امور آموزشی

اظهار نظر در خصوص انتقال و ماموریت کارکنان

[ad_1]

اظهار نظر در خصوص انتقال و ماموریت کارکنان

کارشناس رسمی امور آموزشی در خصوص نقل و انتقال و ماموریت کارکنان طبق آیین نامه اجرایی نحوه نقل و انتقالات می گوید:

انتقال تمام کارمندان رسمی و پیمانی با صدور مجوز امکان پذیر است.و دولت به منظور کم کردن جمعیت تهران جواز نقل و انتقال کارمندان را به تصویب رسانده است تا آنها تشویق شوند تا از تهران به شهرهای کوچکتر بروند.

همچنین برای تشویق کارمندان برای خارج شدن از تهران امتیازهای ویژه ای هم در نظر می گیرند .به طور مثال :با امکان دادن خونه و ماشین رایگان به آنها ,کارمندان را ترغیب به رفتن می کنند تا نیروی های اضافی خود را به سمت شهرهایی که با کمبود نیرو روبرو هستند بفرستند.

از نظر حقوق و هزینه های جانبی در  دستگاهای دولتی وقتی انتقالی صورت می گیرد تمام هزینه ها بر عهده سازمان جدید که کارمند در آن مشغول به کار است می باشد.اما در سازمان های خصوصی تمام هزینه ها و حقوق با شرکت مبدا که وی در آن استخدام شده است می باشد.

بر طبق نظریات کارشناس امور آموزشی انتقال كارمندان دستگاه‌هاي اجرايي بر اساس آئين نامه اجرائي نحوه انتقال و ماموريت كارمندان، ، بايد با صدور حكم يا ابلاغ رسمي از سوي دستگاه مبدأ صورت بگيرد..

در سال 1393 میزان حقوق و پاداش کارمندان نقل و انتقالی مشخص شد. این در حالی است که پرداخت یک ماه پاداش به اعضای هیات مدیره، هیات عامل و کارکنان شرکت های دولتی، بانک ها و بیمه های دولتی و .. پس از تصویب مجامع و یا شوراهای عالی آنها مجاز است.

اما در صورتی که کارمند در حین ماموریت, شب را در محل توقف نداشته باشد .تنها 50 درصد از مبلغ تعیین شده قابل پرداخت خواهد بود.

در رابطه با کارکنان آموزش و پرورش ماموریت کارکنان آنها به سایر دستگاها مجاز است. به استناد ماده 21 و121 قانون مدیریت خدمات کشوری ماموریت کارکنان آموزشی با حفظ پست سازمانی و حتی بدون حفظ پست سازمانی قابل اجرا خواهد بود.

کارشناس رسمی امور آموزشی به این نقل و انتقالات رسیدگی خواهد کرد و تمام جوانب را به منظور جلوگیری از تخلفات بررسی خواهند کرد. انتقال کارکنان به وزارت آموزش‌ و پرورش با رعایت شرایط احراز مشاغل و مفاد بخشنامه 17 شهریور 94، و اخذ تعهد 5 سال خدمت در منطقه تعیین‌شده ,گزینش جهت پست‌های آموزشی و اداری با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته مجاز است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *