پورشه 718 باکستر اس
معرفی خودرو
دو دهه بعد از ورود موفق پورشه باکستر، این رودستر اشتوتگارتی با اضافه نمودن عدد 718 کاملاً به روزرسانی شده است. اما طبیعتاً تغییرات این مدل تنها در نام آن خلاصه نمی شود. شاید مهم ترین تغییری که در ابتدا باید بدان اشاره کرد، توربو شدن پیشرانه تخت این خودرو است. از این پس پورشه باکستر و کیمن با افزودن عدد افسانه ای 718 شناخته خواهند شد. عددی که اشاره ای به مدل 4 سیلندر اسپرت موتور وسط پورشه در دهه 50 و 60 میلادی است. پیشرانه 718 باکستر S نیز با حجم 2.5 لیتر و توربوشارژر با هندسه متغیر توربین، قدرت خروجی 350 اسب بخار و گشتاور 420 نیوتن متر در دور موتور 1900 تا 4500 را ارائه می کند. این موتور نسبت به موتور شش سیلندر 3.4 لیتری با تنفس طبیعی سابق، 35 اسب بخار و 60 نیوتن متر خروجی بالاتری دارد. در این مدل نیز، شتاب صفر تا صد با پکیج کرونو و گیربکس اتوماتیک PDK به 4.4 ثانیه می رسد که نشان از 0.4 ثانیه بهبود دارد. نهایت سرعت این مدل نیز 285 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. موتورهای جدید نه تنها قدرتمندتر از نمونه های قبلی هستند بلکه به گفته پورشه کارآمدتر نیز شده اند به گونه ای که مصرف سوخت آن ها تا 13 درصد کاهش یافته است. هر دو نسخه 718 با یک گیربکس شش سرعته دستی به صورت پایه ارائه می شوند. پورشه طراحی 718 باکستر را نیز با اصلاحات فراوانی، به روز نموده است. این تغییرات باعث ایجاد چهره ای دل نشین تر و مدرن تر برای این خودرو شده اند. چراغ ها و چینش گرافیکی لامپ های درون آن ها، چراغ های سه بعدی عقب، سپر و هواکش های بزرگ تر روی آن، آینه های جانبی، دستگیره جدید درب ها، طراحی چرخ ها، هواکش های کناری، درب صندوق بار و نوار بین دو چراغ عقب و خروجی اگزوز از تغییرات این مدل به شمار می روند.