وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

رنو ساندرو استپ وی

[ad_1]

معرفی خودرو

car-intro

در ماه های اخیر از آغاز مذاکرات تازه رنوپارس برای تولید برخی محصولات جدید رنو در ایران خبرهای متعددی شنیدیم. درحالیکه مدیرعامل رنوپارس درصدد تولید برخی محصولات رنو در ایران خودرو و برخی محصولات دیگر در سایپاست حالا باخبر شدیم که رنو می خواهد با کمک پارس خودرو محصول جدیدی به بازار عرضه کند؛ این محصول جدید Sandero Stepway است. در آخرین سال های نسل اول ساندرو هاچ بک، رنو تصمیم گرفت تا نسخه شاسی بلند آن را هم بسازد؛ البته در کلاس شاسی بلندهای کوچک. برزیل نخستین جایی بود که فروش استپ وی در آنجا شروع شد. سپس از برزیل به برخی کشورهای دیگر آمریکای لاتین نیز صادر شد و حتی به بازار مکزیک هم رفت تا اینکه از 2009 به بازار اروپا رسید و در آنجا تحت برند داچیا فروخته شد. ساندرو استپ وی با همان پلتفرم ساندرو هاچ بک ساخته شده است، ارتفاع بلندتری دارد، جادارتر است، به باربند تجهیز شده و روی گلگیرهایش نیز زه های پلاستیکی مشکی رنگی به چشم می خورد تا مثلا نشان دهد که آفرود هم هست! ولی باتوجه به دیفرانسیل جلو بودنش از این خودرو نباید انتظار آفرود داشت. در اروپا برای نسل دوم ساندرو استپ وی تنها دو انجین وجود دارد: یکی 0.9 لیتری 3 سیلندر توربوبنزینی که TCe نام دارد و دیگری 1.5 لیتری 4 سیلندر دیزلی dCi است. قدرت هر دو انجین حدود 90 اسب بخار است، ولی گشتاور انجین بنزینی به 140 نیوتن متر و گشتاور انجین دیزلی به 220 نیوتن متر می رسد. هردو نیز با گیربکس 5 سرعته دستی عرضه می شوند و هیچ گیربگس دیگری برای آن ها وجود ندارد. اما از آنجایی که نسل اول ساندرو استپ وی به تازگی به ایران آمده است پس باید انجین های نسل اول آن را درنظر بگیریم که یعنی محتمل ترین پیشرانه آن همان انجین 1.6 لیتری ساندرو هاچ بک است. البته این پیشرانه در بازار جهانی در دو نوع 8 سوپاپ و 16 سوپاپ عرضه شده است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *