وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

آئودی اس 6

معرفی خودرو

car-intro

شاید یکی از جذاب ترین بخش های دنیای خودرو تست رانندگی با مدل های جدیدی است که وارد بازار می شود و نه تنها می تواند هیجان زیادی را همراه داشته باشد بلکه می تواند در تصمیم گیری نهایی خریداران نیز تأثیر به سزایی داشته باشد. این بار نوبت می رسد به یکی از مدل های کمپانی آلمانی آئودی یعنی Audi S6 2015 که کارمندان R&T شانس رانندگی و تست آن را داشته اند. خودروسازان معمولاً در نیمه عمر محصولات خود، فیس لیفت هایی برای جبران و تصحیح اشتباهات یا بهبود طراحی و بروز کردن محصول انجام می دهند. این کاری است که آئودی با محصول سدان و واگن متوسط خود A6 و نسخه اسپرت آن S6 انجام داده است. تغییرات ظاهری در A6 جدید به صورتی محافظه کارانه انجام شده اند. این نوع فیس لیفت را نمی توان با آن کاری که مرسدس در کلاس E و تویوتا در کمری جدید انجام داد، مقایسه کرد. در واقع باید نام آن را جراحی زیبایی نامحسوس بگذاریم. سپرهای جلو با اندکی زاویه بیشتر، جلوپنجره مشبک با لبه های تیز، نوار افقی کرومی در پایین درب صندوق، لوله های اگزوز مستطیلی شکل و سپر عقب بازطراحی شده تنها در نگاه یک ناظر خبره به چشم می آیند. چراغ های جلو و عقب نیز از نظر گرافیکی و چینش لامپ ها تغییر کرده اند. این سبک طراحی چراغ ها با ماتریس LED درون آن ها باعث گردیده که این خودرو شباهت زیادی به آئودی A7 اسپرت بک (Sportback) داشته باشد. در اروپا می توان از پیشرانه های دیزلی با استاندارد یورو 6 و حجم 2.0 لیتری 148 اسبی با مصرف سوخت 4.2 لیتر و 1.8 لیتری توربوی 187 اسبی با مصرف سوخت 5.7 لیتر و 2.0 لیتری توربوی 220 اسبی بهره گرفت. موتور هشت سیلندر بنزینی شامل یک موتور 4.0 لیتری TFSI با 420 اسب بخار در مدل توربو می باشند. برای تمام مدل های دو دیفرانسیل با پیشرانه های بنزینی از یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه استفاده می شود. یک گیربکس CVT هم برای انواع دیفرانسیل عقب قابل انتخاب خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *