وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

آئودی آر 8 وی 10

[ad_1]

معرفی خودرو

car-intro

R8 اولین بار در سال 2006 وارد بازار شد و هدف آن گسترش سبد محصولات کمپانی و ورود به کلاس سوپر اسپرت ها بود. پس از چند سال نسخه 10 سیلندر آن نیز به تولید رسید و نگاه ها را بیشتر متوجه این کوپه دو درِ موتوروسط کرد. حال نسل دوم آن معرفی شده و به زودی رونمایی خواهد شد؛ انتظار می رود فروش آن از اواخر سال جاری میلادی آغاز شود. نسل جدید در کل همان اسلوب نسل قبلی را حفظ کرده و در ظاهر به پدر خود تکیه دارد اما پی ریزی آن کاملاً با تغییر روبرو بوده و علی رغم شباهت ها تمامی عناصر ظاهری آن از نو تعریف و طراحی شده اند؛ برای مثال طرح کلی دماغه، قسمت تیره رنگ انتهای درها، فرم چراغ ها و بدنه تمام آلومینیومی را می توان نام برد. به گفته “اولریش هاکنبِرگ” مدیر توسعه فنی کمپانی تمامی اجزای این نسل یا نسبت به نسل پیشین بهبود یافته اند یا دوباره طراحی شده اند. ساختار جدید بدنه باعث افزایش 40 درصدی استحکام آن شده است. نکته جالب توجه این است که از منابع موثق نزدیک به کمپانی نقل شده طراحی آن کاملاً تحت نظر مدیر طراحی پیشین آئودی “وولفگانگ اِگِر” صورت گرفته است. مهندسین آئودی با استفاده از تجارب و اطلاعاتی که از مسابقات LMS و LMP دارند محصولی ساخته اند که بیش از تمامی محصولاتشان روح مسابقه ای داشته و از هر نظر بسیار شبیه به یک خودروی پیست است؛ با این تفاوت که در خیابان هم می توانید با آن سروصدا کنید. اگرچه غالباً از آلومینیوم ساخته شده اما استفاده از CFRP (پلیمر تقویت شده با الیاف کربن) در نسخه Plus باعث رسیدن وزن آن به 1454 کیلوگرم (66 کیلوگرم کاهش) شده است. نسل جدید با طول 4426 میلی متر، عرض 2037 میلی متر و ارتفاع 1240 میلی متر نسبت به نسل پیشین 39 میلی متر عریض تر و 9 میلی متر پایین تر است اما از نظر طول تغییری نکرده. همراه با ارائه نسخه کوپه، برنامه ریزی برای نسخه روباز هم در دستور کار است که شاید در ماه نوامبر در نمایشگاه لس آنجلس از آن رونمایی شود. یک نسخه الکتریکی e-Tron (بر پایه این نسل) هم قرار است با تعداد محدود و در بازارهای محدود به فروش برسد که از تکنولوژی توسعه یافته تر و باتری های پربازده تری سود می برد. چراغ های جلو دارای تکنولوژی پیشرفته لیزر هستند و از سامانه Dynamic Turn Signals بهره می برند. در بخش فنی اولین نکته کنار گذاشته شدن موتور 8 سیلندر به دلیل قوانین مالیاتی بسیار سخت گیرانه در بازارهای هدف ازجمله چین می باشد؛ البته هاکنبرگ اظهار داشته که آئودی در حال کار روی این موضوع است و پیشنهادهایی هم برای آن در دست بررسی است ازجمله ارائه یک نمونه ارزان تر و ضعیف تر در آینده. برای این نسل تنها نمونه 10 سیلندر قابل سفارش است که نسبت به قبل به نوعی یک سیر تکاملی را طی کرده و به ویژگی هایی ازجمله سامانه Start-Stop جدید و ارزیابی هوشمند تعداد سیلندرهای مورد نیاز مجهز می باشد که سهم بزرگی در کاهش مصرف سوخت دارند. موارد ذکر شده به همراه دیگر عوامل باعث شده اند مصرف سوخت و آلایندگی این نسل به میزان 10 درصد بهبود یابد. جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه S-ترونیک می تواند با استفاده از کلاچ پیشرفته چندصفحه ای قدرت پیشرانه را به طور کامل به محور جلو یا عقب منتقل کند یا این که با استفاده از سامانه Quattro کاملاً جدید، بهبود یافته و سریع تر هر چهار چرخ را به حرکت درآورد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *