وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

آکورا ان اس ایکس

[ad_1]

معرفی خودرو

car-intro

آکورا NSX پس از وقفه ای طولانی به میدان رقابت بازگشته است. خودرویی که سردمدار ورود ژاپنی ها به کلاس خودروهای سوپراسپرت بود اکنون دومین نسل خود را به دیترویت 2015 آورده است. آکورا NSX جدید تقریباً همان چیزی است که در مدل های کانسپت آن دیده بودیم. خودرویی کوپه و جذاب با طراحی مدرن و دل نشین. البته با دقت در طراحی این خودرو ممکن است خودروهای زیادی در ذهن شما شکل بگیرند. آئودی R8، فراری 458، لامبورگینی اونتادور و حتی لکسس LFA هر کدان نشانه هایی در این خودرو دارند. با این وجود، آکورا یا هوندا NSX با هیچ خودروی دیگری اشتباه گرفته نخواهد شد. نیروبخش این خودرو در قرن بیست ویک باید پیشرانه ای آینده نگر باشد. به همین منظور، هوندا از قوای هیبریدی برای این خودرو بهره جسته است. در این مجموعه ترکیبی، یک موتور V6 و سه موتور الکتریکی قرار گرفته اند. موتور شش سیلندر این خودرو که به صورت طولی نصب شده، با کمک دو توربوشارژر قادر به تولید 550 اسب بخار قدرت می باشد. سه موتور الکتریکی هم هر دو محور خودرو را به چرخش در می آورند. دو موتور الکتریکی روی محور جلو قرار دارند. در حالی که موتور سوم در پشت موتور بنزینی و روی محور عقب جای گرفته است. یک گیربکس 9 سرعته خودکار با کلاچ دوگانه هم برای این خودرو توسعه داده شده است. آکورا NSX روی چرخ های 19 اینچی با تایرهای 245/35 در جلو و رینگ های 20 اینچی با تایرهای 295/30 در عقب نشسته است. برای توقف این خودروی اسپرت هیبریدی از کالیپرهای 6 پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب همراه با دیسک ترمز کربن سرامیکی بهره گرفته می شود. در مقایسه با نسخه کانسپت که در سال 2013 معرفی شد، آکورا NSX اندکی بزرگ تر شده و طول آن به 4470 و عرض آن به 1940 و ارتفاعش به 1215 میلی متر رسیده است. فاصله بین دو محور آن هم 2630 میلی متر می باشد. رانندگی با این خودروی آکورا در حالت های قابل انتخاب آرام، اسپرت، اسپرت بیشتر و مسابقه ای انجام پذیر است. در هرکدام از این وضعیت ها، تنظیمات موتورهای الکتریکی، گیربکس، شاسی، تعلیق و سطح صدای موتور تغییر می کنند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *