امنیت عمومی

مجازات استفاده از سند مجعول

[ad_1]


در این مقاله به بررسی مجازات استفاده از سند مجعول می پردازیم .

برای مشاوره مجازات استفاده از سند مجعول

برای مشاوره مجازات استفاده از سند مجعول

 

جعل در قانون مجازات اسلامی جرم شناخته شده است و بر طبق قانون ، جعل عبارت است از : ساختن نوشته یا سند یا ساختن مهر یا امضای اشخاص رسمی یا غیر رسمی ، خراشیدن یا الحاق یا محو یا اثبات یا سیاه کردن یا تقدیم یا تاخیر تاریخ سند نسبت به تاریخ حقیقی یا الصاق نوشته ای به نوشته دیگر یا بکار بردن مهر دیگری بدون اجازه صاحب آن و غیره ، که برای تحقق این جرم تمامی موارد فوق باید به قصد تقلب صورت گیرد . در واقع گاهی ممکن است فردی فقط از سند مجعول آگاهانه استفاده نماید و در ساخت آن نقشی نداشته باشد که در این صورت نیز فرد مرتکب جرم شده است در این مقاله به بررسی مجازات استفاده از سند مجعول می پردازیم .    

استفاده از سند مجعول

استفاده از سند مجعول بر طبق ماده 536 قانون مجازات اسلامی هرکس اسناد یا نوشته های غیر رسمی را با علم به جعل و تزویر مورد استفاده قرار دهد مجرم محسوب می گردد . 

مجازات استفاده از سند مجعول

قانونگذار مجازات استفاده از سند مجعول را در قانون مجازات اسلامی اینگونه بیان کرده است بر طبق این قانون مجازات فردی که از سند مجعول استفاده می کند این است که فرد علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس از شش ماه تا دوسال یا به سه تا دوازده میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد . 

لازم به ذکر است که مجازات بیان شده در بالا در مورد استفاده از اسناد عادی است .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مجازات استفاده از سند مجعول ، در کانال تلگرام حقوق کیفری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا از طریق مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون مجازات استفاده از سند مجعول پاسخ دهند .

 

 

 

برای مشاوره مجازات استفاده از سند مجعول

برای مشاوره مجازات استفاده از سند مجعول

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *