وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

شورولت ولت

معرفی خودرو

car-intro

جنرال موتورز در ساختار سلولی باتری ها تجدیدنظر کرده تا ظرفیت ذخیره سازی را تا 20 درصد افزایش دهد. این در حالی است که تعداد کل سلول ها از 288 به 192 سلول کاهش یافته و 10 کیلوگرم نیز از وزن باتری ها کم شده است. در حال حاضر باتری ها قادر به ذخیره 18.4 کیلووات ساعت در برابر 17.1 کیلووات سابق می باشند. ساختار چیدمان باتری ها هنوز به شکل T سابق است اما نقطه ثقل آن پایین تر آمده است. پیشرفت در تکنولوژی باتری ها باعث شده تا برد مسافت خودروی ولت با تکیه صرف بر نیروی الکتریکی و در حالت برقی به 80.5 کیلومتر برسد. درحالی که ولت قدیمی با هر بار شارژ کامل باتری ها تنها 56.3 کیلومتر برد داشتند. اگر بنزین باک سوخت و موتور درون سوز را نیز در نظر بگیریم، برد خودرو به 644 کیلومتر می رسد و این یعنی مصرف سوختی به اندازه 2.31 لیتر در هر صد کیلومتر. قدرت موتور روی 149 اسب بخار سابق باقی مانده اما گشتاور با 28 نیوتن متر افزایش به 399 نیوتن متر رسیده است. موتور چهار سیلندر 1.4 لیتری سابق با یک موتور 1.5 لیتری از سری اکوتک با تزریق مستقیم سوخت و با ضریب تراکم 12.5 به 1 جایگزین شده است که البته توان 101 اسبی آن تغییری نکرده است. در عوض مصرف سوخت این موتور به تنهایی به 5.74 لیتر در صد کیلومتر طبق استاندارد EPA کاهش یافته است. یک گیربکس CVT نیز برای انتقال نیرو به چرخ های جلو مورد استفاده قرار گرفته است. طراحی ولت جدید به گونه ایست که میزان سروصدا و خشونت در آن کاهش یافته است. موتور ژنراتور در نزدیکی موتور اصلی قرار گرفته است. استفاده از مواد کمیاب و گران قیمت نیز محدود شده تا هزینه های تولید کاهش یابند. به گفته جی ام، موتور جدید 12 درصد کارآمدتر شده است. در استفاده شهری، ترافیک و با بار کم می توان تنها روی موتور الکتریکی تکیه نمود اما زمانی که نیاز به قدرت و شرعت بیشتری باشد، موتور بنزینی هم وارد مدار می شود. شتاب صفر تا 48 کیلومتر به 2.6 ثانیه و شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت به 8.4 ثانیه رسیده که تقریباً نیم ثانیه بهبود یافته اند. چهار حالت رانندگی برای ولت جدید تعریف شده که شامل عادی، اسپرت، کوهستانی (ترکیب هر دو موتور بنزینی و الکتریکی برای مسیرهای شیب دار) و ثابت (برای مسیرهای بزرگراهی و با سرعت کروز) می باشند. طراحی بیرونی ولت همانند گذشته به صورت یک سدان چهار درب جمع و جور و البته با محافظه کاری بیشتر می باشد. فرم کلی بدنه مشابه هوندا سیویک است. برخی از قسمتهای جلوی این خودرو، یادآور آکورا ILX هستند. درب کاپوت و صندوق از جنس آلومینیوم ساخته شده اند. چراغ های LED و چرخ های 17 اینچی قرار گرفته در گوشه ها و فرم کشیده و آئرودینامیک بدنه و سقف، با وجود عدم نمایش هیچ نکته تازه و ابتکاری، بیشتر مطابق ذائقه مشتریان می باشد. فضای درون کابین هم از ایده های مدرن و افراطی فاصله گرفته و ملموس تر شده است. سه ترکیب رنگ برای داشبورد و کابین را می توان انتخاب نمود. یک صفحه نمایشگر 8 اینچی لمسی در مرکز کنسول و یک نمایشگر 8 اینچی دیگر در داشبورد قرار گرفته اند. ویژگی هایی چون روکش چرم، سیستم ناوبری و دستیار الکترونیکی راننده نیز در پکیج های مختلف قابل سفارش می باشند. در قسمت عقب کابین برای نفر سوم هم فضای نشستن البته نه به شکلی ایده آل ایجاد شده است. سیستم های ایمنی پیشرفته ای چون هشدار خروج از خط، هشدار نقطه کور، جلوگیری از برخورد از روبرو، هشدار برخورد، سنسور پارکینگ عقب و پارک دوبل خودکار در کنار سیستم کنترل ثبات و پایداری و دوربین عقب و 10 کیسه هوا در شورولت ولت جدید مورد استفاده قرار گرفته اند. زمان شارژ کامل باتری ها با برق 120 ولت به 13 ساعت می رسد اما با برق 240 ولت این زمان به 4.5 ساعت کاهش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *