دسته‌بندی نشده

ترهین ماشین آلات کارخانه جهت اخذ وام از بانکها

[ad_1]

 از قدیم در جوامع مرسوم است که وقتی کسی پولی قرض می کرد، وام دهنده چیزی-مثلاً جواهر یا ظرف یا شبیه آن ها را از او می گرفت تا اگر بدهکار پول را نپرداخت، وام دهنده بتواند ، آن مال را به جای پول خود ضبط کند.به این مال « رهن » گفته می شود.در ماده ی 771 قانون مدنی کشور، رهن این گونه تعریف شده است : « رهن، عقدی است که به موجب آن مدیون،  مالی را برای  وثیقه  به داین می دهد. رهن دهنده  را راهن و طرف مقابل را مرتهن می گویند.به مال مورد رهن نیز در قوانین « مال الرهانه » یا « عین مرهونه » گفته می شود.

همانطور که عموما زمین و ملک کارخانه به عنوان عرصه و اعیان میتواند به عنوان وثیقه در رهن بانک قرار گیرد ماشین آلات و دستگاههایی که دارای ارزش ریالی قابل توجه و دارای مدارک و مستندات قابل قبول هستند میتواند به عنوان وثیقه پس از ارزیابی کارشناس رسمی دادگستری در رهن بانک قرار گیرد.

در صورت عدم پرداخت دیون بانک میتواند با مراجعه به اجرائیات ثبت درخواست توقیف ماشین آلات و انجام تشریفات مزایده را در جهت استیفای حقوق خود بنماید.

علاوه بر عرصه و اعیان اموال منقول نیز به شرط عدم جابجایی و وجود اسناد و مدارک معتبر میتواند ترهین شود

(رجوع شود به بخش توقیف اموال منقول)

به کمک تجدید ارزیابی های انجام شده در سالهای آینده میتوان میزان تسهیلات بانکی را افزایش داد.

(همکاری با حسابداران و حسابرسان جهت تکمیل صورتهای مالی و صورتهای مالی حسابرسی شده برای بانکها , دارایی و مهاجرت)

برچسب‌ها: ترهین ماشین آلات کارخانه جهت اخذ وام از بانکها

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *