وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

رنو قاجار

[ad_1]

معرفی خودرو

car-intro

رنو قاجار، باید با طیف وسیعی از کراس اوورهای محبوب نظیر فورد کوگا، هیوندای ix35، هوندا CR-V، مزدا CX-5 و تویوتا RAV4 رقابت نماید. طراحی قاجار شباهت های زیادی به کپچر نیز دارد. در واقع این خودرو تنها کمی بزرگتر، حجیم تر و عضلانی تر شده است. این تغییرات باعث شده تا به جای فرم هاچ بک گونه کپچر با یک طراحی اصولی تر و بهتر مواجه باشیم. طراحی چراغ های جلو، عقب و جلوپنجره، کاملاً با الگوهای رنو هماهنگ است و به سادگی قابل شناسایی می باشد. همانطور که از نام خودرو مشخص است ریشه دار بودن آن در فرهنگ پارسی است بدین صورت که آن زمان که مظفرالدین شاه که به فرانسه سفر کرد، وقتی خواست نام خود را به حروف غربی بنویسید، کلمه قاجار را Kadjar نوشت، همچنین اولین خودروی وارد شده به خاک ایران نیز رنو بود از این رو کمپانی رنو نام “Kadjar” را برای این محصول خود انتخاب نمودند. طراحی داخلی قاجار هم کمتر سرگرم کننده و بیشتر کاربردی و مردانه شده است. داشبورد ساده اما مدرن به نظر می رسد و کاملاً تفاوت کابین یک خودروی شاسی بلند با یک هاچ بک ظریف شهری را نشان می دهد. یک سیستم سرگرمی و چند رسانه ای با نمایشگر 7 اینچی TFT، با امکان تشخیص صدا همراه با سیستم R-Link 2 رنو و سیستم ناوبری، تلفن و برنامه های رادیویی، نقطه ثقل طراحی داشبورد محسوب می شود. فرمان نیز با شکل اسپرت خود و دکمه های میان بر روی آن، جذاب به نظر می رسد. بعلاوه نمایشگرهای دیجیتالی داشبورد با جلوه های گرافیکی مخصوص نیز، نمایشی دلپذیر دارند. ابعاد رنو قاجار شامل 4449 میلی متر طول، 1836 میلی متر عرض و 1607 میلی متر ارتفاع می باشد. این نشان می دهد که در تمام این ابعاد از نیسان قشقایی اندکی بزرگ تر می باشد. همچنین فضای بار آن 42 لیتر حجم بیشتری داشته و 472 لیتر گنجایش دارد. 30 لیتر نیز فضای مختلف برای وسایل درون کابین درنظر گرفته شده است. بعلاوه با خواباندن صندلی های ردیف عقب با نسبت 60/40 باز هم می توان فضای حمل وسایل در عقب را افزایش داد. پیشرانه هایی که رنو برای این خودرو در نظر گرفته شامل موتور 1.2 لیتری توربوی با قدرت 130 اسب بخار، موتور 1.6 لیتری توربو با قدرت 148 اسب بخار و موتور 1.5 لیتری dCi با تنفس طبیعی و قدرت 108 اسب بخار و یک موتور دیزلی 1.6 لیتری 128 اسب بخاری می گردد. یک سیستم استارت-استاپ خودکار به صورت استاندارد روی این خودرو موجود است. دو نوع انتقال نیرو به چرخهای جلو در نسخه 2WD و هر چهار چرخ در نسخه AWD قابل انتخاب می باشند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *