وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

لکسوس ای اس 350

معرفی خودرو

car-intro

با وجود تأکید اخیر لکسس بر روی عملکرد، جوهر اصلی این برند را می توان در مدلی مانند ES350 پیدا کرد؛ یک خودروی آرام و بهینه، با طراحی مدرن و امکانات و ویژگی هایی که سرنشینانش را از نویز دنیای بیرون و ترافیک جدا می کند. این خودرو برای کسانی ساخته شده که رانندگی را به عنوان یک جزء جدانشدنی و درعین حال، ملال آور در زندگی می بینند. سیستم صوتی پرمیوم، اطلاعات و سرگرمی، امکانات ارتباطی، راحتی و آرامش فوق العاده از مواردی است که در یک لکسس ES350 نصیبتان می شود. با این حال، تجربه رانندگی با این خودرو شاید به مذاق علاقه مندان دنیای اتومبیل چندان خوش نیاید. با توجه به هدف گذاری این مدل، جای تعجبی وجود ندارد که لکسس در ES350 تجهیزات را به گونه ای استفاده کرده که با سدان های اسپورت تمایز داشته باشد. با این حال سیستم تعلیق مقاومت خوبی در برابر لغزش از خود نشان می دهد و عکس العمل سیستم فرمان نیز نسبتاً دقیق است. در این مدل، از تایرهای میشلن تمام فصل 215/55-17 استفاده شده که البته نمی توان گفت که چقدر از سهم چسبندگی در پیچ را به خود اختصاص می دهند؛ چرا که در هنگام تست لغزش در پیچ، سیستم کنترل پایداری به محض اینکه اندکی فشار جانبی بیش از حد احساس کند، وارد عمل می شود و نمی توان مانع آن شد. در نتیجه، چسبندگی جانبی برابر 0.77g از این خودرو مشاهده شده است. عملکرد سیستم ترمز نیز کمابیش همین وضعیت را دارد. ES350 از سرعت 112/۶۵ کیلومتر بر ساعت در فاصله ۵3/3۴ متر متوقف می شود و در همین حال، شرایط پدال ترمز پایدار و بدون ضعف است. در همین حال، وضعیت دینامیک ES350 نمره قبولی می گیرد. پوسته بدنه، حسّ صلبیت بسیار خوبی را منتقل می کند و در حالی که خروجی موتور آشنای 3/۵ لیتری V-6 به میزان نه چندان قابل توجه 268 اسب بخار است، همین مقدار قدرت کافی است تا لکسس در 7.1 ثانیه به سرعت 96/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و تحت محدودیت های قانونی، سرعت حداکثری برابر 210/8 کیلومتر بر ساعت داشته باشد. سیستم گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نمادی از آرامش و متانت است و با این که به اندازه ی دیگر حاضران در این کلاس از شرایط اسپرتی برخوردار نیست، برنامه ریزی آن به شکلی جالب با رفتار خروجی موتور هماهنگ است. تنها چیزی که می توان آن را به خاطرش سرزنش کرد، نبود پدل شیفتر است. همچنین بهتر است تعویض دنده را به صورت دستی فراموش کنید؛ زیرا گیربکس خودش این کار را به نحو بهتری انجام می دهد. همان طور که قبلاً گفته شد، درون کابین ES بسیار خوب طراحی و ساخته شده است؛ صندلی های راحت، مواد با کیفیت بالا، ابزارهای با دسترسی آسان و طراحی فوق العاده المان های مختلف. فضای زیادی برای صندلی های عقب وجود دارد و سطح نویز به شکل قابل ملاحظه ای پایین است و آن قدر فضا ساکت است که سرنشینان عقب می توانند به آرامی با صندلی های جلو حرف بزنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *