وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

لکسوس ان ایکس 200 تی

[ad_1]

معرفی خودرو

car-intro

سرانجام کراس آور متوسط القامت لکسس با موتور توربوشارژر و چهره‌ای اسپرت و خشن معرفی شد اما نه آنقدر فضایی و دیوانه کننده که تصور می‌شد! از دیدگاه طراحی، خطوط تند و تیز نمونه کانسپت، نرم و منحنی شده و در مجموع یک طرح امروزی و خوش تیپ اسپرت را خلق کرده‌اند. جلوپنجره دوکی شکل و چراغ‌های باریک و خشن با ظرافت و رعایت جزئیات فراوان طراحی شده‌اند. خوشبختانه طرح مفهومی با درایت و درک مناسب به طرحی واقعی تبدیل شده به گونه‌ای که بیشتر نکات مثبت آن طرح همچنان در نسخه نهایی مشاهده می‌شوند. شاید تنها نکته منفی، گلگیرهای مشکی رنگی هستند که برای بهره‌گیری از دو نوع چرخ در اندازه‌های 17 اینچی استاندارد و 18 اینچی سفارشی طراحی شده‌اند و رنگ تیره آن‌ها باعث می‌شود اندازه چرخ‌ها کوچکتر به نظر آید. سه نسخه از قوای محرکه برای لکسس NX در نظر گرفته شده است. NX 300h با پیشرانه هیبریدی تا حدودی شبیه پیشرانه RC 300h خواهد بود. یعنی یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر با توان 176 اسب بخار و یک موتور الکتریکی که 140 اسب بخار به نیروی آن می‌افزاید. لکسس در مدل‌های F-Sport هم با کد NX 200t مجهز به موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربو است و در نهایت مدل ساده همین موتور که NX 200 خواهد بود و احتمالاً در بازارهای جهانی به عنوان پیشرانه استاندارد پایه معرفی خواهد شد. هنوز از قدرت و توانایی‌های این پیشرانه‌ها، اطلاعاتی منتشر نشده و باید لااقل تا نمایشگاه پکن منتظر بمانیم. ساختار و پلتفرم لکسس NX از نسخه اصلاح شده RAV4 تویوتا بهره گرفته که در نمونه‌های پایه به صورت دیفرانسیل جلو خواهد بود و البته گزینه انتقال نیرو به چهار چرخ نیز به عنوان یک آپشن در نظر رفته شده است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *