مازراتی گیبلی
معرفی خودرو
مازراتی گیبلی با دو موتور 3 لیتری 6 سیلندر توربو بنزینی و دیزلی پا به عرصه تولید خواهد گذاشت. این یعنی دیدن اولین پیشرانه دیزلی در قلب مازراتی. بعلاوه یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال نیرو از طریق سیستم Q4 را به هر چهار چرخ بر عهده خواهد گرفت.احتمالا تا دو سال آینده مدلهای 8 سیلندر گیبلی هم معرفی خواهند شد. موتور V6 ظاهرا 404 اسب بخار قدرت تولید می کند که نسبت به کادیلاک CTS جدید با موتور مشابه اما 420 اسبی پایینتر است.پیشرانه 3.0 لیتری V6 توربوی این خودرو که با همکاری با Paolo Martinelli (مدیر اسبق بخش فنی تیم موتوراسپرت فراری) ساخته شده، 275 اسب بخار قدرت به همراه 600 نیوتن متر گشتاور را به چرخ ها منتقل می کند تا گیبلی صفرتاصد را در کمتر از 6.3 ثانیه طی کند. مصرف ترکیبی این پیشرانه 6.0 لیتر و میزان آلایندگی آن ناشی از تولید CO2 نیز 160 گرم در هر کیلومتر است.اما مازراتی همین پیشرانه را با توربوهای دوقلو نیز عرضه می کند که در اینصورت با 330 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاوری که در اختیار چرخ های عقب قرار می گیرد، گیبلی در 5.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد. مصرف ترکیبی این مدل 9.6 لیتر اعلام شده است.گیبلی همچنین 29 سانتیمتر در طول و 20 سانتیمتر در فاصله محوری درقیاس با کواتروپورته، کمتر دارد. رینگ های استاندارد آن 18 اینچ بوده اما سفارش مدل های 19 تا 21 اینچی نیز برای مشتریان امکان پذیر خواهد بود.