دسته‌بندی نشده

اعتماد به نفس در خود ایجاد کنید

[ad_1]

اعتماد به نفس در موقعیت های مختلف زندگی نقشی کلیدی دارد از جمله :

ارتباطات حرفه ای و شغلی

ارائه مطلب و سخنرانی در محیط کار

ملاقات با افراد جدید در موقعیت های اجتماعی

تحت تاثیر قراردادن رئیس خود

کارکردن در یک تیم پروژه ای در محیط کار یا تحصیل

با درک اینکه چه کسی هستید و دوست دارید چه کاری را انجام دهید، می توانید آنچه که برای بهبود زندگی تان نیاز دارید را کشف کنید. اگر فکر می کنید نبود اعتماد به نفس مانع پیشرفت شما شده ، استراتژی های زیر را برای افزایش این عامل مهم بکار ببندید :

موفقیت های گذشته خود را به یاد بیاورید. با هر موفقیتی که کسب می کنید اعتماد به نفس شما افزایش می یابد. برای مثال اگر در سال اول دانشگاه نمرات خوبی کسب کنید، اعتماد به نفس لازم برای گذراندن سال تحصیلی بعدی را بدست خواهید آورد. در عوض دانشجویی که در سال اول رد می شود، امید خود را از دست خواهد داد. سعی کنید زمان هایی که موفقیتی را تجربه می کنید و احساس خوبی دارید را در زندگی تان بارها تکرار کنید و این احساسات را به زمان های دیگر زندگی خود منتقل کنید.

با شرایط نامطمئن روبرو شوید. شما باید با آنچه که موجب ناامنی تان می شود روبرو شوید. این عوامل می تواند از یک جوش صورت تا احساس تاسف و افسوس باشد. آنها را بشناسید، یادداشت کنید و به خودتان بگویید که به آنها اجازه نمی دهم که من را از رسیدن به اهدافم بازدارند.

یادتان باشد هیچ کس کامل نیست. هرکسی احساس کمبودهایی در خودش می کند. به خودتان بگویید که این احساسات طبیعی بوده و نباید شما را نگران کنند. زندگی پر از سختی ها و چالش هاست ولی آنها به ما کمک می کنند تا شخصیت مان را بسازیم.

برای آنچه دارید شکرگزار باشید. اغلب احساس می کنید که برخی چیزها مانند پول یا روابط دوستانه کافی ندارید. ولی حقیقت این است که بسیاری افراد هستند که از شما کمتر دارند. یاد بگیرید بابت آنچه دارید قدرشناس و شکرگزار باشید.

بر نقاط قوت خود تمرکز کنید نه نقاط ضعف. از آنجایی که اعتماد به نفس از درون شما ناشی می شود، پس باید انرژی مثبت داشته باشید. این انرژی از انجام کارهایی که به آنها علاقه زیادی داشته و در آنها توانمند هستید، به دست می آید. سعی کنید حداقل 10 مورد مثبت در مورد خودتان یادداشت کنید.

خود و توانایی بالقوه تان را بپذیرید. هرکسی در دنیا منحصربه فرد و خاص است همین طور شما. خودتان را بابت آن که هستید عاشقانه دوست بدارید و همیشه به یاد داشته باشید که همه چیز بهتر می شود اگر روی آنها کار کنید و هرگز، هرگز و هرگز ناامید نشوید.

یک الگوی اعتماد به نفس برای خود بیابید. کسی را پیدا کنید که دوست دارید به اندازه او اعتماد به نفس داشته و مانند او رفتار کنید. سعی کنید با او صحبت کرده و از تحربیاتش استفاده کنید.

اعتماد به نفس از انجام اشتباهات بدست می آید.هرچه اشتباهات بیشتری انجام دهید، بیشتر می دانید که چه کارهایی را نباید انجام دهید. Steve Tatham

تحقیق و ترجمه گروه روانشناسی کارشناس رسمی دادگستری

 

سایر مقالات

مقالات مرتبط :

نگرش همه چیز است

10 چیز که مانع 10 چیز دیگر است

15 روش برای اینکه روز خود را با انگیزه آغاز کنید

در طول روز انرژی خود را بالا ببرید

بهترین شخصیت خود را بیابید

قاطعیت چیست و چگونه آن را در خود تقویت کنیم؟

6 کلاه تفکر

نابودکنندگان نوآوری

   
[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *