ها نیز بر اساس مبلغ وام تغییر می کند. 

 

در تمامی بانک ها به محض پرداخت اصل وام به متقاضی، دفترچه اقساط برای وام خرید خودرو پرداخت شده مشخص می شود و در اختیار وام گیرنده قرار می گیرد. این دفترچه اقساط با توجه به مبلغ وام و مدت زمان مد نظر بانک تهیه می شود. با توجه به قوانین بانکی در کشور فرد وام گیرنده موظف به بازپرداخت اقساط در موعد مقرر است که در صورت عدم پرداخت به موقع بانک می تواند از طریق ضامن، وی را اعمال قانون کند.

وام مسکن جوانان

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد وام خرید خودرو در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون وام خرید خودرو پاسخ دهند.

سوالات متداول

1- ✔️ مبلغ وام خرید خودرو چقدر است؟

✔️ مبلغ وام خرید خودرو در بانک های مختلف متفاوت است. حدود تقریبی این وام بین 15 تا 100 میلیون تومان است. جزئیات این بحث در متن مقاله مفصل شرح داده شده است.

2- ✔️ مدارک مورد نیاز برای دریافت وام خرید خودرو کدام اند؟

✔️ این مدارک شامل شناسنامه، کارت ملی، مدارک ضامن، مدارک فاکتور خرید خودرو و … می باشند که در متن با جزئیات بیان شده اند.

3- ✔️ بازپرداخت وام های خرید خودرو به چه صورتی است؟

✔️ با توجه به مبلغ وام این مدت زمان می تواند متفاوت باشد اما در حالت کلی عموما بازپرداخت وام ها به مدت 36 ماه طول می کشد. ضمن اینکه شرایط بازپرداخت ها در متن توضیح داده شده است.

برای مشاوره وام خرید خودرو

برای مشاوره وام خرید خودرو

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *