دسته‌بندی نشده

کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ماشین آلات بتنی

[ad_1]

کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ماشین آلات بتنی

کارشناس رسمی دادگستری در این مقاله موضوعی را تحت عنوان کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ماشین آلات بتنی مورد بحث قرار داده است.

ارزیابی انواع ماشین آلات بتنی :

دستگاه پمپ بتن

در مکان‌هایی که امکان حمل بتن با وسایل معمولى نیست یا حمل بتن با شیوه‌های دیگر غیراقتصادی می باشد ، از پمپ بتن استفاده می‌ گردد.

تراک میکسر

اصولاً بتن مورد استفاده در بتن ِ مگر و پی‌ ها ، توسط دستگاه‌ های بتن ساز مرکزى خارج از محل کارگاه ساخته می‌ گردد. جهت حمل بتن از شرکت تولید بتن به کارگاه ، از تراک میکسر استفاده می گردد.

ویبراتور

از یک سمت یا خرطوم مرتعش کننده تشکیل می شود که به‌ وسیله‌ یک میله‌ انعطاف ناپذیر به یک موتور متحرک اتصال داده می شود. سر خرطومى شکل وارد بتن شده و با ایجاد لرزش یکنواخت موجب لرزش بتن می‌ گردد تا هواى محبوس شده در داخل بتن خارج شود تا فضاى خالى نباشد.

بتونیر

بتونیر دستگاه سازنده بتن در ظرفیت های کم است. این دستگاه با ظرفیت های مختلف 250 الی 750 لیتر می باشد و این روش ساخت بتن موقعی مناسب می شود که کل حجم بتن پروژه و همچنین حجم بتن ریزی در هر روز در حد متوسط است. در این روش چون اندازه گیری و پیمانه کردن مصالح به صورت حجمی و توسط کارگر انجام می گردد ، امکان خطا در اندازه گیری وجود دارد و ممکن می باشد مقاومت بتن در دفعات مختلف بتن ریزی متفاوت است ؛ لذا در این مورد باید دقت کافی داشت.

بچینگ

بچینگ پلانت‌ (به انگلیسی Batch Plant) هسته اصلی یک ایستگاه تولید بتن می باشد. در بچینگ پلانت با استفاده از پمپ‌های تعبیه شده بر روی دستگاه ، سیمان از سیلوها و سنگدانه از دپو ، با نسبت‌های مشخص به داخل دیگ بتن ریخته می گردد. با استفاده از پمپ آب ، نیز مقدار معینی از آب به داخل دیگ هدایت می‌ گردد. در دیگ این مواد با یکدیگر ترکیب می شوند و از قسمت تخلیه به داخل تراک میکسر می ریزد. ظرفیت تولیدی بچینگ پلانت‌ ها بر اساس حجم دیگ آن بیان می‌ شود. در مدل‌ های متداول در ایران ، بچینگ پلانت‌ها با حجم دیگ ۰٫۵، ۰٫۷۵ و ۱ متر مکعب است. انواع بچبنگ :

چینگ پلانت ثابتچینگ پلانت سیارچینگ پلانت پرتابل یا قابل حمل

دامپ تراک

Dump Truk جهت حمل مصالح ساختمانی و بلوک های ساختمانی کامیون ، مناسب ترین وسیله است. ظرفیت کامیون ها بین 4 تا 40 متر مکعب است. بهترین وسیله حمل و نقل مصالح در کارگاه های بزرگ هستند.

قیمت‌ گذاری و ارزیابی ماشین‌ آلات بتنی و تجهیزات صنعتی :

الف – موارد مؤثر در ارزیابی واحدهای تولیدی :

مدیریت و سیاست مدیریتی حاکم بر کارخانه یا کارگاهفن‌آوری بکار گرفته‌ شده در کارخانه یا کارگاهارزیابی سرمایه پایه و میزان افزایش آنبررسی بسترهای تولید انرژی تأسیسات و مهندسیبررسی مشخصات تجهیزات فنی و ماشین‌ آلات بتنی و خط تولید ، سال ساخت و برندبررسی مشخصات تولیدی محصول از مواد اولیه

ب – اصول ارزیابی در کارخانجات :

بررسی مدیریت و مجموعه آن در کارخانه از زمان تأسیس ، شروع بهره‌ برداری و تأمین و تکمیل جهت بهره‌ برداری و تولید محصول می باشد.بررسی ، تحقیق و تشخیص فعال یا غیرفعال بودن کارخانه و مشاهده موجودی و وضعیت ماشین‌ آلات بتنی ، تأسیسات مربوطه و تجهیزات با در نظر گرفتن نو و کارکرده یا اسقاطی بودن.مبلغ هزینه اولیه برای سرمایه‌ گذاری و افزایش سرمایه آتی که انجام‌ گردیده است از ابتدا با مضمون دارائی‌ های مشهود و نامشهود باشد.ارزیابی موارد ثبت استهلاک و نحوه آن در حساب‌ها و کنترل با نمونه عینی آن.بررسی چگونگی سوددهی کارخانه و بازگشت سرمایه با در نظر گرفتن استهلاک و هزینه نگهداری.کارشناسی و ارزیابی با در نظر گرفتن شرایط روز بازار و عوامل جانبی.

ج – نحوه مشاهده و ثبت مستندات کارخانه :

درج امکانات و تأسیسات جانبی ازجمله : آب ، برق ، گاز ، سیستم‌ های کنترلی ، سوخت .ثبت سیستم‌ های مربوط به خط تولید و نرم‌افزار.ثبت تأسیسات و تجهیزات زیر بنایی مثل سیستم‌ های گرمایشی و خنک‌ کننده و ساپورترها.ثبت مشکلات و محدودیت‌ های محیطی و حاشیه‌ ای مربوط به کارخانه.درج زمان و تاریخ دقیق بازدید.ذکر نام افراد به‌ عنوان شهود و مسئولین همراه در زمان ارزیابی ماشن آلات بتنی توسط کارشناس رسمی دادگستری .بیان مشخصات دقیق محل مورد ارزیابی ازنظر موقعیت ، منطقه و محل.ذکر مشخصات فنی و عوامل ظاهری ، ماشین آلات بتنی ، تأسیسات ، ابزارآلات ، سال ساخت ، برند ماشین آلات.

د – ثبت اطلاعات حقوقی و اسناد :

بررسی و ثبت اطلاعات مربوط به مجوز تأسیس و امتیازاتبررسی و ثبت اطلاعات مربوط به امتیاز برند و انحصاری بودناطلاعات مربوط به دریافت استاندارد و ایزواطلاعات مربوط به دریافت امتیاز آب شهری ، برق ، گاز و انشعابات مربوطهدریافت مجوز چاه آب و میزان بهره‌برداری آنبیمه و پشتیبانی آنخدمات بازرگانی و تبلیغاتیحقوق ارتفاقی در کارخانه ، منطقه آزاد

موضوع اطلاعات مالی در ارزیابی ماشین آلات بتنی و کارخانجات :

بررسی تراز مالی سالیانه کارخانه در مورد خرید تجهیزات و ماشین‌ آلاتبررسی قرارداد های مربوط به نصب و راه‌ اندازی و پشتیبانی تجهیزاتبررسی شرایط بازار روز در ارزیابیبررسی سهام شرکت و سود سالیانه کارخانجاتبررسی شفافیت اطلاعات کارخانه در بورسبررسی قراردادها و برگ خریدها با موضوع تأمین تجهیزات و ماشین‌آلاتبررسی ثبت ارزش دفتری در زمان خرید برای ارزیابی

مجموعه ما با بهره گیری از کارشناس رسمی دادگستری در رشته ماشین آلات و تاسیسات کارخانجات ، برق ، اموال منقول ، راه و ساختمان و نقشه برداری جهت ارزش گذاری دستگاه ها ، خطوط تولید ، تجهیزات و تاسیسات و ارزیابی ماشین آلات بتنی ، ماشین آلات صنعتی ، ماشین آلات راهسازی ، ماشین آلات کشاورزی ، ماشین آلات ساختمانی ، کارخانجات و کارگاه ها با کارشناس خبره و با تجربه ما تماس حاصل نمایید.

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *