وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

هیوندای آزرا

معرفی خودرو

car-intro

فیس لیفت هیوندای آزرا برای سال 2015 شامل تغییراتی جزئی در طراحی ظاهری و چند ارتقای داخلی می شود. نسل پنجم آزرا از سال 2011 وارد بازار شده و خودروی نسبتاً جوانی می باشد. این خودرو همچنان از زبان طراحی جدید هیوندای که در سوناتا و جنسیس جدید شاهدیم، فاصله دارد. در عوض شاید همین طراحی جسورانه تر آن، باعث تمایز و اقبال آن باشد. سپر جدید جلو با هواکش عریض تر در پایین که چراغ های LED مه شکن را نیز دربر گرفته اولین تغییری است که جلب توجه می کند. با دقت بیشتر، مشاهده می کنید که میله های افقی جلوپنجره هم فرم سه بعدی همانند نیزه پیدا کرده اند. تغییرات در پشت خودرو هم با تغییر کامل سپر مخصوصاً در قسمت زیرین آن و تغییر فرم خروجی های اگزوز قابل مشاهده است. چرخ های آلیاژی خودرو هم از طراحی جدیدی سود می برند. تقریباً در درون کابین، تغییری قابل تشخیص نیست. اما یک رکاب پادری با نور داخلی، سیستم سرگرمی بروز شده با صفحه نمایشگر لمسی 8 اینچی با قابلیت هایی نظیر پاندورا و جستجوگر گوگل از تغییرات انجام شده می باشند. این خودرو میزبان تجهیزات استاندارد مناسبی از قبیل روکش چرمی، تهویه مطبوع اتوماتیک دو ناحیه ای، صندلی های جلو و عقب گرم شونده و نسل جدید سیستم ارتباطی Blue Link می باشد. در بخش فن آوری های پیشرفته هم یک سیستم تشخیص نقاط کور، هشدار ترافیک متقابل، چراغ نوربالای خودکار، هشدار خطر برخورد و تصادف و هشدار خروج از خط جاده برای آزرا در نظر گرفته شده اند.پیشرانه اصلی آزرای جدید یک موتور V6 با حجم 3.3 لیتر است که 293 اسب بخار نیرو و 345 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته خودکار به چرخ ها منتقل می شود. مصرف سوخت این سدان نیمه لوکس در شهر 14.1 لیتر و در بزرگراه 9.7 لیتر و به صورت ترکیبی 10.23 لیتر اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *