دسته‌بندی نشده

بیمه گوشی – نحوه محاسبه بیمه سرقت موبایل

[ad_1]

بیمه گوشی یکی از انواع بیمه ها می باشد که در راستای افزایش قیمت آن مورد نیاز واقع شده و متقاضیان می توانند با در نظر گرفتن قیمت و نحوه محاسبه قیمت بیمه گوشی نسبت به دریافت آن از طریق شرکت های بیمه واگذار کننده، اقدام نمایند. یکی از مزایای این بیمه، پرداخت غرامت در صورت سرقت موبایل می باشد.

برای مشاوره نحوه محاسبه بیمه گوشی

برای مشاوره نحوه محاسبه بیمه گوشی

 

امروزه با توجه به اینکه فناوری رو به رشد زیادی بوده و در نتیجه آن ورود لوازم و تجهیزات الکترونیک بسیاری به بازار می باشد، بیمه این لوازم امریست که خیلی ها به دنبال آن هستند و برای خرید آن اقدام می کنند. یکی از این لوازم و تجهیزات الکترونیک که در دسترس تقریبا تمامی افراد می باشد، گوشی و یا همان تلفن همراه است. 

گوشی هایی که روز به روز با مدل های متفاوت تر و قیمت های بیشتر وارد بازار می شوند، نیازمند نگهداری و توجه بیشتری برای جلوگیری از شکستگی، خرابی و آسیب دیدن دارند. همین موضوع باعث شده است تا افراد زیادی که گوشی های گران قیمت خریداری می کنند، به فکر خرید بیمه ای باشند که در آن پوشش های زیادی را نسبت به لوازم و تجهیزات الکترونیک آن ها در بر داشته باشد. در ادامه به بررسی یکی از این نوع بیمه ها تحت عنوان بیمه گوشی پرداخته شده و در رابطه با پوشش های آن، نحوه محاسبه بیمه سرقت موبایل و همچنین قیمت بیمه گوشی توضیحات کاملی ارائه شده است.

یبمه گوشی چیست

با ورود گوشی های امروزی به بازار و خرید آن ها با قیمت های سرسام آور و میلیونی، نگرانی بابت افتادن، شکستن، و یا خرابی آنها به امری مهم تلقی شده که در راستای آن فکر خرید بیمه گوشی را نیز در سر خریداران انداخته است. با توجه به اینکه گوشی ها و تلفن های همراه گران قیمت معمولا با ضمانت نامه همراه بوده، اما افراد بسیاری به دلیل عدم پوشش دهی گارانتی به طور کامل در تلاش برای خرید بیمه گوشی هستند. اما این سوال پیش می آید که بیمه گوشی چیست و چگونه می توان آن را خریداری کرد؟ 

 

حتما تا بحال شنیده اید که خرید گوشی به همراه گارانتی خیلی مورد نظر قرار نگرفته چرا که گارانتی حوادثی از جمله ضربه خوردگی، شکستن، سرقت و در آب افتادن گوشی را پوشش نمی دهد که همین مسئله باعث شده است خریداران زیادی اقدام به خرید گوشی بدون گارانتی کنند. 

 

بیمه گوشی یک نوع بیمه می باشد که مکمل گارانتی به شمار می آید. بیمه گوشی دارای طرح های متفاوتی بوده که در آن علاوه بر دریافت خسارت شکستگی، سرقت گوشی، و در آب افتادن آن، می توان هزینه انجام تعمیرات و تعویض گوشی را نیز تحت پوشش آن در نظر گرفت.

بیمه تامین اجتماعی

قیمت بیمه گوشی

زمانی که بحث خرید بیمه گوشی به میان می آید، متقاضیان علاقه مند به خرید آن در تلاش برای دانستن قیمت بیمه گوشی هستند. هزینه بیمه موبایل با توجه به اینکه پوشش دهی های بیشتری نسبت به گارانتی را ارائه می دهد، بنابراین از هزینه گارانتی گران تر خواهد بود. از آنجایی که بیمه گوشی شامل پوشش دهی های گسترده ای خواهد بود که ممکن است برای گوشی متقاضی پیش بیاید، و پرداخت خسارت آن گاهی برابر با کل قیمت گوشی می باشد، بنابراین می توان گفت قیمت بیمه گوشی می تواند نسبت به قیمت گوشی متقاضی متغیر باشد. 

 

در واقع قیمت بیمه گوشی به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که مواردی همچون تاریخ تولید گوشی، ارزش آن، میزان سلامت گوشی و غیره را در بر می گیرد. اگر متقاضی قصد خرید بیمه گوشی را دارد، می توان با مراجعه به یکی از شرکت هایی که بیمه موبایل را ارائه می دهد، از هزینه و قیمت دقیق بیمه گوشی و موبایل خود مطلع شوند.

خرید بیمه

 

نحوه محاسبه قیمت بیمه گوشی

برای اینکه بتوان به صورت تخمینی قیمت بیمه گوشی را محاسبه کرد بهتر است از فرمول خاصی که مرتبط به بیمه گوشی می باشد، استفاده کرد. لازم به ذکر است متقاضیانی که قصد خرید بیمه گوشی خود را دارند، می بایست قبل از اقدام موارد و نکات مرتبط با بیمه موبایل را مطالعه کنند و در صورت علاقه مندی، از طریق نحوه محاسبه نرخ بیمه گوشی که در ادامه به آن پرداخته شده است، هزینه تقریبی بیمه گوشی خود را به دست آورده و در صورتی که قادر به پرداخت آن می باشد، برای خرید بیمه گوشی اقدامات لازم را به انجام برسانند. 

 

محاسبه حق بیمه به این صورت می باشد که سرمایه مورد بیمه در نرخ بیمه ضرب شده و این عدد تقسیم بر هزار می شود. عدد به دست آمده با مالیات بر ارزش افزوده جمع شده که عدد نهایی را به متقاضی می دهد. باید گفت که معمولا گوشی های صفر تحت پوشش قرار می گیرد. با این تفاسیر و احتساب حق بیمه گوشی برابر با 6 الی 7 درصد قیمت گوشی می باشد. برای مثال اگر گوشی خریداری شده 1 میلیون تومان باشد، حق بیمه گوشی برابر با 60 یا 65 هزار تومان می باشد.

دریافت مجوز بیمه

پوشش های بیمه گوشی

شرکت های بیمه گری از جمله بیمه پارسیان و بیمه سامان، خسارت های زیادی را برای بیمه نه تنها گوشی بلکه اکثر تجهیزات الکترونیک در نظر گرفته اند، اما به دلیل وجود ضمانت نامه و گارانتی در زمان خرید لوازم الکترونیک از جمله گوشی، بیمه گرها در تلاش برای ارائه پوشش های بیشتری هستند که در ضمانت نامه وجود ندارد. 

 

لیست پوشش دهی خسارات بیمه گوشی و سایر لوازم الکترونیک از قبیل زیر می باشد:

 

سیل، آب گرفتگی

ریخته شدن مایعات در گوشی

رانش زمین، نشست زمین، ریزش کوه یا صخره

حوادث طبیعی مانند آتش سوزی، انفجار، صاعقه

سقوط، تصادفات

آلودگی، دود، ذرات گرد و غبار در هوا

خسارت حین تعمیر و تمیز کردن دستگاه

خرابی به هنگام باز و بسته کردن گوشی 

زنگ زدگی، خوردگی و یا فرسودگی 

سرقت گوشی به دلیل شکستن درب یا قفل چیزی (حرز)

خرابی گوشی به دلیل نوسان برق

 

در مواردی همچون استفاده از شارژرها و آداپتورهای متفرقه، اشکالات نرم افزاری و استفاده از برنامه های کپی، استفاده از نرم افزارهای غیر رسمی شامل پوشش های بیمه گوشی نمی شود و نمی توان با استفاده از این دلایل خسارت موبایل را دریافت نمود.

مشاهده سوابق بیمه با موبایل

بیمه سرقت گوشی

با توجه به کوچک بودن و حمل راحت گوشی و با در نظر گرفتن قیمت های بالای موبایل، یکی از تجهیزات الکترونیکی که به مراتب به سرقت می رود، موبایل و تلفن همراه می باشد. مالکان موبایل دزدیده شده علاوه بر از دست دادن یکی از سرمایه های خود، ممکن است اطلاعات و داده های زیادی را نیز از دست داده باشد. 

 

اما آیا می توان خسارت سرقت گوشی را جبران نمود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که پوشش های بیمه گوشی شامل بیمه سرقت گوشی نیز می شود. این بدان معناست که اگر گوشی مالکی دزدیده شود، می تواند با مراجعه به یکی از شعب شرکت بیمه گذار خسارت های ناشی از آن را دریافت نماید.

 

نکته: خسارت بیمه سرقت موبایل در صورتی قابل دریافت می باشد که مالک ثابت کند، گوشی او را با زور و یا شکست درب و قفل ماشین و خانه دزیده اند. در غیر این صورت، خسارت بیمه سرقت موبایل، قابل دریافت نیست.​

 

برای اینکه بتوان نسبت به دریافت خسارت بیمه سرقت گوشی اقدام نمود، می بایست مدارک لازم را ارائه داد. مدارکی همچون گزارش نیروی انتظامی مبنی بر تایید سرقت، ثبت در سامانه همیاب 24 و ارائه پرینت آن به شرکت بیمه، ارائه کلیه لوازم جانبی گوشی از جمله شارژر، هندزفری و …، و همینطور انتقال مالکیت رجیستری گوشی به شرکت بیمه برای دریافت خسارت الزامی می باشد.

 

نکات مهم بیمه سرقت گوشی

 

مواردی وجود دارد که بیمه شدگان در صورت دزیده شدن گوشی خود برای دریافت خسارت باید به آن توجه داشته باشد. لازم به ذکر است اگر گوشی متقاضی در جنگ، اغتشاش، و آشوب به سرقت رود، شرکت بیمه هیچ مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت. همچنین سرقت موبایل به دلیل قاپ زنی، زورگیری و کف زنی مشمول پرداخت خسارت بیمه نمی شود. همچنین در صورتی که مالک گوشی از انتقال رجیستری به شرکت بیمه امتناع کند، امکان دریافت خسارت از وی سلب می شود.

جرم سرقت گوشی

تفاوت بیمه گوشی با گارانتی

یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری را به خود مشغول می کند این است که چرا باید بیمه گوشی تهیه کنیم وقتی گوشی که خریداری می کنیم دارای ضمانت نامه و یا همان گارانتی می باشد. در واقع نکته همینجاست که باید دانست چه تفاوتی بین بیمه گوشی و گارانتی وجود دارد.

 

در پاسخ به این سوال باید گفت که تفاوت های زیادی بین بیمه گوشی و گارانتی وجود دارد که هر خریداری باید آن را در نظر گرفته و در صورت علاقه مندی اقدام به خرید بیمه گوشی خود کند. همانطور که در بخش قبل گفته شد، پوشش دهی های بیمه و گارانتی با هم متفاوت می باشد. از این رو، روز به روز افرادی بیشتری با خرید گوشی های گران قیمت اقدام به بیمه کردن آن نیز می کنند. 

 

لازم به ذکر است گارانتی یا ضمانت نامه به عنوان تعهدی می باشد که در ازای تعمیر خرابی های مرتبط با خود گوشی استفاده می شود. این بدان معناست که کاربر دخلی در خرابی گوشی نداشته و مشکل به صورت خودجوش در گوشی مشاهده شده است. اما، در بیمه گوشی اینطور نیست. با داشتن بیمه گوشی و موبایل می توان خسارات مشکلات و مواردی همچون سرقت موبایل، افتادن گوشی در آب، خرابی گوشی بر اثر حوادث طبیعی و مواردی که پیش تر ذکر شده را پرداخت نمود. 

بیمه مسافرتی

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بیمه گوشی در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه محاسبه بیمه سرقت موبایل پاسخ دهند.

 

 

سوالات متداول

1- ✔️ بیمه گوشی چیست؟

✔️ بیمه گوشی یکی از انواع بیمه نامه هایی می باشد که جهت خسارت گوشی به مالکان غرامت پرداخت می کند که در متن مقاله توضیحات کاملی در این باره داده شده است.

2- ✔️ نحوه محاسبه قیمت بیمه گوشی به چه صورت می باشد؟

✔️ برای محاسبه بیمه گوشی می بایست قیمت گوشی را در نظر گرفته و 6 الی 7 درصد آن را به عنوان حق بیمه پرداخت نمود که فرمول محاسبه آن در متن مقاله آورده شده است.

3- ✔️ پوشش دهی های بیمه گوشی شامل چه مواردی می شود؟

✔️ سیل، زلزله، سرقت، آب رفتگی، و دیگر مواردی که در متن مقاله آورده شده است، جزو پوشش دهی های بیمه گوشی محسوب می شود.

برای مشاوره نحوه محاسبه بیمه گوشی

برای مشاوره نحوه محاسبه بیمه گوشی

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *