رشته زبان های خارجی ( انگلیسی، فرانسه، عربی، آلمانی)

چگونه می توان کارشناس رسمی دادگستری زبان عربی شد؟

[ad_1]

چگونه می توان کارشناس رسمی دادگستری زبان عربی شد؟

فعالیت به عنوان کارشناس رسمی دادگستری در رشته زبان عربی از جمله رشته هایی است که متقاضیان خاص خودش را دارد. برای اخذ پروانه کارشناس رسمی در رشته زبان عربی متقاضیان پس از بررسی دفترچه ثبت نام آزمون و بررسی صلاحیت های عمومی و اختصاصی خود در صورت دارا بودن شرایط می توانند اقدام به ثبت نام و شرکت در آزمون نمایند. آزمون کارشناس رسمی زبان عربی بر اساس نیاز به کارشناسان برگزار شده و پذیرفته شدگان در این آزمون می توانند پس از گذراندن دوران کارورزی نسبت به کارشناسی پرونده های این حوزه فعالیت نمایند.

 

صلاحیت های کارشناس رسمی زبان عربی چیست؟

کارشناس رسمی دادگستری در این رشته باید به زبان عربی و فارسی تسلط کامل داشته باشد و توانایی ترجمه متون را به هر دو زبان دارا باشد. یکی از صلاحیت های مورد نیاز این افراد توانایی بررسی و ارزیابی متون ترجمه شده است. این ارزیابی در خصوص صحت ترجمه های صورت گرفته و یا تطبیق با نسخه های اصلی و یافتن مغایرت ها صورت می گیرد. بررسی ادعاهای صورت گرفته در اسناد مختلف مانند اسناد تبلیغاتی و قرارداد ها و متون علمی و ادبی از دیگر مواردی است که بر عهده کارشناسان رسمی زبان عربی قرار می گیرد.

 

کاربرد مهارت های کارشناس رسمی در رشته زبان عربی در اجتماع و نیاز مردم

زبان عربی در میان زبان های رسمی سازمان ملل قرار دارد و در واقع یکی از شش زبان اصلی این سازمان است. زبان عربی با لهجه ها و گویش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. عربی مدرن به عنوان زبان استاندارد جهان عرب مورد استفاده قرار می گیرد. کشورهای عرب زبان به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس دارای بازار مناسبی برای مراودات تجاری نفتی و غیر نفتی با ایران هستند. ایران و برخی از کشورهای عرب زبان مانند امارات، به عنوان شرکای تجاری بزرگی مطرح هستند. حجم عظیم صادرات و واردات میان ایران و این کشورها در برخی مواقع منجر به بروز مشکلات و بد فهمی هایی که ناشی از عدم صحیح ترجمه متون است می گردد. گستردگی مناطق و جمعیتی که به زبان عربی سخن می گویند و مراودات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران با کشورهای عربی ضرورت تربیت کارشناسان رسمی زبان عربی را نشان می دهد.

 

چگونه می توان از طریق کانون به کارشناس رشته زبان عربی کار ارجاع نمود و دستمزد کارشناسی مرتبط چگونه تعیین می شود؟

لیست کارشناسان رسمی دادگستری در رشته زبان عربی که دارای پروانه رسمی از کانون کارشناسان رسمی هستند در این سایت و همچنین سایت کانون در دسترس افراد حقیقی و حقوقی قرار گرفته است. تعرفه کارشناسی بر اساس درصد هایی از مبلغ کل پرونده از سوی کانون تعیین و اعلام گردیده است و کارشناس دادگستری زبان عربی بر اساس این تعرفه ها پس از انجام بررسی های دقیق و اظهار نظر کارشناسی می تواند در خصوص دریافت حق الزحمه خود اقدام نماید. پرداخت دستمزد کارشناسان رسمی بر عهده اشخاص حقیقی و حقوقی است که طرفین پرونده مورد بررسی هستند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *