وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

هیوندای جنسیس سدان

معرفی خودرو

car-intro

جنسیس جدید ظرافت های اشرافی برگرفته از خودروهای بنز را کنار گذاشته و به شمایل اسپرت و نامانوس تری در طراحی روی آورده است. جنسیس جدید شباهتی با سایر خودروهای هیوندای ندارد اما می توان در هر نقطه از آن رد پای یک خودروی اروپایی را دید. انگار طراحی مرسدس بنز، آئودی و ب ام و را با هم مخلوط کرده باشند. با این وجود، نتیجه نسبت به نسل قبلی همین ماشین، با هویت تر به نظر می رسد. هیوندای با اعتماد به نفس به نمایشگاه دیترویت آمده و این سدان لوکس دیفرانسیل عقب خود را معرفی کرده است. خودرویی که به گفته هیوندای با زبان طراحی مجسمه سیال 2 طراحی شده است. از نکات برجسته طراحی جنسیس 2015 باید به جلوپنجره بزرگ و برجسته شش ضلعی مشبک با خطوط افقی براق روی آن، کاپوت منحنی و با صلابت و خطوط جانبی که به انتهای خودرو ختم می شوند و چهره ای پویا و با طراوت به آن بخشیده اند اشاره کرد. با طول کلی 4.99 و عرض 1.89 و ارتفاع 1.48 متر نسبت به نسل قبل اندکی بزرگ تر شده است. فاصله بین دو محور نیز به 3.01 متر رسیده که نتیجه آن فضای داخلی بسیار دلباز از آن خصوصاً برای سرنشینان عقب است. جنسیس 2015 با دو موتور در ایالات متحده به فروش خواهد رسید. موتور V6 با حجم 3.8 لیتر و موتور V8 با حجم 5.0 لیتر. هر دوی این موتورها به روزرسانی شده اند تا خروجی بهتر و گشتاور در دورهای پایین تری را ارائه کنند. پیشرانه شش سیلندر، 311 اسب بخار نیرو در دور موتور 6000 تولید می کند. گشتاور این موتور 397 نیوتن متر است که در دور 5000 در دقیقه حاصل می شود. پیشرانه هشت سیلندر هم 420 اسب بخار قدرت دارد که در دور 6000 به دست می آید و تورگ آن نیز 519 نیوتن متر است. این مدل می تواند صفر تا صد را در 5.4 ثانیه طی کند. هر دو پیشرانه از یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک بهره می برند. هیوندای جنسیس جدید برای اولین بار از یک سیستم چهار چرخ متحرک به نام HTRAC AWD نیز بهره می برد. تعلیق عقب نیز برای افزایش راحتی از نوع مالتی لینک یا چند بازویی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *