وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

رنو آلاسکان

[ad_1]

معرفی خودرو

car-intro

این وانت فرانسوی که آلاسکان نام دارد بر پایه ی پلت فرم نیسان ناوارا ساخته شده درحالی که طراحی آن تقریباً با نسخه ی کانسپت که سال گذشته معرفی شد یکسان است. جلوپنجره بزرگ و طراحی عضلانی، چهره ای بسیار جذاب به این وانت داده اند و LEDهای روشنایی در روز C شکل این تصویر را کامل می کنند. به علاوه شانه های پهن و تنومند آلاسکان، به طور کامل هیبت یک وانت سخت کوش را برای بیننده تداعی می کنند. در زیر کاپوت آلاسکان یک پیشرانه ی 2.3 لیتری توئین توربودیزل dCi نهفته است که در دو نسخه ی 160 و 190 اسب بخاری قابل سفارش است. رنو به جهت از بین بردن تأخیر توربو، از یک توربوی کوچک جهت کار در دور موتور پایین و یک توربوی بزرگ برای دور موتور بالا استفاده کرده است. بسته به هر بازار، رنو یک پیشرانه 2.5 لیتری بنزینی با 160 اسب بخار قدرت و یک واحد دیزل 2.5 لیتری با دو سطح قدرت 160 و 190 اسب بخار را نیز برای آلاسکان تدارک دیده است. خریداران می توانند این وانت را با یک گیربکس 6 سرعته دستی و یا 7 سرعته ی اتوماتیک به همراه سیستم انتقال قدرت دوچرخ یا چهارچرخ محرک سفارش دهند. مدل چهارچرخ محرک به دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی مجهز است که هر یک از چرخ ها که دچار هرزگردی شوند را به صورت مجزا با استفاده از ترمز کنترل کرده و درنتیجه کشش خودرو بهبود خواهد یافت. علاوه بر این رنو یک قفل دیفرانسیل مکانیکی را نیز برای آن ارائه کرده است که در مسیرهای آفرود و ناهموار واقعاً به کار می آید. سازنده وعده داده که آلاسکان با فاصله از سطح زمین 23 سانتیمتری برای نیازهای طیف گسترده از افراد مناسب خواهد بود. ازجمله شرکت ها و کاربران خصوصی. همچنین رنو ادعا می کند که آلاسکان با ظرفیت بکسل 3.5 تن یکی از بهترین های کلاس خود است. در داخل نیز یک صفحه نمایش رنگی 5 اینچی در میانه ی داشبورد به چشم می خورد درحالی که در برخی از کشورها یک صفحه نمایش 7 اینچی به همراه سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نیز در دسترس خواهد بود. سیستم دید اطراف به کمک چهار دوربین، نمایی 360 درجه از اطراف آلاسکان را بنمایش درمی آورد که کمک شایانی به راننده هنگام مانور دادن و حرکت در سرعت های پایین در هر دو مسیر آنرود و آفرود می کند. رنو آلاسکان که در سه کارخانه در کشورهای مکزیک، اسپانیا و آرژانتین تولید خواهد شد، ابتدا در کلمبیا عرضه شده و پس از مدت کوتاهی در دیگر بازارهای آمریکای جنوبی به فروش خواهد رسید. همچنین رنو برنامه ی عرضه ی آن در کشورهای آفریقایی و اروپا را نیز دارد. آلاسکان فعلاً در اروپا با فولکس واگن آماروک به عنوان رقیب مستقیم روبرو است درحالی که به زودی مرسدس بنز GLT نیز به جمع وانت های اروپایی خواهد پیوست.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *