وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

هیوندای آی 30 توربو

معرفی خودرو

car-intro

برخلاف دیگر هاچ بک های تمام عیار رقیب مانند گلف GTI، هیوندای ترجیح داده تا برای اولین بار موتور 1.6 لیتری توربو GDI بنزینی خود که در حال حاضر در زیر کاپوت ولوستر توربو قرار دارد را در فیس لیفت i30 قرار دهد. اما این تنها تغییر انجام شده نیست، بلکه هیوندای توانسته با انجام تنظیمات در سیستم تعلیق آن، زمان خود در پیست نوربرگ رینگ را بهبود بخشد. ازنظر ظاهری، جدا از جلوپنجره مشبک شش ضلعی، i30 توربو از یک کیت بدنه اسپورت، اگزوزهای دوقلو، رینگ 18 اینچی و چراغ های ال ای دی عقب برخوردار است. در داخل هم از ترکیب رنگ قرمز و مشکی، فرمان چرمی و صندلی های اسپرت استفاده شده است. با داشتن توان 183 اسب بخار در دور 5500 و گشتاور 265 نیوتن متر در دور 1500 تا 4500 ، i30 توربو قادر است 0 تا 100 را در 8 ثانیه پر کند و با حداکثر سرعت 218 کیلومتر بر ساعت در جاده ها بتازد. تولید گاز گلخانه ای CO2 هم 169 گرم در هر کیلومتر است علاوه براین هیوندای ادعا می کند مصرف سوخت ترکیبی آن 7.3 لیتر در 100 کیلومتر است. بازار هدف i30 توربو رقابت با اتومبیل های مشابه مانند سئات لئون FR با موتور 178 اسب بخار 1.8TSI، پژو 308GT با 202 اسب بخار و البته پسرعموی آن، کیا سید GT با 201 اسب بخار است. درکل نسبتاً خوب است. شاسی و تعلیق بسیاری از تنش های دست اندازها را تحت کنترل نگه می دارد و در همه حال سواری خوبی ارائه می دهد، به نظر هیوندای تنظیم کمک فنرها را به خوبی انجام داده است. حتی در یک سطح نامناسب هم، i30 توربو با حفظ خونسردی خود را سازگار و ضربات وارده را فیلتر می کند. همان طور که اعداد نشان می دهند، i30 توربو سریع است اما این چابکی چندان احساس نمی شود. پرتاب های کوتاه تعویض دنده گیربکس هیجان انگیز است و هیوندای i30 ازنظر چابکی و سرگرم کنندگی و به ویژه اسپورت بودن ترقی کرده است. شاسی قدرتمند عمل می کند و اجازه می دهد تا شما i30 توربو را به سادگی و برای مدت طولانی برانید. i30 توربو سه حالت رانندگی راحت، عادی و اسپورت را ارائه می دهد که با انتخاب حالت دوم، این هاچ بک فاقد مهارت هایی که از یک ماشین سرگرم کننده مانند این انتظار دارید، می شود. هرچند، واضح است که این i30 می تواند هم به عنوان یک خودرو روزمره و هم به عنوان یک خودرو برای رانندگی تفریحی استفاده گردد اما یک هاچ بک تمام عیار و داغ نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *