وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

نیسان ماکسیما اس آر

معرفی خودرو

car-intro

بیش از 35 سال است که نیسان توانسته سدان لوکس خود را به یکی از پرفروشترین مدلهای این کلاس تبدیل کند، چرا که هر دو پارامتر کیفیت ساخت و توانایی های حرکتی را در کنار هم می توان در این خودرو مشاهده کرد. در کشور ما نیز نسل پنجم نیسان ماکسیما توانست به یکی از خودروهای لوکس پرفروش در بازار بدل شود تا حتی در حال حاضر و با توقف تولید نیز مشتریان فراوانی آن را به بسیاری از خودروهای بازار ترجیح دهند. در نمایشگاه بین المللی نیویورک همانطور که انتظار میرفت، نیسان از نسل هشتم این خودرو پرده برداری کرد که با توجه به مشخصات اعلام شده به راحتی می توان عنوان بهترین ماکسیمای تولیدی تا به امروز را به آن اعطا کرد.نسل فعلی ماکسیما به یک باره تغییرات اساسی را در زمینه طراحی در مقایسه با مدلهای پیشین این خودرو به خود دیده که البته زبان طراحی جدید نیسان را از سری Z این شرکت به آن منتقل کرده است. اما در خصوص نسل هشتم ماکسیما رویه حتی هیجان انگیزتر شده و بیشتر باید آن را با خودروهای عضلانی آمریکایی مورد قیاس قرار داد تا یک سدان لوکس شهری! همین طراحی متفاوت، دینامیک حرکتی اسپرتی را نیز در خود جای داده و این بار قدرت در کنار فرمان پذیری بهینه شده احتمال استانداردهای جدیدی را این کلاس که رقبای پر فروشی همچون هیوندای آزرا، هوندا آکورد، فورد تاروس و انواع مدلهای آلمانی را به خود می بیند، ایجاد خواهد کرد.ماکسیما به طور کلی همواره سدان قدرتمندی محسوب می شده که این موضوع در نسل جدید این خودرو نیز همچنان ادامه دارد تا پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر V به کار رفته در زیر کاپوت عضلانی آن (که به گفته نیسان بیش از 60 درصد از قطعات به کار رفته در پیشرانه فعلی کامال جدید هستند) توانایی تولید بیشترین قدرت 300 اسب بخار را داشته باشد (10 اسب بخار بیشتر در مقایسه با قبل) تا به ازای هر لیتر از حجم موتور شاهد 86 اسب بخار نیرو باشیم. برای انتقال این قدرت به چرخها نیز نیسان از یک جعبه دنده بهینه شده برای عملکرد دینامیک تر موسوم به ایکس ترونیک بهره گرفته که البته از نوع متغیر پیوسته است و آن چنان که گفته شده تعویض های سریعتر و پاسخگویی مناسب تری را به پدال گاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *