رشته زبان های خارجی ( انگلیسی، فرانسه، عربی، آلمانی)

چگونه می توان کارشناس رسمی دادگستری زبان انگلیسی شد؟

[ad_1]

چگونه می توان کارشناس رسمی دادگستری زبان انگلیسی شد؟

افرادی که علاقه مند هستند تا به عنوان کارشناس رسمی در این زمینه فعالیت کنند باید با شرکت در آزمون کانون کارشناسان رسمی دادگستری نسبت به اخذ پروانه کارشناسی زبان انگلیسی اقدام نمایند. شرکت در این آزمون مستلزم داشتن برخی شرایط عمومی و اختصاصی است که دارا بودن تمام آن ها برای متقاضیان الزامی است. مهم ترین شرط اختصاصی در برای شرکت در آزمون رشته زبان انگلیسی داشتن مدارک دانشگاهی معتبر در این رشته می باشد.

 

صلاحیت های کارشناس دادگستری زبان انگلیسی چیست؟

صلاحیت های این کارشناسان در زمینه هایی مانند ترجمه از فارسی به انگلیسی و از انگلیسی به فارسی هر نوع سند و مطلب و همچنین اظهار نظر در خصوص برابری ترجمه با اصل مدارک و مطالب ارایه شده می باشد. این افراد می توانند صحت و سقم مدارک ترجمه شده رسمی و غیر رسمی از زبان فارسی به انگلیسی و از انگلیسی به فارسی را ارزیابی نموده و در مورد مغایرت‌های مطالب مندرج در تبلیغات، قراردادها و هر سند و مطلبی که از فارسی به انگلیسی و از انگلیسی به فارسی ترجمه شده است اظهار نظر نمایند. این موارد شامل موارد مندرج در کتب، مقالات، برنامه‌های درسی، استاندارد ها، وب سایت‌ ها، تجارت الکترونیک و حتی صحت ترجمه شفاهی مطالب از فارسی به انگلیسی و از انگلیسی به فارسی نیز می گردد.

 

کاربرد مهارت های کارشناس دادگستری رشته زبان انگلیسی در اجتماع و نیاز مردم

روابط بین الملل در تمام حوزه ها نیازمند برقراری ارتباط با یک زبان مشترک است. گاهی اوقات ترجمه اسناد و مدارک از یک زبان به زبان دیگر می تواند موجب تغییر محتوا به صورت سهوی یا عمدی گردد که حق و حقوقی را برای طرفین ایجاد نماید. رسیدگی به صحت و سقم اطلاعات ترجمه شده که می تواند در قالب انواع قرارداد ها، کاتالوگ های تبلیغاتی، مقالات و بسیاری از اسناد دیگر باشد از مواردی است که کارشناس دادگستری رشته زبان انگلیسی می تواند در خصوص آن ها اظهار نموده و ابهامات ایجاد شده را به شکلی شفاف برای طرفین رفع نماید.

 

چگونه می توان از طریق کانون به کارشناسان زبان انگلیسی کار ارجاع نمود و دستمزد کارشناسی مرتبط چگونه تعیین می شود؟

افرادی که دارای مشکلاتی در خصوص اسناد و مدارک ترجمه شده هستند می توانند با استفاده از خدمات این سایت به اعضای کانون کارشناسان رسمی دسترسی پیدا نموده و با کارشناس مورد نظر خود ارتباط برقرار نمایند. علاوه بر این، دعاوی که به مراجع قضایی ارجاع می گردد بر اساس نظر قاضی در برخی موارد به کارشناس زبان انگلیسی سپرده می شود. دستمزد کارشناسان بر اساس تعرفه های کانون و مبلغ پرونده متفاوت بوده و پس از ارائه نظر کارشناسی قابل پرداخت خواهد بود.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *