مرسدس بنز جی ال سی 43
معرفی خودرو
از لحاظ طراحی می توان در بخش جلویی خودرو شباهت های بسیار زیادی را میان مدل های کوپه و استاندارد از مرسدس بنز GLC43 مشاهده کرد. اما در عقب خودرو با قوسی که به انتهای سقف داده شده است (دلیل اصلی کوپه شدن GLC43)، تفاوت هایی اساسی با نسخه استاندارد دیده می شود، هرچند برای اسپرت کردن آن از باله های آیرودینامیکی در انتهای بدنه، یک دیفیوزر در زیر سپر عقب و همچنین از چهار خروجی اگزوز در اطراف دیفیوزر استفاده شده است. فضای داخلی کابین هم تغییراتی انگشت شمار را تجربه کرده که شامل فرمان اسپرت چند منظوره، صندلی های اسپرت و یک خوشه ابزار AMG با یک طراحی شطرنجی می شود.برای تامین انرژی حرکتی این خودرو هم از پیشرانه ای 3 لیتری شش سیلندر BiTurbo استفاده شده که با تقویت های صورت گرفته از سوی AMG بر روی آن، قادر به تولید حداکثر نیرویی 362 اسب بخاری در کنار گشتاور 520 نیوتن متری است. این نیرو همچنین پس از تولید، به کمک جعبه دنده ای 9 سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ خودرو ارسال می شود تا حداقل شتاب صفر تا صد حدودا 4.8 ثانیه ای محقق شود. سیستم چهارچرخ محرک 4MATIC هم حدود31 درصد نیروی تولیدی موتور را به جلو و 69 درصد باقی مانده را به عقب ارسال می کند.علاوه بر این ها، شاسی بلند مرسدس بنز GLC63 از سه حالت رانندگی آسایش، اسپرت و اسپرت+ برخوردار خواهد بود، ولی مدل کوپه به چهار حالت عملکردی “محیط زیست”، “آسایش”، “اسپرت” و “اسپرت +” مجهز شده است که دست راننده را در شرایط مختلف باز نگه می دارد.