وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

آکورا آر دی ایکس

معرفی خودرو

car-intro

آکورا، اولین ژاپنی ای بود که کلاس خودروهای لوکس را به چالش کشید و در سال 1986 با شعار برجسته «عملکردِ حساب شده» به این بازار گران قیمت وارد شد. در همین حال، طول زیادی نکشید که شاخه لوکس محصولات هوندا از این هدف بزرگ اولیه فاصله گرفت و بیشتر وارد یک مرحله پیچ در پیچ در جستجوی یک هویت شد که نتیجه آن رفته رفته در مدل های کنونی در قالب بازگشت به ریشه ها مشاهده می شود؛ موضوعی که حداقل در مورد خودروهای مسافری صدق می کند.این تکامل، هنگامی اتفاق افتاد که RDX در سال 2012 به نسل دوم خود رسید؛ چیزی که در آپدیت کنونی برای مدل 2016 از این هم فراتر رفته است. یک طراحی با جذابیت بیشتر، افزایش تجهیزات در کنار امکانات ایمنی، قدرت بیشتر به صورتی متعادل و همین طور کاهش مصرف سوخت به میزان 0/3 لیتر در هر 100 کیلومتر جاده با دیفرانسیل تمام چرخ متحرک، از جمله اقداماتی هستند که آکورا در مدل جدید انجام داده است. در همین حال، مصرف سوخت اندازه گیری شده برای مدل AWD تست برابر 10/2 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده است.خروجی موتور 3/۵ لیتری V-6 به اندازه ۶ اسب بخار و یک پوند-فوت (1/3۵ نیوتن متر) افزایش یافته که همان طور که پیش بینی می شود، تغییر چندانی در عملکرد در پیست آزمایشی نشان نمی دهد. شتاب گیری این خودرو دقیقاً مشابه چیزی است که از مدل 2014 آکورا AWD RD شاهد بوده ایم؛ یعنی ثبت سرعت 9۶/۶ کیلومتر بر ساعت در ۶/2 ثانیه و عبور از فاصله یک چهارم مایل در مدت 14/8 ثانیه با سرعت نهایی 1۵۴/۵ کیلومتر بر ساعت.عملکرد سیستم ترمز کاملاً متناسب با کلاس خودرویی RDX است. البته پدال ترمز، وضعیت پایدار و مناسبی را نشان داده، ولی فاصله ۵۶ متری برای توقف از سرعت 112/۶۵ کیلومتر بر ساعت چیزی نیست که بتوان به آن افتخار کرد. همچنین در پشت فرمان RDX با بدفرمانی های زیادی مواجه می شوید که البته چنین موضوعی در این کلاس خودرویی، چندان غیر معمول نیست.اگر دینامیک رانندگی را برای چند دقیقه کنار بگذاریم، RDX جایگاه بالایی در جذابیت های ظاهری، امکانات، فضای داخلی و «ارزشمند بودن» دارد. جلوبندیِ جدید با ردیف چراغ های آشنای LED آکورا همراه شده و شرایط را برای یکی از خوش ترکیب ترین پکیج های ظاهری در این کلاس، اندکی پیچیده تر کرده است. در همین حال، در خودروی تست شده، امکانات آپشن زیادی استفاده شده اند؛ از جمله دیفرانسیل تمام چرخ متحرک، سیستم راهبری، یک سقف آفتاب گیر اتوماتیک، طراحی چرمی، سیستم صوتی پرمیوم ELS، پاندورا، قابلیت اتصال بلوتوث، درب عقب خودکار و خیلی چیزهای دیگر به صورت خودکار. همه این موارد باعث شده اند که در نهایت یک کراس اور کامپکت لوکس و زیبا با قیمت کلی ۴۴ هزار و 340 دلار در اختیار داشته باشیم.با این وجود، برای خریداری که اولویت هایش راحتی در سکوت و ویژگی های لوکس باشند و کمتر به لذت رانندگی توجه داشته باشد، RDX گزینه نسبتاً مناسبی خواهد بود. شاید هم در آینده آکورا بتواند شعار اولیه خود، مبنی بر «راحتیِ حساب شده» را برای شاسی بلندهای خود در عمل به کار ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *