شورولت تاهو
معرفی خودرو
اگر اولین تجربه تان با شورولت تاهو باشد، ممکن است در ابتدا از جثه غول پیکر و وزن 2600 کیلوگرمی آن شوکه شوید. با این حال، شورلت تاهو یک خودروی جادار و مفید است. بیشتر مزیت های این شاسی بلند به خاطر ابعاد غیرعادی و بزرگ آن است. تمام این افزایش ابعاد به پلتفرم آن در پیکاپ های بزرگ شورولت برمی گردد. شورولت در سال گذشته، در طراحی سیلورادو کاملاً تجدیدنظر کرد و متعاقب این طراحی دوباره، تاهو نیز تغییرات ساختاری زیادی به خود دید. پلتفرم جدید، صلبیت بهتری در ساختار دارد و استفاده از فولاد با مقاومت بالا، باعث شده تا وزن خودرو بیش از حد اضافه نشود. از دیگر موارد جدید در شورولت تاهو، سیستم دستیار فرمان الکتریکی است که برای سهولت کار راننده و مصرف بهینه سوخت استفاده شده است. فرمان پذیری راحت در تاهو، کنترل خودرو در آن را بسیار راحت کرده است. همچنین دایره گردش 11/88 متری تاهو نشان می دهد که چقدر قدرت مانور این خودرو از چیزی که انتظار دارید بیشتر است. ولی نباید فراموش کرد که داشتن شورولت تاهو در شهر به هیچ وجه آسان نخواهد بود؛ مگر این که نشان پلیس یا آتش نشانی به همراه داشته باشید. پیشرانه تاهو نیز مطابق با سیلورادو انتخاب شده است. موتور ۵/3 لیتری V8 اکنون دارای انژکتور سوخت مستقیم، زمان بندی متغیر سوپاپ ها و قابلیت غیرفعال شدن سیلندرها است و از بدنه آلومینیومی استفاده کرده است. این موتور داری قدرت 3۵۵ اسب بخار است و گشتاور خروجی آن نیز 519 نیوتن متر است. قدرت این موتور توسط یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی منتقل می شود. همچنین گیربکس تاهو دارای حالت یدک کشی است که در آن دنده ها به مدت زمان بیشتری نگه داشته می شوند و شیفت دنده ها به پایین نیز با سرعت بیشتری انجام می شود. این حالت اگر در هر خودروی دیگری به جز تاهو بود، می توانست به عنوان «اسپرت» شناخته شود. شتاب گیری تاهو تا سرعت 9۶/۶ کیلومتر بر ساعت، 7/1 ثانیه طول می کشد و این خودرو مسیر یک چهارم مایل را در مدت 1۵/۶ ثانیه با سرعت نهایی 1۴۶/۴۵ کیلومتر بر ساعت طی می کند. برای اولین بار در تاریخ تاهو، درهای جلو با مدل سیلورادو مشترک نیستند. این موضوع به طراحان کمک کرده تا نمایی منحصربه فرد برای خودرو ایجاد کنند.