دسته‌بندی نشده

سامانه ساجار sajar.mporg.ir – ورود به سایت

[ad_1]

سامانه ساجار یا سامانه اطلاعات عوامل نظام فنی و اجرایی کشور، سامانه ای است که با ورود به سایت آن، به آدرس sajar.mporg.ir، متقاضیان، این امکان را داشته تا از اطلاعات مربوط به رتبه بندی شرکت ها، مطلع شوند. استعلام با شناسه ملی، اطلاعات گواهینامه و چند نوع گواهینامه، روش های استعلام در این سامانه بوده که بسته به اطلاعات مورد نیاز، می توان از آن ها استفاده نمود.

برای مشاوره استعلام رتبه شرکت ها از طریق سامانه ساجار

برای مشاوره استعلام رتبه شرکت ها از طریق سامانه ساجار

 

شرکت های پیمانکاری و مشاور، بر اساس یک سری معیارهای کمی و کیفی، از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، رتبه بندی شده و بدین ترتیب، با دریافت یک رتبه و نمره، درجه اعتبار و میزان صلاحیت آن شرکت ها مشخص شده است.

دولت و اشخاص خصوصی که قصد واگذاری مناقصات و انعقاد قرارداد با این شرکت ها را داشته، جهت اطلاع از میزان اعتبار و صلاحیت شرکت مورد نظر، ابتدا باید برای استعلام رتبه و گواهینامه آن شرکت اقدام نمایند. این استعلام از طریق سامانه ساجار، به آدرس sajar.mporg.ir، امکان پذیر است که دارای چند روش بوده و هر روش نیز مراحل مخصوص به خود را دارد. 

با توجه به توضیحات فوق، در این مقاله، ابتدا به معرفی سامانه ساجار sajar.mporg.ir پرداخته و پس از صحبت در مورد نحوه ورود به سایت و روش های استعلام رتبه شرکت ها از طریق این سامانه، نحوه استعلام رتبه با شناسه ملی شرکت را توضیح خواهیم داد. 

 

 

 

کاربران برای ورود به سامانه ساجار باید به سایت sajar.mporg.ir مراجعه کنند.

معرفی سامانه ساجار sajar.mporg.ir

ورود اینترنت به کشور ما و گسترش فرهنگ استفاده از آن، در سال های گذشته، صرفا اختصاص به استفاده های شخصی افراد نداشته و بخش ها دولتی نیز سعی کرده اند تا با استفاده از این تکنولوژی، ارائه خدمات خود را تا حد امکان، تسهیل و تسریع نمایند.

بدین منظور، نهادها و موسسات دولتی، اقدام به راه اندازی سامانه های متعددی نموده که سامانه ثنای قوه قضاییه، سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر مالی، سامانه همتا، سامانه فروش یک پارچه خودرو و سایت دولت همراه، نمونه ای از سایت های ایجاد شده توسط دولت می باشند.

یکی از این سایت های دولتی که با توجه به تاریخ راه اندازی آن، یک سامانه نسبتا جدید، محسوب می گردد، سامانه ساجار بوده که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، تاسیس شده و آدرس اینترنتی آن، sajar.mporg.ir می باشد.

سامانه ساجار یا سامانه اطلاعات عوامل نظام فنی و اجرایی کشور، سامانه ای است که با ورود به سایت آن، افراد متقاضی، این امکان را داشته تا از اطلاعات مربوط به رتبه بندی شرکت های پیمانکاری و مشاوره ای، که معیار مهمی در جهت تشخیص اعتبار و صلاحیت این شرکت ها است، مطلع شوند.

دسترسی به شناسه ملی، شناسه مالیاتی یا همان کد اقتصادی شرکت، استان محل ثبت، نوع گواهی رتبه بندی، تاریخ و محل صدور گواهی، وضعیت فعلی آن از حیث اعتبار یا عدم اعتبار و تاریخ انقضای گواهی رتبه بندی در صورت اتمام اعتبار آن، از دیگر اطلاعات مرتبط با شرکت های رتبه بندی شده است که با ورود به سایت ساجار sajar.mporg.ir، امکان دسترسی به آن، برای متقاضیان وجود دارد.

از آنجا که مفهوم رتبه بندی شرکت ها و علت اهمیت آن، برای بسیاری از افرادی که قصد آغاز یا گسترش فعالیت های تجاری خود و انعقاد قرارداد با شرکت های رتبه بندی شده را داشته، یک مفهوم ناآشنا بوده، در ادامه، به توضیح رتبه بندی شرکت ها و علت اهمیت اطلاع آن با استفاده از سامانه ساجار، می پردازیم.

شرکت ها، در یک تقسیم بندی کلی، به دو گروه شرکت های پیمانی یا پیمانکاری و شرکت های مشاور یا مشاوره، تقسیم می شوند. منظور از شرکت های پیمانکاری، شرکت هایی هستند که در زمینه اجرای پروژه های عمرانی، فعالیت داشته و شرکت های مشاوره نیز به شرکت هایی گفته می شود که مسئولیت طراحی و نظارت بر اجرای پروژه های اجرایی را بر عهده دارند.

نهادهای دولتی و بخش خصوصی، به منظور اجرای پروژه های عمرانی خود و واگذاری مناقصه های دولتی، اقدام به انعقاد قرارداد با شرکت های پیمانکاری و مشاور نموده و کار طراحی، اجرا و نظارت بر اجرای این پروژه ها را به این دو گروه شرکت می سپارند.

اما از آنجا که در این واگذاری پروژه ها، کار طراحی، اجرا و نظارت، باید به شرکت های معتبر واگذار گردیده تا پروژه مورد نظر، به بهترین نحو، اجرایی گردد، این نیاز وجود داشته تا نهادهای دولتی و بخش خصوصی که قصد واگذاری پروژه خود را دارند، به نحوی از درجه اعتبار شرکت، مطلع شوند.

بدین منظور، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، شرکت های پیمانکاری و مشاور را بر اساس یک سری معیارهای کمی و کیفی، رتبه بندی کرده و بدین ترتیب، با اعطای یک رتبه و نمره به هر یک از این شرکت ها، درجه اعتبار و میزان صلاحیت آن شرکت را مشخص می نماید.

با این توضیح که رتبه بندی شرکت های پیمانکاری، با استفاده از یکی از اعداد 1 تا 5، انجام گرفته که در این سیستم، عدد 1، بالاترین رتبه و عدد 5، پایین ترین رتبه می باشد. همچنین، رتبه بندی شرکت های مشاور، در سه درجه 1 تا 3 صورت می گیرد که همانند شرکت های پیمانکار، در اینجا نیز عدد 1، بالاترین رتبه و عدد 3، پایین ترین رتبه را نشان می دهد.

پس از رتبه بندی شرکت های پیمانکاری و مشاوره، گواهینامه رتبه بندی شرکت، صادر شده و اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد انعقاد قرارداد با این شرکت ها را داشته، می توانند جهت اطلاع از رتبه شرکت و دسترسی به سایر اطلاعات مندرج در گواهینامه، از طریق ورود به سایت ساجار، به آدرس sajar.mporg.ir برای استعلام اطلاعات مورد نظر خود، اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که رتبه بندی شرکت های پیمانکاری، بر مبنای چند معیار وضعیت مالی شرکت، نیروی انسانی متخصص و نمرات پروژه های انجام شده، توسط شرکت، صورت گرفته و در رتبه بندی شرکت های مشاور، علاوه بر این معیارها، امکانات فنی و نرم افزاری شرکت نیز لحاظ می گردد.

بیشتر بخوانید : سامانه جامع ثبت شرکت ها

ورود به سامانه ساجار

در بخش قبل، به معرفی سامانه ساجار پرداخته و گفتیم که ساجار، عنوان سامانه ای است که با ورود به سایت آن به آدرس sajar.mporg.ir، افراد متقاضی، این امکان را داشته تا از اطلاعات مربوط به رتبه بندی شرکت های پیمانکاری و مشاوره ای، که معیار مهمی در جهت تشخیص اعتبار و صلاحیت این شرکت ها است، مطلع شوند.

اما همانند سایر سامانه های دولتی و خصوصی، متقاضیان برای استفاده از امکانات سامانه ساجار و اطلاع از وضعیت رتبه بندی شرکت های تجاری، ابتدا باید برای ورود به سایت آن، اقدام نمایند. لذا، در این بخش، به توضیح نحوه ورود به سامانه ساجار پرداخته که مطابق راهنمای تصویری زیر می باشد:

به منظور ورود به سایت ساجار، مرورگر دستگاه خود را باز کرده و عبارت سامانه ساجار را در آن، جست و جو کنید. در صفحه نتایج جست و جو، بر روی اولین لینک که آدرس آن، sajar.mporg.ir می باشد، کلیک نمایید.

 

 

همانطور که در تصویر زیر، ملاحظه می نمایید، وارد سامانه ساجار شده اید و اکنون، پس از ورود به سامانه، می توانید برای استعلام رتبه بندی شرکت هاو اعتبار گواهینامه آن ها اقدام کنید.

 

 

تمامی شرکت های تجاری موضوع ماده 20 قانون تجارت، برای شروع فعالیت تجاری، می بایست به ثبت برسند. ثبت شرکت ها، دارای مراحل و شرایط به خصوصی بوده که در قوانین مربوطه، مشخص شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، مطالعه مقاله زیر توصیه می شود.

بیشتر بخوانید : ثبت شرکت

 

استعلام رتبه شرکت ها از سامانه ساجار sajar.mporg.ir

متقاضیان، پس از ورود به سایت ساجار، به آدرس sajar.mporg.ir، می توانند با استفاده از امکانات متعددی که در این سامانه فراهم شده است، برای استعلام رتبه شرکت ها و اطلاعات گواهینامه آن ها، اقدام نمایند. از آنجا که این استعلام، به چند روش امکان پذیر بوده، در این بخش، به توضیح روش های مختلف استعلام رتبه شرکت ها از سامانه ساجار، پرداخته که طبق راهنمای تصویری زیر می باشد:

استعلام رتبه شرکت ها با نام و شناسه ملی

به منظور استعلام رتبه شرکت، با استفاده از اطلاعات مربوط به نام و شناسه ملی شرکت، پس از ورود به سایت ساجار، به آدرس sajar.mporg.ir در قسمت جست و جوی ساده، نام شرکت و شناسه ملی آن را در کادر های مشخص شده، وارد کرده و در انتها، دکمه جست و جو را کلیک نمایید. لازم به ذکر است که در صورت عدم دسترسی به شناسه ملی شرکت، می توانید از طریق سامانه استعلام شناسه ملی، شناسه شرکت مورد نظر خود را دریافت کنید.

 

 

اکنون، همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می کنید، لیست نتایج جست و جو در قسمت پایین صفحه و در بخش اطلاعات شرکت، به شما نشان داده می شود. لازم به ذکر است، از آنجا که ما در جست و جو، صرفا بخشی از نام شرکت، یعنی کلمه تصفیه را سرچ کرده ایم، در لیست نتایج، تمامی شرکت هایی که در نام آن ها، کلمه تصفیه بوده، نشان داده شده است. اما در صورت وارد کردن شناسه ملی، صرفا اطلاعات شرکت مورد نظر و رتبه آن، نمایش داده خواهد شد.

 

 

استعلام رتبه شرکت با اطلاعات گواهینامه

استعلام رتبه شرکت با اطلاعات گواهینامه، از بخش جست و جوی پیشرفته سایت ساجار، امکان پذیر می باشد. بدین منظور، پس از ورود به سامانه ساجار، از قسمت جست و جوی پیشرفته، اطلاعات مربوط به تاریخ صدور، تاریخ انقضا، محل صدور، وضعیت یا نوع گواهینامه رتبه شرکت و استان محل ثبت آن یا یکی‌ از اطلاعات فوق را در کادرهای مربوطه وارد کرده و بر روی دکمه جست و جو کلیک کنید.

 

 

استعلام رتبه شرکت با چند نوع گواهینامه

برای استعلام رتبه شرکت، با چند نوع گواهینامه، پس از ورود به سایت ساجار sajar.mporg.ir، در بخش سوم سایت که عنوان آن، جست و جو با چند نوع گواهینامه می باشد، نوع یا انواع گواهینامه مد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی دکمه جست و جو کلیک نمایید. به این ترتیب، لیست تمام شرکت هایی که گواهینامه رتبه مورد نظر شما را دارا بوده، در قسمت پایین صفحه و در بخش اطلاعات شرکت، برای شما نمایش داده می شود.

 

 

استعلام و پیگیری تغییرات شرکت، از طریق سامانه جامع ثبت شرکت ها و با درج شماره پیگیری و دریافت صورت جلسه تغییرات، قابل انجام می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، مطالعه مقاله زیر توصیه می شود.

بیشتر بخوانید : استعلام و پیگیری تغییرات شرکت

 

استعلام شرکت با شناسه ملی در سامانه ساجار

استعلام شرکت با شناسه ملی شرکت، یکی از روش‌های استعلام رتبه شرکت و گواهینامه آن، در سامانه ساجار است. از آنجا که در این استعلام، صرفا اطلاعات شرکت مورد نظر، به متقاضی نشان داده شده، این استعلام از دقت بالایی، برخوردار می باشد. لذا، در ادامه، به توضیح این روش می پردازیم. 

پس از ورود به سامانه ساجار، به آدرس sajar.mporg.ir، از بخش بالای صفحه و در قسمت جست و جوی ساده، در کادر شناسه ملی، شناسه ملی شرکت را وارد کرده و در انتها، بر روی دکمه جست و جو کلیک نمایید. لازم به ذکر است که راهنمای تصویری این استعلام، در بخش قبل، ارائه گردیده و خوانندگان محترم می توانند، از این راهنما استفاده نمایند.

استعلام شرکت، به سه روش ، قابل انجام می باشد: از طریق مراجعه به سایت اداره ثبت اسناد و املاک کل کشور، مراجعه به سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی و استفاده از روزنامه رسمی. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، مطالعه مقاله زیر توصیه می شود.

استعلام شرکت

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه ساجار در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه ساجار پاسخ دهند.

 

 

سوالات متداول

1- سامانه ساجار چه سایتی است؟

سامانه ساجار سامانه ای است که با ورود به سایت آن به آدرس sajar.mporg.ir متقاضیان این امکان را داشته تا از اطلاعات مربوط به رتبه بندی شرکت ها مطلع شوند برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

2- روش های استعلام در سامانه ساجار چیست؟

استعلام با شناسه ملی اطلاعات گواهینامه و چند نوع گواهینامه روش های استعلام در این سامانه می باشد برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

3- نحوه ورود به ورود به سایت ساجار به چه صورت می باشد؟

نحوه ورود به سایت ساجار از طریق آدرس sajar.mporg.ir می باشد برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

برای مشاوره استعلام رتبه شرکت ها از طریق سامانه ساجار

برای مشاوره استعلام رتبه شرکت ها از طریق سامانه ساجار

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *