دسته‌بندی نشده

مشاهده رای دیوان عدالت اداری

[ad_1]

سامانه مشاهده رای دیوان عدالت اداری، سامانه ثنا یا سایت عدل ایران قوه قضاییه است. مطلع شدن از رای دیوان عدالت اداری، با ورود به سامانه ثنا، با استفاده از نام کاربری و رمز عبور و انتخاب گزینه مشاهده، در پوشه ابلاغیه های جدید بوده و مشاهده رای صادره از دیوان عدالت اداری با شماره پرونده نیز با داشتن شماره پرونده، ردیف فرعی و رمز پرونده خواهد بود.

برای مشاهده مشاهده رای دیوان عدالت اداری

برای مشاهده مشاهده رای دیوان عدالت اداری

 

دیوان عدالت اداری، بالاترین مرجع اداری اختصاصی است که در خصوص دعاوی بخصوصی، اقدام به رسیدگی و صدور حکم می نماید. رسیدگی به شکایات مربوط به تصمیمات و اقدامات واحدهای دولتی، رسیدگی به شکایت از آراء و تصمیمات قطعی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری و رسیدگی به شکایت کارمندان دولت تحت قانون مدیریت خدمات کشوری در حیطه وظایف شغلی شان، از صلاحیت های دیوان عدالت اداری می باشد. 

هنگامی که دیوان عدالت اداری، اقدام به رسیدگی و صدور رای، در خصوص موضوع مورد شکایت می کند، رای صادره، به موجب ابلاغیه، به اصحاب دعوا، اطلاع رسانی شده و از آنجا که مهلت های اعتراض، از تاریخ ابلاغ رای در نظر گرفته می شوند، موضوع نحوه مشاهده رای دیوان عدالت اداری و اینکه چگونه از رای دیوان مطلع شویم؟ بسیار مهم خواهد بود.

از این رو، در این مقاله، قصد داریم، سامانه مشاهده رای دیوان عدالت اداری را معرفی کرده و سپس، نحوه ورود به سامانه آن و نحوه مشاهده رای صادره را با نام کاربری و رمز ورود و یا با استفاده از شماره پرونده توضیح دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این موضوع، با ما، همراه باشید.

سامانه مشاهده رای دیوان عدالت اداری

برای پاسخ به این پرسش که نحوه مشاهده رای دیوان عدالت اداری، به چه شکل است و چگونه از رای دیوان مطلع شویم؟ ابتدا باید، سامانه مشاهده رای صادره دیوان عدالت اداری را معرفی کرده و تفاوت آن را با سامانه ساجد دیوان عدالت اداری بگوییم؛ سپس، به این پرسش که چگونه از رای دیوان مطلع شویم؟ پاسخ دهیم. 

سامانه مشاهده رای دیوان عدالت اداری یا سامانه ابلاغ ثنا eblagh.adliran.ir، سایتی است که توسط قوه قضاییه و با هدف امکان مشاهده الکترونیکی و اینترنتی آرای صادره از محاکم دادگستری، راه اندازی شده است و اصحاب دعوا می توانند، با ثبت نام و سپس، مراجعه به آدرس آن، از آرای صادره، در خصوص پرونده شان، مطلع گردند.

لازمه امکان استفاده از سامانه مشاهده رای دیوان عدالت اداری، ثبت نام در سامانه ثنا و داشتن نام کاربری و رمز عبور می باشد. ثبت نام در این سامانه، جهت گرفتن نام کاربری و رمز عبور و بهره مندی از خدمات آن، به دو صورت حضوری و اینترنتی، امکان پذیر است که افراد، می توانند، به دلخواه، از هریک از این روش ها، استفاده کنند.

در شیوه حضوری ثبت نام سامانه مشاهده رای صادره دیوان عدالت اداری، متقاضی باید، به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، مراجعه کرده و با تحویل مدارک و پرداخت هزینه، اقدام به ثبت نام کند. در شیوه اینترنتی، متقاضی باید، به سامانه ثنا، مراجعه کرده و پس از احراز هویت اینترنتی و پرداخت هزینه، ثبت نام خود را انجام دهد. 

شایان ذکر است، سامانه مشاهده رای دیوان عدالت اداری، متفاوت از سامانه ساجد دیوان عدالت اداری است. سامانه ساجد، جهت انجام اموری، نظیر ثبت دادخواست بدوی دیوان عدالت اداری، تجدید نظر خواهی از رای دیوان و پیگیری پرونده دیوان، راه اندازی شده است و لازمه استفاده از آن، ثبت نام بودن، در سامانه ثنا یا سامانه مشاهده رای دیوان عدالت اداری می باشد.

بنابراین، با توجه به توضیحات فوق، در پاسخ به این پرسش که چگونه از رای دیوان مطلع شویم؟ باید گفت، مطلع شدن از رای دیوان عدالت اداری، با ثبت نام در سامانه ثنا، داشتن نام کاربری و رمز ورود و در نهایت، مراجعه به آدرس اینترنتی سامانه ابلاغ ثنا eblagh.adliran.ir، امکان پذیر خواهد بود. 

 

پس از معرفی سامانه مشاهده رای دیوان عدالت اداری، در ادامه، قصد داریم، درباره نحوه ورود به سامانه و مشاهده رای در آن، همچنین، امکان مشاهده رای دیوان عدالت اداری با استفاده از شماره پرونده، توضیح دهیم و بگوییم، انجام این امور، نیازمند داشتن چه اطلاعاتی است.

 

حتما بخوانید: سامانه ساجد ثبت دادخواست دیوان عدالت اداری sajed.divan-edalat.ir

ورود به سامانه مشاهده رای دیوان عدالت اداری

در پاسخ به پرسش که چگونه از رای دیوان مطلع شویم؟ گفتیم، اطلاع از رای صادره از دیوان عدالت اداری، با ورود به سامانه ابلاغ به آدرس eblagh.adliran.ir، امکان پذیر می باشد؛ لذا، در این قسمت از مقاله، قصد داریم، درباره ورود به سامانه مشاهده رای صادره دیوان عدالت اداری یا همان سامانه ابلاغ، توضیح داده و نحوه و مراحل انجام این امر را بگوییم که به شرح زیر می باشد: 

 اولین مرحله از مراحل ورود به سامانه مشاهده رای صادره دیوان عدالت اداری، جست و جوی عبارت “سامانه ابلاغ الکترونیک” یا آدرس eblagh.adliran.ir، در مرورگر است. پس از ورود به صفحه ای مشابه صفحه زیر، متقاضی باید، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نماید تا رمز موقت، برای او، ارسال شود. در صورت عدم ثبت نام در این سامانه، متقاضی باید، ابتدا در سامانه، ثبت نام کند. 

 

 

 دومین قدم از مراحل ورود به سامانه مشاهده رای صادره دیوان عدالت اداری، وارد نمودن رمز موقت ارسال شده به تلفن همراه متقاضی می باشد. ذکر این نکته ضروری است که رمز موقت، به همان شماره ای که فرد، زمان ثبت نام، داده است، ارسال خواهد شد و در صورت عدم دسترسی به آن، فرد باید، جهت اصلاح آن، به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، مراجعه کند.

 

 

پس از توضیح در خصوص نحوه ورود به سامانه مشاهده رای صادره دیوان عدالت اداری، در ادامه قصد داریم، درباره نحوه مشاهده رای دیوان، در این سامانه توضیح دهیم و بگوییم که چگونه پس از ورود به این سامانه، می توان، از رای دیوان، مطلع شد.

 

حتما بخوانید: مشاهده رای صادر شده

 

نحوه مشاهده رای دیوان عدالت اداری

در قسمت های قبل، در پاسخ به این پرسش که چگونه از رای دیوان مطلع شویم؟ توضیح دادیم که برای اطلاع از رای دیوان عدالت اداری، باید ابتدا، اقدام به ثبت نام سامانه ابلاغ ثنا نمود؛ سپس، به سامانه مشاهده رای صادره دیوان عدالت اداری یا همان سامانه ابلاغ ثنا، وارد شد و گفتیم که نحوه ورود به این سامانه، چگونه است. 

پس از توضیح موارد فوق، در این بخش، می خواهیم، درباره نحوه مشاهده رای صادره دیوان عدالت اداری، صحبت کنیم و بگوییم که پس از ورود به سامانه ابلاغ ثنا یا سامانه مشاهده رای دیوان عدالت اداری، متقاضی باید، چه اقداماتی، انجام دهد. نحوه مشاهده رای دیوان عدالت اداری، پس از ورود به سامانه، مطابق مراحل زیر است: 

بعد از جست و جوی آدرس eblagh.adliran.ir و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، همانند آنچه در قسمت قبل، توضیح دادیم، متقاضی باید، از بین 4 گزینه موجود، گزینه ابلاغیه های جدید را انتخاب نماید. 

 

 

پس از ورود به پوشه ابلاغیه های جدید، متقاضی می تواند، با انتخاب گزینه مشاهده و سپس دانلود فایل پیوست، اقدام به مشاهده رای صادر دیوان عدالت اداری نمایید.

 

 

یکی از راه های مشاهده رای صادره دیوان عدالت اداری، مشاهده رای، از طریق شماره پرونده است. از این رو، در ادامه مقاله، قصد داریم، درباره مشاهده رای دیوان عدالت اداری، از این طریق، صحبت کنیم و بگوییم، استفاده از این شیوه، نیازمند داشتن چه اطلاعاتی می باشد.

 

  نحوه مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا 

 

مشاهده رای دیوان عدالت اداری با شماره پرونده

یکی از راه های مشاهده رای دیوان عدالت اداری، مشاهده رای صادره، با استفاده از شماره پرونده است. برای مشاهده رای، از طریق این شیوه، متقاضی باید، رمز پرونده، شماره پرونده و ردیف فرعی آن را داشته باشد. نحوه مشاهده رای، با استفاده از شماره پرونده، مطابق مراحل زیر است: 

ابتدا، متقاضی باید، مطابق توضیحات قسمت های قبل، با جست و جوی آدرس سامانه ابلاغ ثنا eblagh.adliran.ir، وارد کردن نام کاربری و رمز عبور و وارد کردن رمز موقت، وارد صفحه ای، مشابه صفحه زیر شود و از بین گزینه هایی که موجود است، گزینه دریافت با رمز را انتخاب نماید.

 

 

پس از ورود به سامانه ثنا و صفحه ای، مشابه صفحه زیر، فرد می تواند، با وارد کردن شماره پرونده، رمز پرونده، ردیف فرعی و انتخاب گزینه بررسی اطلاعات، همچنین، تیک زدن گزینه “ابلاغیه مربوط به اینجانب با کد ملی است”، از رای صادره دیوان عدالت اداری، مطلع شود.

 

 

از آنجا که ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری، به صورت اینترنتی و از طریق سامانه ساجد دیوان عدالت اداری نیز امکان پذیر می باشد، جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، مطالعه مقاله ای که در زیر، در قسمت در ادامه بخوانید، با عنوان نحوه شکایت در دیوان عدالت اداری، آمده است، پیشنهاد می گردد.

 نحوه شکایت در دیوان عدالت اداری 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مشاهده رای دیوان عدالت اداری در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون مشاهده رای دیوان عدالت اداری ​پاسخ دهند.

 

 

سوالات متداول

1- آدرس سامانه مشاهده رای دیوان عدالت اداری چیست؟

آدرس سامانه مشاهده رای دیوان عدالت اداری eblagh.adliran.ir می باشد که متفاوت از سامانه ساجد بوده و جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

2- نحوه مشاهده رای دیوان عدالت اداری چگونه است؟

نحوه مشاهده رای دیوان عدالت اداری با مراجعه به آدرس سامانه مخصوص آن یعنی eblagh.adliran.ir و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور ثنا می باشد که جزئیات مربوط به این امر در متن مقاله ارائه شده است.

3- مشاهده رای دیوان عدالت اداری با شماره پرونده چگونه است؟

برای مشاهده رای دیوان عدالت اداری با شماره پرونده باید به سامانه ابلاغ ثنا وارد شد و از قسمت دریافت با رمز اقدام نمود که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

برای مشاهده مشاهده رای دیوان عدالت اداری

برای مشاهده مشاهده رای دیوان عدالت اداری

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *