دسته‌بندی نشده

شغل اول این هفت میلیاردر چه بوده است؟

[ad_1]

شغل اول این هفت میلیاردر چه بوده است؟


شغل اول شما معمولاً شغل رویاهایتان نیست. با اینحال شما هرگز آن را فراموش نخواهید کرد. این شغل معرف شما به دنیای اشتغال است، به شما می آموزد چگونه برای پولتان سخت کار کنید و اغلب به شما نسبت به آنچه از شغلتان می توانید یا نمی توانید انتظار داشته باشید، ایده می دهد.

در این بخش، آنچه را که هفت میلیاردر به عنوان شغل اولشان انجام داده اند، خواهید دید: از شستشوی ظروف در یک رستوران چینی تا آماده سازی همبرگر در رستوران مک دونالد!

1- جف بزوس (بنیانگزار آمازون): او پشت گریل در مک دونالد کار می کرد!

بزوس در نوجوانی و در فصل تابستان کار در مک دونالد را آغاز کرد. پدرش مایک نیز قبلاً کارگر مک دونالد بود. کدی تیتز ( Cody Teets ) در کتاب خود با عنوان «فرصت طلایی: مشاغل جالب توجهی که از مک دونالد آغاز شدند»، با او مصاحبه ای را در خصوص تجربه اش انجام داده است. جف می گوید: ” من یک متصدی گریل بودم و هرگز تجربه کار در بخش صندوق را نداشتم . مهمترین چالش ما این بود که در هنگام ازدحام مشتریان، همه چیز با یک ریتم و سرعت درست به پیش رود. مدیر رستورانی که من در آن کار می کردم، عالی بود! او تعداد زیادی نوجوان را بکار گرفته بود و همه ما را حتی در زمان تفریح، روی کارمان متمرکز کرده بود.»

2- مایکل دل (بنیانگزار DELL): در یک رستوران چینی ظرف می شست!

میلیاردر صنعت، کارش را با کسب و کار در رستوران آغاز کرد. در 12 سالگی، دل در یک رستوران چینی ظرف شویی می کرد. سپس در همان مکان به کار پیشخدمتی و پادویی مشغول شد. او بعدها رستوران چینی را ترک و در یک رستوران مکزیکی مشغول به کار شد.

3- اپرا وینفری (مجری): فروشنده خواروبار!

غول دنیای رسانه، تا زمانی که بورس تحصیلی دانشگاه تنسی را  دریافت نکرده بود، در یک مغازه خواروبار فروشی، نزدیک مغازه سلمانی پدرش، به فروشندگی مشغول بود.

4- مایکل بلومبرگ (سرمایه دار، شهردار و مالک مؤسسه خبری ): او نگهبان پارکینگ بود!

مایکل در دوران تحصیل، در محوطه پارکینگ  دانشگاه های هاروارد و جان هاپکنز، به نگهبانی می پرداخت.

5- چارلز شواب سرمایه دار، به جمع آوری و فروش گردو مشغول بود!

شواب، گردوهایی را که در جنگل می یافت جمع می کرد و آنها را به مغازه می فروخت.او برای هر کیسه با وزن صد پوند، 5 دلار قیمت تعیین کرده بود. او بعدها به پرورش جوجه و فروش تخم مرغ به مغازه ها روی آورد.او همچنین در 14 سالگی، پادوی یک مسابقه گلف شد.

6- وارن بافت (سرمایه دار و تاجر آمریکایی): او توزیع کننده روزنامه بود.

بافت توزیع روزنامه را با دوچرخه اش از 13 سالگی آغاز کرد و در طی دوران دبیرستان، به سمت تجارت ماشین پین بال تغییر مسیر داد.

7- توماس بون پیکنز (سرمایه دار حوزه نفت و انرژی): او نیز روزنامه پخش می کرد!

پیکنز، اولین بار در سن 12 سالگی به پخش روزنامه مشغول شد و به ازای هر روزنامه یک پنی دریافت می کرد.در طی 5 سال، توزیع او از 28 روزنامه به 156 روزنامه رسید و پیکنز توانست 200 دلار پس انداز کند!

 

 منبع

  http://finance.yahoo.com

 

سایر مقالات

مقالات مرتبط :

ده نقل‌قول قدرتمند از فیلم استیو جابز

گوگل، برترین شرکت برای کار

سخت ترین مشاغل روی زمین

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *