وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

مرسدس بنز آ ام گ جی تی 63 اس – چهار در

معرفی خودرو

car-intro

مرسدس _ آ ام گ جی تی 63 اس چهار در (Mercedes-AMG GT63 S ) به معنای واقعی اتومبیل بی ­نظیری است. ظاهر خوبی دارد و طراحی داخلی آن مجلل است. و اگر با سرعت با آن رانندگی کنید، شما را به مرز جنون می رساند. بزرگراه ها را چنان در می­نوردد که کسی به پای او نمی رسد. اگر به صندلی عقب نیاز دارید، ناامید می­ شوید زیرا جی تی 63اس اتومبیلی با دو صندلی است. این GT جدید چهار در کوپه یک اتومبیل چهاردره اسپرت به معنای واقعیست.GT چهار در با طراحی منحصر به فردش بیشتر از مدل کوپه شبیه CLS است. در واقع این خودرو یک CLS بازطراحی شده باظاهری جذابتر و جنگنده تر است. طراحان AMG کار منحصر به فردی انجام داده و GT چهاردر را تبدیل به رقیبی جدی برای پورشه پانامرا کردند . با چراغ های جلوی تک و منحصر به فردش، کابین کشیده ، و کاپوت جلوی به نسبت کوتاهش ، هیچ کس این سدان را با یک مرسدس معمولی اشتباه نخواهد گرفت. همچنینGT چهار در از جلو پنجره اصیل نوادگان خود بهره می برد. در داخل اتومبیل، داستان مشابه هست. مدل GT چهار در کابینی با استایلی بسیار مشابه با دیگر سدان های مرسدس های مدرن دارد، ولی چندین طراحی خاص مخصوص خودش را نیز دارد. کنسول عریض مرکزی ، شبیه نسخه به روز شده­ی مدل GT کوپه است. بسته به آنکه کدام پکیج را خریداران انتخاب کنند، طراحی داخلی مدل GT چهار در هم می تواند با روکش چرمی و تزئینات چوبی بسیار لوکس باشد و هم می ­تواند با تزئیینات فیبر کربنی، کمربندهای زرد، و دوخت متضاد بسیار اسپرت باشد. خریدارهای اروپایی می توانند این مدل را با گنجایش چهار نفر و پنج نفرسفارش داده اما برای خریدارهای آمریکایی فقط مدل چهار صندلی قابل دسترس است.برای اکثر خریداران کارایی مدل GT چهار در مهمترین فاکتور می­ باشد. در همه­ ی نسخه ها همه چرخ­ها دارای نیروی محرکه هستند و گیربکس دوکلاچه نه سرعته آن بسیار دقیق و جذاب عمل می نماید.سدان AMG GT فعلا در سه نسخه معرفی شده است. مدل استندارد GT53 دارای پیشرانه­ی 6 سیلندر سه لیتری توئین توربو با قدرت 435 اسب بخار خواهد بود. این مدل ارزانترین مدل محسوب می ­شود، اما به لطف گشتاور 250 نیوتن متر در دورهای پایین، 4.5 ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می­رسد و نهایت سرعت 285 کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. جالب است بدانیدGT چهار در در سرعت های بالا به واسطه اسکلت محکم و قوی که دارد مشکلی پیدا نمی­ کند.که میانگین مصرف سوخت AMG GT53 همراه با جدیدترین سیستم دو دیفرانسیل مرسدس بنز ، تنها 9 لیتر در 100 کیلومتر برآورده می­ شود.دیگر مدل­های سدان AMG GT دارای پیشرانه­­ 8 سیلندر توئین توربو با حجم 4 لیتر هستند، اما به دلیل قدرت و گشتاور متفاوت، با کدهای GT63و GT63 s شناخته می­ شوند. نسخه AMG GT63 قدرت 585 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتن متر فراهم می­کند که برای رساندن این محصول به سرعت 100کیلومتر بر ساعت، در زمان 3.4 ثانیه کافی خواهد بود. نهایت سرعت این مدل، 310 کیلومتر و میانگین مصرف سوخت ، 11 لیتر در 100 کیلومتر است.توانایی های مرسدس بنز AMG GT63 فراتر از انتظار به نظر می­رسد و حتی علاقه مندان سوپراسپرت های امروزی را جذب خود می کند. اما مهندسان AMG با عرضه­ AMG GT63 s ثابت کرده­ اند که می­توان یک خودرو چهار در، لوکس، بسیار سریع و پرهیجان ساخت. این محصول با همان پیشرانه­ مشهور چهار لیتری در سری AMG همراه است اما قدرت خیره کننده­ی 639 اسب بخار و گشتاور 900 نیوتن متر از دور موتور 2500 دور بر دقیقه تولید خواهد کرد. با این شرایط، زمان گیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت AMG GT63 S به زمان باورنکردنی 3.2 ثانیه می­ رسد و میانگین مصرف سوخت 11.2 لیتر دارد.در بحث فنی باید به سیستم بوست EQاشاره کرد که مثل پیشرانه­ های هیبرید، در دورهای پایین و شروع حرکت، به همراه موتور احتراقی فعالیت می ­کند. بوست EQ در AMG GT ، بین پیشرانه و جعبه دنده نصب شده است و قدرت 21اسب بخار همراه با 250 نیوتن متر گشتاور اضافه را به خودرو تزریق می نماید. علاوه بر این، نسل جدید فناوری دو دیفرانسیل مرسدس بنز، موسوم به 4Matic پلاس در تمامی نسخه ­­­های AMG GTوجود دارد. این سامانه، گشتار تولیدی را با توجه به نوع رانندگی و شرایط محیطی، بین چرخ های جلو و عقب تقسیم می­­ کند. در مدل­های GT63 و GT63 S حالت رانندگی دریفت هم قابل انتخاب خواهد بود تا سیستم 4Matic ، عملکردی پرهیجان و مفرح داشته باشد. طراحی سدان AMG GTبا ملاحظات ایرودینامیک انجام شده است. این خودرو به لطف هدایت کننده­ های هوا در سپر جلو و اسپویلر زاویه متغیر در عقب، از آیرودینامیک فعال بهره می­ برد. البته مدل­های GT63 و GT63 S می ­توانند با سپرهای بزرگتر و بال عقب عریض ­تر ، علاوه بر ظاهر متفاوت، شرایط آیرودینامیک بهتری داشته باشند، ضمن اینکه به صورت دستی تنظیم شوند. آپشن فرمان پذیری چرخ­­های عقب بر خلاف چرخ­های جلو تنه در مدل­های مجهز به پیشرانه ی 8 سیلندر قابل سفارش است اما صرفا در سرعت های کمتر از 100 کیلومتر بر ساعت، عملکر با زاویه مخالف خواهد داشت و در سرعت­های بالاتر، هماهنگ با چرخ­های جلو تغییر زاویه می ­دهد تا پایداری خودرو افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *