امور تعاونی ها

بررسی ادغام شرکت های تعاونی به وسیله کارشناس رسمی دادگستری امور تعاونی ها

[ad_1]

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی ادغام شرکت های تعاونی بپردازیم.ابتدا باید تعریفی از شرکت های تعاونی داشته باشیم تا بتوانبم به سوالات پاسخ دهیم.  بدانیم که این ادغام شرکت های تعاونی بر چه اساسی شکل گرفته و نحوه ادغام این شرکت ها به چه صورت است. بدانیم چه دلایلی برای ادغام شرکت های تعاونی وجود دارد. شرکت های تعاونی به چه دلیل از ادغام دو یا چند شرکت استقبال می‌کنند. در نهایت بتوانیم کارشناسان تخصصی این امور را که کارشناس رسمی دادگستری امور تعاونی‌ها  هستند را به شما معرفی کنیم.

ابتدا به تعریف شرکت های تعاونی بپردازیم . شرکت های تعاونی به شرکت هایی می‌گویند که در جهت کارآفرینی اعضای خود شرکت در امور تولیدی و توزیع کار خواهند کرد. این امور شامل امور ساختمانی و شهرسازی، کشاورزی، دامداری، شیلات و بسیاری موارد دیگر می‌باشد. از این رو می‌توان گفت برای تشکیل یک شرکت تعاونی به تعدادی هیئت موسس جهت تشکیل شرکت تعاونی نیاز است تا با شرایط و ضوابط قانونی و رعایت آیین نامه ها طرح های توجیهی خود مبنی بر ایجاد یک شرکت تعاونی به اداره کل تعاون ارائه دهند. این شرکت های تعاونی پس از تایید کلیه مدارک و همچنین اخد مجوز های لازم شروع به کار خواهد کرد. این شرکت های تعاونی در ابتدا یک مجمع عمومی تشکیل می‌دهند که اعضای آن تمامی داوطلبین شرکت و سرمایه گذاران این بخش خواهند بود. سپس در این مجمع عمومی یک هیئت رئیسه انتخاب خواهند کرد و بر روند فعالیت شرکت تعاونی نظارت خواهند کرد. همچنین یک هیئت نظارت نیز برای امور نظارتی بر کار هیئت رئیسه انتخاب خواهد شد. به منظور ثبت شرکت ها و نحوه درخواست ثبت شرکت و مشکلات آن ها همچنین می توانید با کارشناس رسمی دادگستری ثبت شرکت ها و علائم تجاری و اختراعات ارتباط برقرار کنید.

اما بحث امروز ما در مورد ادغام شرکت های تعاونی است . ادغام این شرکت ها باید تحت شرایطی صورت بگیرد که به نظر اکثریت اعضا تعاونی این اغدام مفید خواهد بود. در ضمن تمامی شرایط ادغام دو شرکت تعاونی باید رعایت گردد و مدارک و تاییدیه های لازم کسب گردیده باشد. به این صورت باید گفت که شرکت های تعاونی که می‌خواهند با هم ادغام شوند، باید به شکل یه شرکت تعاونی جدید تعریف شوند. این شرکت تعاونی جدید تمامی اعضای دو شرکت قبل را در بر می‌گیرد . شرکت جدید باید یک هیئت رئیسه جدید انتخاب کند و تمامی مالیات ها و مسائل مالی شرکت های قدیمی به این شرکت خواهد رسید. این شرکت جدید باید طرح توجیهی خوبی داشته باشد تا اداره تعاون را به اجرای تایید این ادغام شرکت های تعاونی وادار کند.

شرکت تعاونی جدید همچنین، تمامی هر آن چیزی که تعهدات شرکت های قبلی بوده است را موظف است انجام دهد و تعهدات قدیمی خود را اجرا کند. در غیر این صورت طرفین قرارداد با این شرکت های تعاونی می‌توانند در این راستا شکایت کنند و اعاده دادرسی انجام دهند . در این موارد کارشناس رسمی دادگستری امور تعاونی‌ها می تواند به دادگاه کمک کند تا در موارد مشکلات این تعاونی ها اطلاعاتی به دست بیاورند .

احتمال دارد شرکت های تعاونی که قصد ادغام شدن داشتند بعد از مراحلی دچار اختلاف شوند و روند‌های قانونی آن به مشکل بخورد. در اینجا هم کارشناس می‌تواند به حل اختلافات کمک کرده و مراحل قانونی را به طرفین اعلام کند.

بنابراین جهت ثبت شرکت‌های تعاونی و یا جهت بررسی اسناد و مدارک شرکت‌ها برای ادغام و یا ایجاد شرکت جدید می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمائید.

کارشناس با توجه به آگاهی و تخصص لازم در امور تعاونی ها می‌تواند بر تمامی فرایند ادغام شرکت های تعاونی نظارت کند و برای کمک به شما بهترین راه را انتخاب کند. در ضمن در صورت ایجاد هر گونه شکایات و اختلافاتی،کارشناسان ما میتوانند به دادگاه ها برای تعیین تکلیف این اختلافات کمک کنند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *